269 fans | Vote

#114 : Hathor

Des archéologues trouvent un sarcophage égyptiens dans une tombe maya, et libèrent la Goa’uld Hathor. Se servant de son charme fatal, Hathor entreprend de séduire tous les hommes pour faire aboutir son plan de domination mondiale.

Popularité


4.71 - 7 votes

Titre VO
Hathor

Titre VF
Hathor

Première diffusion
24.10.1997

Première diffusion en France
06.12.1998

Vidéos

vidéo musicale

vidéo musicale

  

Carter conteste

Carter conteste

  

Plus de détails

Ecrit par : David Bennet et J. Larry Carroll.

Réalisé par : Brad Turner.

Apparitions :

Suanne Braun (Hathor)

Teryl Rothery (Dr Fraiser)

Dave Hurtubise (Dr Kleinhouse)

Amanda O'leary (Dr Cole)

Bob Frazer (Airman)

Ikkee Battle (S.p. Garde)

Tracy Westerholm (Femme Soldat)

HATHOR

Dans une pyramide du Mexique, des explorateurs trouvent une chambre mortuaire avec un sarcophage. Un des explorateurs enlève la poussière et y découvre des hiéroglyphes. Un des scientifiques dit que cela pourrait confirmer les thèses du Dr Jackson (cf. « Stargate, le film »). Un des pictogrammes représente la déesse égyptienne Hathor. Un scientifique actionne l'ouverture du sarcophage. Une femme en sort : elle demande : où est Râ ? (cf. « Stargate, le film »).

Au SGC, le Dr Jackson a reçu le sarcophage trouvé au Mexique. Jack reconnaît l'engin, qu'il a vu précédemment dans le vaisseau de Râ (cf. « Stargate, le film »). Un soldat entre et informe le général qu'une femme a tenté de pénétrer la base et qu'elle est au courant pour la Porte.

Hammond, Jack et Daniel partent interroger cette femme. Elle se présente comme étant Hathor : la déesse égyptienne de la fertilité, de l'ébriété et de la musique. Daniel lui retire les menottes. Pour l'en remercier, la femme lui baise la main, mais là, une sorte de gaz rose sort de sa bouche. Hammond lui demande pourquoi elle est ici. Elle lui répond qu'elle recherche le Chaapa-ai (la Porte des Etoiles, cf. « Enfants des Dieux »). Elle demande où est Râ, son père et son mari. Le Dr Jackson lui explique que c'est un mythe. Jack pense que cette femme souffre de désordres psychiatriques. Hammond ordonne à Daniel de poursuivre l'interrogatoire. Avant qu'il ne quitte la pièce, Hathor envoie au Général le même gaz qu'à Daniel. Elle demande à nouveau où est Râ, et ses yeux s'illuminent : il s'agit bien du Goa'uld Hathor. Daniel lui révèle qu'il est mort et cela entraîne une immense joie chez elle et remercie Daniel de l'avoir tué. Puis elle enlève sa veste et embrasse Daniel, toujours en lui envoyant cette sorte de gaz.

En salle de débriefing, Jack ne croit pas trop à cette histoire. Daniel les rejoint et explique qu'elle est une Goa'uld. Il dit qu'elle se sent redevable pour la mort de Râ et qu'elle a toujours était une alliée de la Terre. Daniel demande alors qu'elle puisse participer au débriefing et le Général accepte. Teal'c essaye de le mettre en garde en vain. Hathor les rejoint quelques minutes plus tard. O'Neill lui offre à boire et Hathor en profite pour lui faire inhaler son gaz rose. Teal'c se dirige vers elle et confirme que c'est un Goa'uld. Daniel lui explique que Teal'c a changé de camp. Elle essaye de lui inoculer le gaz mais rien ne se produit. Carter exprime sa méfiance vis-à-vis d'Hathor, mais Hammond refuse d'entendre raison. Le Général décide alors de lui faire visiter les lieux.

Elle est accompagnée dans le quartier VIP de la base. Là, elle utilise encore son gaz pour dissuader le Général de poster des gardes à l'entrée de la pièce. Puis ils quittent la pièce. Seul Daniel reste pour répondre à ses questions. Elle lui demande si il est prêt à mourir pour elle, Jackson lui répond que « oui ».

Dans les couloirs du niveau 25, Carter discute avec O'Neill d'Hathor. Elle exprime sa méfiance par rapport à cette invitée, mais il refuse de l'écouter.

Hathor se rend prés de la Porte. Daniel lui pose différentes questions. Elle explique qu'elle est la mère des Goa'ulds.

Dans une petite salle, le Dr Fraiser rejoint Samantha. Cette dernière l'informe de ses observations sur le comportement des hommes depuis l'arrivée d'Hathor. Elle lui fait part aussi de ses découvertes sur l'historique de cette déesse : elle posséderait des pouvoirs pour influencer les hommes. Carter suggère alors de la neutraliser.

De son coté, Daniel est fasciné par les révélations d'Hathor. Elle lui explique qu'elle a besoin de l'ADN de l'hôte pour assurer la compatibilité avec la larve. Elle propose alors à Daniel de créer plus de Goa'uld. Pour le convaincre, elle utilise son gaz rose.

De leur coté, les femmes de la base montent une opération pour neutraliser le Goa'uld. Teal'c se joint à elles. Il explique que selon une légende Jaffa, Hathor pourrait utiliser la base pour recréer des nouvelles larves. Ils se lancent alors à la recherche d'Hathor, en commençant par ses quartiers, où ils retrouvent Daniel complètement muet. Puis une soldat les informe que le Goa'uld se trouve dans un vestiaire. Une fois là bas, ils cernent Hathor qui est en train de mettre au monde des larves. Mais tous les hommes de la base apparaissent pour la protéger.

Les femmes sont enfermées dans une cellule. Elles décident alors d'attirer les gardes en jouant avec leur libido.

Le Colonel O'Neill rejoint Hathor dans ses quartiers. Elle le remercie pour la mort de Râ. Elle utilise à nouveau son gaz, enlève son corsage et perce l'abdomen de Jack avec un appareil qu'elle a autour de la taille qui le transforme en Jaffa.

Dans leur cellule, les femmes mettent leur plan à exécution et neutralisent les gardes. Puis elles parcourent les couloirs en assommant tous les hommes qu'elles croisent. Elles libèrent Teal'c et se rendent au vestiaire. Hathor n'est plus là, mais Jack oui. Soudain elle sort de la baignoire et mais Jack dedans pour qu'il reçoive une larve. Teal'c le sort de là et Janet vérifie qu'aucune larve n'a pénétré son ventre. Ils se rendent alors en salle d'embarquement pour déposer Jack dans le sarcophage. Quelques minutes plus tard, des soldats attaquent la pièce. Hathor les arrête et elle constate que Jack est redevenu lui-même. Hathor utilise alors son bracelet Goa'uld pour faire exploser l'appareil.

Dans le vestiaire, Hathor exige que Samantha soit punie. Jack et Sam éliminent les gardes autour d'Hathor. Cette dernière propulse Sam contre le mur grâce à son bracelet, mais alors qu'elle allait tuer Jack, Carter parvient à tuer le Goa'uld avec son pistolet. La baignoire prend feu. Mais un corps enflammé sort de la baignoire sans que personne ne le remarque.

Carter et Jack se précipite en salle d'embarquement où quelqu'un active la Porte : Hathor s'enfuit vers Chulak.

Quelques temps plus tard, Janet et Sam font des prélèvements dans le vestiaire. Daniel avoue que l'ADN qu'elles trouveront risque d'être le sien. Hammond les informe qu'il a proposé Janet et Sam pour une médaille en récompense de leur comportement. Daniel et Jack les remercient toutes les deux pour le travail qu'elles ont accompli.

Hathor.

 

Homme : -« Nous y sommes presque ! Aller, encore un petit effort ! Poussez ! Mon dieu… Regardez ça ! Nous étions nombreux à croire à l’existence d’une autre chambre mais le gouvernement mexicain refusait de nous laisser fouiller les lieux… Jusqu’à maintenant ! »

Femme : -« Qu’est-ce que c’est ? Ca ressemble à un sarcophage !3

Homme : -« Pourtant les chambres mortuaires sont extrêmement rares dans les temples Maya ! Tenez, il y a des inscriptions ! On dirait des cryptogrammes ! Ca indique peut-être l’identité de celui qui est inhumé là-dedans… Des hiéroglyphes !!! »

Femme : -« Mon dieu… C’est incroyable ! Mais comment est-ce possible ? Des hiéroglyphes au milieu d’un temple Maya !!! »

Homme : -« Une fois, j’ai lu un article écrit par un jeune archéologue, comment s’appelait-il ? Euh… Docteur Jackson… Docteur Daniel Jackson… Il était devenu la risée de tout le milieu archéologique à cause d’une théorie qui révélait une relation avec toutes les anciennes civilisations terrestres ! »

Femme : -« Ce garçon n’est peut-être pas si fou que ça ! Je reconnais un de ses pictogrammes ! Il représente la déesse Hathor ! Une déesse Egyptienne ! »

Hathor : -« Où est Râ ? »

Homme : -« Euh… Je présume que vous parlez du Dieu, Râ ! »

Hathor : -« Vous n’êtes pas des Goa’uld ? »

Homme : -« Qu’est-ce qu’elle raconte ? ARGHHH ! »

 

Daniel : -« Claynouse et les autres ont été sauvagement assassinés ! Les autorités mexicaines pensent qu’ils sont tombés sur des pilleurs qui en ont profité pour voler tout ce qu’il y avait là-dedans ! »

Hammond : -« Et qui a eu l’idée de nous envoyer ce truc ? »

Daniel : -« Les collègues de Claynouse qui les attendaient à l’extérieur de la pyramide, ils ont trouvé ça curieux de découvrir un sarcophage Egyptien dans un temple Maya ! Et comme je suis le seul qui ait fait des recherches sur le regroupement des xystres entre les cultures anciennes..

Hammond : -« Comment est-ce… »

Daniel : -« Ils me l’ont gentiment envoyé ! »

Jack : -« J’ai déjà vu ce truc là, Daniel !! »

Daniel : -« Oui ! Moi aussi je le reconnais ! »

Jack : -« On dirait l’engin sur le vaisseau de Râ qui a permis… »

Daniel : -« De ramener Skara et moi à la vie ! »

Hammond : -« Comment est-ce possible ? »

Daniel : -« J’en sais rien ! Mais si ce truc est bien d’origine Goa’uld, ça explique un tas de chose comme pourquoi il est vide, et pourquoi il porte des hiéroglyphes Egyptiens au lieu d’inscription Maya ! »

Soldat : -« Excusez-moi mon général ! »

Hammond : -« Qu’est-ce qui se passe ? »

Soldat : -« Le service de sécurité vient d’arrêter une personne qui tentait d’entrer sans autorisation dans la base ! »

Hammond : -« Ce n’est pas la première fois que ça arrive ! Que la police s’occupe de lui ! »

Soldat : -« C’est une femme, mon général ! Le major Lowell pense que vous devriez lui parler ! »

Hammond : -« Pourquoi ? »

Soldat : -« Elle sait que nous avons la porte des étoiles ! »

 

Générique

 

Soldat : -« Mon général ! »

Hammond : -« Madame ! Je suis le général Hammond de l’US Air Force ! »

Hathor : -« Oui ! »

Hammond : -« Et vous, qui êtes vous ? »

Hathor : -« Nous sommes Hathor et nous vous conseillons de vous mettre à genou quand vous vous présentez  à votre déesse ! »

Jack : -« A genou ! »

Daniel : -« Hathor ? »

Hathor : -« Oui ! »

Jack : -« Ce nom vous dit quelque chose ! »

Daniel : -« Hathor est la déesse Egyptienne de la fertilité, de l’ébriété et de la musique ! »

Jack : -« Sexe, drogue et Rock and roll ? »

Daniel : -« C’est bien résumé oui… Euh… Est-ce que les menottes sont absolument nécessaires ? Pourquoi ne pas l’attacher à un radiateur aussi… Parfois franchement, je n’vous comprends pas ! Désolé pour tout ça ! »

Hathor : -« Merci ! Vos efforts sauront être récompensés ! »

Hammond : -« Bien madame Hathor ! Maintenant, pouvez-vous m’expliquer pourquoi vous cherchiez à entrer dans cette base ? »

Hathor : -« Nous sommes à la recherche du Chappa’ai ! »

Jack : -« Chappa’ai ! C’est pas comme ça que les moines de Chulak appelaient la porte des étoiles ? »

Daniel : -« Euh… Oui, en dialecte d’Abydos ! C’est aussi de l’ancien Egyptien ! »

Hammond : -« Qu’est-ce qui vous fait croire que nous avons cela ici, madame ? »

Hathor : -« Nous avons suivi sa trace jusqu’ici ! »

Jack : -« Nous ? »

Hathor : -« Mais où est Râ ? »

Daniel : -« Râ est… »

Hammond : -« Daniel Jackson ! Attention à ce que vous dites ! »

Daniel : -« Râ est un mythe ! En réalité, il n’existe pas ! »

Jack : -« Madame Hathor ! Qu’est-ce qui vous fait croire que le Chappa’ai se trouve ici ? »

Hathor : -« Le chappa’ai est ce qui a donné pouvoir et force à celui qui est notre père et mari ! »

Hammond : -« De qui est-ce qu’elle parle docteur Jackson ? »

Daniel : -« Euh… Hathor est en même temps la fille et l’épouse de Râ dans la mythologie Egyptienne ! Jusqu’à ce que Râ affirme qu’elle était corrompue… »

Hathor : -« Nous n’avons pas été corrompu ! »

Daniel : -« Bien sur ! Je n’voulais pas vous manquer de respect ! »

Hathor : -« Nous sommes la mère de tous les pharaons ! »

Jack : -« Mais évidement que nous l’sommes ! Mon général ? Pourquoi est-ce que « nous » n’appellerions pas les services psychiatriques qui trouveront surement une chambre pour cette déesse ? »

Hammond : -« Qu’elle soit folle ou non, elle sait quelque chose et je tiens à savoir quoi ! Docteur Jackson ! Essayez de la faire parler mais ne lui dites rien dont elle ne soit déjà au courant ! »

Daniel : -« D’accord ! »

Hammond : -« Vous, avec le crâne de marbre ! »

Jack : -« Je crois qu’elle parle de vous mon général ! »

Hathor : -« Vous êtes le maître des lieux ? »

Hammond : -« Oui madame ! »

Hathor : -« Pouvons-nous prendre votre main ? »

Hammond : -« Pourquoi ? »

Hathor : -« Nous souhaitons la baiser pour vous apporter plus de fertilité et de bonheur ! »

Jack : -« Mon général ! Vous n’pouvez pas refuser cette proposition ! »

Hammond : -« Vous voulez parier ? »

Daniel : -« Mon général !!! Ca m’aiderait beaucoup si vous pouviez jouer le jeu avec elle ! Ca la fera peut-être parler ! »

Hathor : -« Bien ! Maintenant, où est Râ ? »

Daniel : -« Râ, votre époux ? »

Hathor : -« Où… est… Râ ? »

Daniel : -« Euh… Désolé de vous l’apprendre comme ça mais Râ est mort ! »

Hathor : -« Comment ? »

Daniel : -« Il a été tué ! »

Hathor : -« Mais c’est magnifique ! »

Daniel : -« Ah oui ? »

Hathor : -« Comment a-t-il péri ? »

Daniel : -« Euh… Nous l’avons abattu ! »

Hathor : -« Alors, nous vous devons toute notre gratitude pour cela ! Peut-être nous vous choisirons-vous pour nouveau bien aimé ! Nous devrions fêter ça ensemble ! Venez ! »

 

Jack : -« Est-ce qu’on peut sincèrement croire cette folle seulement parce que dans son délire, elle parle d’une porte des étoiles ? C’est du calibre d’une de mes voisines lorsque j’étais petit ! Elle racontait partout qu’elle hébergeait des gens de tailles microscopiques dans sa chevelure et qu’elle se lavait plus les cheveux à cause de ça ! »

Teal’c : -« La question est : Comment a-t-elle su pour la porte des étoiles ? »

Hammond : -« Le docteur Jackson essaie de savoir ce qu’il en est ! »

Daniel : -« Je pense l’avoir découvert mon général ! Elle sait beaucoup de chose ! Soit elle a étudié attentivement la mythologie Egyptienne, soit… »

Hammond : -« Soit quoi docteur Jackson ? »

Daniel : -« Soit elle l’a vraiment vécu ! »

Hammond : -« Pardon ? »

Daniel : -« C’est une Goa’uld ! »

Sam : -« Quoi !!! »

Jack : -« Comment est-ce possible ? »

Teal’c : -« Elle n’est pas venue par la porte des étoiles ! Nous l’aurions forcément su ! »

Daniel : -« Elle était emprisonnée sur Terre depuis pratiquement deux milliers d’années ! »

Jack : -« Sa maladie mentale est-elle contagieuse ? »

Daniel : -« Général Hammond, je crois qu’elle est Hathor ! Ou du moins le Goa’uld qui se fait passer pour Hathor ! »

Sam : -« Vous avez bien dit que c’est un Goa’uld ? »

Daniel : -« Oui ! Elle dit qu’elle a une dette envers nous, qui avons tué Râ ! Elle voulait l’empêcher d’asservir la Terre et elle a toujours été une amie de l’humanité ! D’ailleurs, c’est dans le livre des morts ! Hathor était vraiment une déesse adulée ! »

Hammond : -« Vous dites qu’elle veut aider les humains ! »

Daniel : -« Oui ! Elle veut nous aider à vaincre Apophis ! Et nous protéger contre les autres Goa’uld ! »

Sam : -« Et vous gobez toutes ses âneries ? »

Daniel : -« Général ! Permettriez-vous qu’Hathor participe à notre débriefing ? »

Jack : -« Ohh !! Daniel, vous allez trop loin là, non ? »

Daniel : -« Général ! Je vous conjure de m’écouter ! Hathor est une amie ! »

Hammond : -« Oui, je veux bien vous croire ! Amenez là ici ! »

Sam : -« Vous plaisantez ? »

Jack : -« Ah mon général… »

Hammond : -« Colonel ! »

Jack : -« D’accord ! Vous êtes sur mon général ? »

Hammond : -« Oui colonel ! »

Teal’c : -« Général ! J’ai longtemps servi les Goa’uld ! Et je n’en ai jamais vu un de bon ! »

Hammond : -« C’est peut-être parce que vous ne serviez que les mauvais ! »

Sam : -« Mon général ! Faites baisser le volet au moins qu’elle ne puisse pas voir la porte des étoiles ! »

Hathor : -« Nous vous remercions de nous accueillir dans votre cour ! »

Hammond : -« C’est normal ! »

Hathor : -« Pourrions-nous avoir un petit rafraichissement ? »

Hammond : -« Colonel ! »

Jack : -« Mon général ? »

Hammond : -« Veuillez lui apporter un verre d’eau ! »

Jack : -« Ah !!! Oui !!! Bien sur !!! »

Hathor : -« Vous êtes celui qui a fit fin à l’existence du misérable Râ, n’est-ce pas ? »

Jack : -« Oui, effectivement, c’est moi ! »

Hathor : -« Soyez sur que vous tiendrez toujours une place spéciale en moi ! »

Jack : -« Ah oui ! En effet ! C’est très spécial ! Merciii ! »

Teal’c : -« C’est une Goa’uld ! »

Hathor : -« Un Jaffa ! Au service d’Apophis le serpent ! Vile créature du mal ! »

Teal’c : -« Je ne suis plus du tout au service d’Apophis ! »

Hathor : -« Nous ne supporterons certainement pas la présence d’un soldat de Râ ou d’Apophis ! »

Daniel : -« Tout va bien ! Teal’c est avec nous ! »

Hathor : -« Alors ton ennemi est notre ennemi ! Ensemble, nous pourrons les vaincre ! »

Teal’c : -« Je ne servirai plus un Goa’uld ! »

Daniel : -« Qu’est-ce que vous en dites mon général ? »

Hammond : -« Je dis que vous aviez parfaitement raison mon bon ami ! Bienvenue parmi nous madame ! »

Sam : -« Mon général ! Si je peux me permettre une remarque, je… »

Daniel : -« Euh… Hathor… Voici le capitaine Carter ! »

Hathor : -« Vous êtes particulièrement belle ! »

Sam : -« J’vous remercie ! Vous aussi ! Mon général, je pense que nous devrions maintenir cette personne en détention jusqu’à ce que nous puissions être tout à fait…

Hammond : -« Ne soyez pas impolie capitaine ! »

Sam : -« Impolie !!! Elle est un Goa’uld ! »

Hammond : -« Elle est aussi notre invitée ici, capitaine ! »

Sam : -« Mon général ! C’est de la folie ! C’est complètement absurde ! Colonel O’Neill… »

Hammond : -« C’est moi qui dirige et commande cette base militaire, capitaine Carter, pas le colonel O’Neill ! Est-ce que c’est clair ? »

Sam : -« Mais mon général, je… »

Hammond : -« Est-ce que c’est clair ? »

Sam : -« Sans vouloir vous manquer de respect, il me semble que cette personne ait réussi à tous vous hypnotiser par je ne sais quel moyen ! »

Hammond : -« Etes-vous en train de contester mes ordres, capitaine ? »

Sam : -« Tout a fait mon général ! Est-ce que je peux compter sur votre appui mon colonel ! »

Jack : -« Oui capitaine… Si j’vois qu’il y a le moindre problème ! »

Hammond : -« Merci colonel ! Madame, si vous voulez bien me suivre, je serai particulièrement enchanté de vous faire visiter les lieux ! »

 

Daniel : -« Voici le quartier des invités ! »

Hathor : -« Cela nous convient ! »

Hammond : -« Nous posterons des gardes devant l’entrée ! »

Hathor : -« Des gardes !!! Pour protéger notre sécurité ou pour protéger la votre général ? »

Hammond : -« Colonel ! »

Jack : -« Mon général ? »

Hammond : -« Oublions les gardes ! »

Jack : -« Vous êtes sur, mon général ? »

Hathor : -« Ayez confiance en nous colonel ! »

Jack : « Oh la n’est pas la question, madame ! Nous procédons ainsi pour assurer la sécurité de nos invités… Bien sur, les gardes ne seront probablement pas nécessaires ! »

Hathor : -« Nous vous remercions ! »

Jack : -« Euh… Je suppose que vous souhaiteriez vous reposer ! »

Hammond : -« Oui ! »

Hathor : -« Docteur Jackson ! Restez s’il vous plait ! Nous avons d’autres questions ! »

Daniel : -« Bien sur ! »

Hathor : -« Il est grandement temps pour vous de devenir enfin l’élu ! »

Daniel : -« De devenir l’élu ? »

Hathor : -« Est-ce que vous nous honorerez toujours ? »

Daniel : -« Oui ! »

Hathor : -« Est-ce que vous mourrez pour nous ? »

Daniel : -« Mourir ! Oui ! »

 

Sam : -« Ah vous voila enfin mon colonel ! »

Jack : -« Oui ! Me voila enfin capitaine ! »

Sam : -« J’aimerai discuter avec vous d’Hathor, si vous me le permettez ! »

Jack : -« Une femme fascinante, non ? »

Sam : -« Un peu trop fascinante, vous n’croyez pas ? »

Jack : -« Que voulez-vous dire ? »

Sam : -« Et bien il me semble que vous autre, vous êtes tous entiché d’elle ! »

Jack : -« Comment ça tous ? »

Sam : -« Oui ! Tous les mâles ! Vous ne trouvez pas ça dangereux de faire un tel accueil à quelqu’un qui est à priori un ennemi ? »

Jack : -« Détendez-vous capitaine ! Elle est de notre côté !

Sam : -« C’est elle qui le dit ! »

Jack : -« Capitaine, ça va peut-être pas vous plaire ce que je vais vous dire mais vous la traitez très exactement comme ces gens qui vous mettent en colère quand ils traitent le pauvre Teal’c en ennemi ! »

Sam : -« Teal’c a prouvé de quel côté il était, pas elle ! »

Jack : -« Carter ! Vous connaissez la dag qui dit : L’ennemi de mon ennemi est mon ami ! »

Sam : -« Oui mon colonel ! Mais quand la CIA parvient à retourner un agent ennemi, elle ne lui fait pas pour autant confiance ! Elle ne le lâche pas d’une semelle ! »

Jack : -« Daniel est avec elle en ce moment ! Nan, tout va bien ! »

 

Hathor : -« Alors notre bien aimé ! Quelles sont les questions qui troublent votre esprit ? »

Daniel : -« J’ai passé des années à étudier votre vie et vous voilà devant moi ! Savez-vous qu’on vous a décrit comme la femme la plus belle de tous les temps et que l’on vous prête le pouvoir de contrôler les hommes rien que par votre beauté ! »

Hathor : -« Nous sommes ravies de te revoir cher vieil ami ! Le moment où tu nous serviras à nouveau viendra très rapidement ! Daniel ? Croyez-vous ses choses que l’on dit de nous maintenant que vous nous connaissez ? »

Daniel : -« Je dois dire que je comprends beaucoup mieux ce que cela signifiait ! »

Hathor : -« Nous sommes la reine des dieux ! Nous sommes la mère de tous les dieux ! »

Daniel : -« Oui ! Pouvez-vous expliquer ce que ça veut dire ? »

Hathor : -« De nous, viennent tous les autres ! »

Daniel : -« Je ne comprends pas ! »

Hathor : -« Le Jaffa porte un enfant Goa’uld dans son intimité ! »

Daniel : -« Oui ! Une larve ! »

Hathor : -« Ne vous êtes-vous jamais demandé d’où venait les enfants ? »

Daniel : -« Vous voulez dire qu’ils viennent de vous ? »

Hathor : -« Oui ! Ainsi que d’autres comme nous ! »

Daniel : -« Vous êtes… comme une reine des abeilles ? Qui créer les Goa’uld ? »

 

Janet : -« Capitaine Carter ? Que faites-vous ? »

Sam : -« Vous avez noté le comportement des hommes ces temps ci ? »

Janet : -« Oui ! Vous l’avez remarqué vous aussi ! »

Sam : -« Tout semble avoir commencé avec l’arrivée de cette Hathor dans la base militaire ! Dieu sait ce qu’elle a fait ! Je cherche tout ce qu’il y a sur elle sur Internet ! »

Janet : -« Et qu’avez-vous trouvé ? »

Sam : -« C’est plutôt le domaine de Daniel, je patauge un peu mais… ça avance ! Par exemple, ce site universitaire développe une théorie affirmant que les déesses sexuelles de plusieurs cultures différentes seraient en fait une seule et même femme : Hathor ! Chez les grecs, on y fait référence sous le nom d’Aphrodite ! Elle se note Ishtar pour les syénites ! Astarté pour les phéniciens et Cérès à Rome ! »

Janet : -« Elle a des heures de vol ! »

Sam : -« Oui ! Elle apparait dans toutes les mythologies ! C’est plutôt une déesse appréciée excepté dans une courte période de l’Egypte ancienne où selon certains écrits, elle fut envoyée sur Terre par Râ dans le but de détruire l’humanité ! Puis Râ changea d’avis et ils devinrent ennemis ! »

Janet : -« Quand elle disait qu’elle était l’ennemi de Râ, elle ne mentait peut-être pas ! »

Sam : -« Ouai ! Mais il y a plus intéressant ! Selon ces mêmes écrits, il semblerait que cette femme avait des pouvoirs magiques sur tous les hommes ! Elle pouvait les séduire au point de leur faire faire tout ce qu’elle voulait ! Et dans pratiquement tous les cas, les hommes atteints par son pouvoir avaient l’air ivre de sa présence ! »

Janet : -« Ca décrit assez bien l’état de nos petits camarades ! »

Sam : -« Oui ! Je crois qu’elle doit utiliser une espèce de technologie d’origine Goa’uld ! Vous avez une idée ? »

Janet : -« Je pense qu’il s’agit peut-être d’une forme de composé chimique qui nous est inconnu ! Une sorte de superphéromone mélangée à une espèce de pin total de sodium administrée par voix nasale ! »

Sam : -« Super ! Et comment annule t-on ce produit ? »

Janet : -« Son effet est peut-être irréversible ou ne s’estompe qu’au bout de quelques années ! »

Sam : -« Il ne reste peut-être que quelques heures avant que ce Goa’uld ne parvienne à faire ce qui l’intéresse ici ! »

Janet : -« Qu’est-ce que vous suggérez capitaine ? »

Sam : -« Je suggère de la neutraliser ! »

 

Daniel : -« C’est donc vous qui créée toutes ses larves ? Comment ? »

Hathor : -« Tout d’abord il nous faut le code de vie se trouvant dans la semence de l’espèce que nous choisissons pour hôte ! »

Daniel : -« Le code de vie ? »

Hathor : -« Dans le but d’assurer la compatibilité physique entre l’enfant goa’uld et l’hôte ! »

Daniel : -« L’ADN ? Vous étudiez l’ADN de l’hôte pour éviter tout rejet ! »

Hathor : -« C’est le code de la vie ! Et nous apprécions beaucoup la méthode de prélèvement du code de votre espèce ! Elle est beaucoup… plus plaisante que chez beaucoup d’autre ! »

Daniel : -« J’pense bien ! »

Hathor : -« Et comme vous serez bientôt notre nouveau pharaon, vous aurez l’honneur également d’offrir votre contribution au code ! »

Daniel : -« Vous voulez que je vous aide à créer plus de Goa’uld ? »

Hathor : -« Maintenant que Râ est mort, nous sommes enfin libre de diriger cette planète avec vous notre bien aimé, à nos côtés, pour toute l’éternité ! »

 

Sam : -« Bon ! Voilà tout ce que nous savons ! Cette créature qui se fait appeler Hathor est à priori un goa’uld ou tout du moins, une forme de goa’uld ! Donc elle a dieu seul sait quel genre d’arme à sa disposition ! Ce qui signifie que ce ne sera pas très aisée de la neutraliser ! Nous devons l’attaquer par surprise et de plusieurs côtés ! Vous savez vous servir de ceci ? »

Janet : -« Oui ! Je me suis entrainée avec ça mais je n’en ai pas touché depuis des années ! »

Sam : -« Vous en faites pas ! Il suffit de viser, d’appuyer sur la détente et de faire attention à ne toucher aucun de nos hommes ! Cela dit, en ce moment, ils sont plutôt mou, ils ne poseront pas d’problème ! »

Teal’c : -« Capitaine Carter ? Nous devons parler d’Hathor ! »

Sam : -« Gardez vos mains bien en évidence Teal’c ! »

Teal’c : -« Vous n’avez pas confiance en moi capitaine Carter ? »

Sam : -« Tous les hommes de cette base sont sous l’emprise d’Hathor d’après ce que j’ai pu voir ! Et je n’vous l’apprendrais pas, vous êtes un homme vous aussi ! »

Teal’c : -« Je suis un Jaffa ! L’enfant goa’uld que je porte me protège d’Hathor et de ses pouvoirs ! Ensemble, nous pourrons l’empêcher d’agir ! »

Sam : -« L’empêcher de faire quoi Teal’c ? »

Teal’c : -« Selon une légende Jaffa, les larves goa’uld seront fécondées par différentes reines goa’uld ! »

Sam : -« Vous croyez qu’Hathor est une de ses pondeuses ? »

Teal’c : -« Oui ! Et si je n’me trompe pas, cette base deviendra son nid ! C’est ici qu’elle repeuplera votre monde avec de nouveaux goa’uld ! Je n’peux pas permettre une chose pareille… Capitaine Carter ! Vous ne pouvez le permettre vous non plus ! »

Sam : -« Ravie de vous compter parmi nous ! »

 

Janet : -« Tous ça est vraiment nécessaire ? On pourrait appeler des secours de l’extérieur ! Ce serait plus simple non ? »

Sam : -« Oui et si ce sont des hommes, ils passeront sous le contrôle d’Hathor en à peine quelques minutes ! Et puis, il ne fait pas compter sur l’état major pour envoyer une escouade de femmes… Daniel ? Vous allez bien ? Où est-elle Daniel ? »

Militaire : -« Mon capitaine, on l’a repéré ! Elle est partie du côté des vestiaires ! »

Sam : -« D’accord ! On y va… Daniel ! Est-ce que ça va ? »

Militaire : -« Mon capitaine ! »

Hathor : -« Rin’tel’noc ! »

Hammond : -« Veuillez arrêter capitaine Carter ou alors, abattez-nous tous ! »

Jack : -« Est-ce que c’est une façon de traiter une invité, capitaine ? »

 

Sam : -« Elle doit utiliser une drogue vraiment très puissante ! Le colonel O’Neill a pourtant subi un entrainement spécial pour lutter contre les lavages de cerveau ! »

Janet : -« Pas contre les lavages de cerveau goa’uld apparemment ! »

Sam : -« Ma mère m’avait bien dit de n’pas travailler avec des gars ! »

Janet : -« C’est vrai ? Mon ancien mari disait ça aussi ! Nan mais t’ais malade ma pauvre, l’armée c’est vraiment un univers et un métier de mec ! »

Sam : -« Un métier de mec !!! Votre mari vous a dit ça ? »

Janet : -« Oui ! J’ai eu beau lui expliquer que ce n’était pas l’armée mais l’Air Force, que des femmes y bossaient depuis des décennies mais…

Sam : -« Bon sang ! Je n’sais pas pour vous mais pour moi, il m’est impossible de me sentir comme eux quand je suis avec ses gars ! Ils font tout pour me faire comprendre que je suis la fille ! »

Janet : -« Mais c’est ça ! »

Sam : -« Quoi ? »

Janet : -« Vous venez de me donner l’idée qui nous sortira d’ici ! Si comme je le pense Hathor les affole en augmentant leur niveau d’hormones, ça veut dire qu’elle les rend plus… libidineux ! »

Sam : -« Oh je vois… C’est curieux mais je sens que je n’vais pas aimer la suite ! »

 

Jack :-« Excusez-moi madame ! Tout d’abord, je suis désolé de débarquer ici comme ça mais j’ai des questions à vous poser ! »

Hathor : -« A quel propos ? »

Jack : -« Euh… Ben… A propos de vous ! Voyez-vous,-vous… Vous me faites perdre mes moyens et c’est une chose inhabituelle chez moi ! »

Hathor : -« Nous avons su par celui que vous appelez Daniel que vous étiez responsable de la disparition du misérable Râ ! »

Jack : -« Oui ! Vous m’avez déjà remercié pour cela ! Mais j’aimerai que ce soit moi qui pose les questions si ça n’vous fait rien, merci ! »

Hathor : -« Nous vous devons tant ! Nous vous ferons donc un grand honneur ! »

Jack : -« Oui ! J’en suis absolument certain mais… pas maintenant ! »

Hathor : -« Surtout ne vous inquiétez pas ! Vous saurez apprécier la récompense qui va avec ce que nous vous devons ! Et bientôt vous louerez la santé, la robustesse de cette vie qui de vous fait maintenant… »

Jack : -« ARGH ! »

Hathor : -« Le premier de mes nouveaux Jaffa ! »

 

Sam : -« L’utilisation de la séduction n’a jamais fait l’objet d’un chapitre dans notre manuel ! »

Janet : -« Parce que vous croyez que le Pentagone avait envisagé l’attaque d’une base militaire par un alien s’amusant à rendre chacun des mâles fortement… »

Sam : -« Libidineux ! »

Janet : -« Oui ! »

Sam : -« Je suppose que c’est ce qui s’appelle s’attaquer aux faiblesses de l’ennemi ? »

Janet : -« Exactement ! »

Sam : -« Entendu ! Allons-y ! »

Janet : -« Ouvrez cette porte ! On a une surprise pour vous ! »

Homme : -« Quoi ? »

Janet : -« Et si vous veniez voir ici par vous-même ! »

Homme : -« Non ! Nous prenons nos ordres uniquement d’Hathor ! »

Janet : -« Messieurs ! Nous sommes cinq femmes dans cette cellule et on se sent… très seule ! »

Sam : -« J’ai l’impression de jouer un mauvais film sur les femmes en prison ! »

Homme : -« Qu’est-ce que vous proposez ? »

Janet : -« Tout ce qui te plaira, mon mignon ! »

Homme : -« Ah oui ! HEY ! »

Sam : -« Il embrasse bien docteur ? »

Janet : -« Hum… Ouai ! »

 

Homme : -« Restez sagement où vous êtes mesdames ! »

Hammond : -« Posez votre arme ! »

Sam : -« Je sais ! Ma carrière est fichue ! »

Janet : -« Vous en faites pas pour ça ! Je vais vous le remettre sur pied une fois que tout ça sera fini ! »

Sam : -« Génial ! Ben y’a plus qu’à prier pour qu’il soit amnésique ! »

Teal’c : -« Ravi de vous revoir capitaine Carter ! »

Sam : -« Ca fait au moins une personne ! Enfermez-les et surveillez-les bien… On y va ? Aller ! »

Janet : -« Oui ! »

 

Sam : -« Bien ! Teal’c et moi, on va passer devant ! »

Janet : -« Ca me convient parfaitement ! »

Sam : -« A trois ! »

Hathor : -« Ne vous inquiétez pas ! Vous recevrez très bientôt votre goa’uld ! Ensuite, vous commencerez à vous sentir beaucoup plus fort ! La plus forte des larves écartera votre ventre pour se placer à l’intérieur ! A ce moment-là, vous entrerez enfin à notre service ! Amusez-vous ! »

Sam : -« Il faut le sortir de là… Mon colonel ! Nous allons vous emmener ! Il faut l’allonger ! »

Janet : -« Tenez-moi ceci ! Non, il n’a rien dans le ventre ! »

Sam : -« C’est déjà une bonne chose ! »

Janet : -« Oh peut-être pas ! »

Teal’c : -« Il n’a plus de système immunitaire pour se défendre ! Sans larve de goa’uld, il mourra bientôt ! »

 

Janet : -« On n’devrait pas plutôt l’emmener à l’infirmerie ? »

Teal’c : -« Vous ne possédez pas la technologie pour le sauver ! »

Janet : -« On pourrait au moins l’installer un peu mieux ! »

Teal’c : -« Les goa’uld ont la technologie ! Et nous l’avons à notre disposition ! »

Sam : -« Le sarcophage ! »

Teal’c : -« J’ai vu la chambre goa’uld accomplir de vrais miracles ! »

Janet : -« Attention ! »

Hathor : -« STOP ! Vous allez blesser notre nouveau Jaffa ! »

Jack : -« Qu’est-ce qui se passe ? »

Sam : -« Mon colonel ! »

Jack : -« Je crois qu’il vaut mieux filer… Est-ce que ça va ? »

Sam : -« Ouai ! Ravie de vous revoir mon colonel ! »

Jack : -« Pourquoi, j’étais absent ?  Waouh !!! »

Sam : -« Mon colonel ? »

Jack : -« Oui ! »

Sam : -« Vous permettez que je jette un œil ! »

Jack : -« A quoi ? »

Sam : -« Vous étiez… Disons que vous étiez blessé ! Waouh !!! C’est un miracle ! »

Jack : -« J’ai grossi ? »

Janet : -« Dommage qu’elle est détruit ce sarcophage ! Il m’aurait surement été très utile à l’infirmerie ! »

Jack : -« Allez vite me soigner ses blessures ! »

Sam : -« Et maintenant ? »

Jack : -« Maintenant, on va aller s’occuper de ce goa’uld ! »

Sam : -« Comment ? Elle est protégée par des gars de chez nous ! On n’peut pas tirer dans l’tas ! »

Jack : -« Si ! Avec des cartouches tranquillisantes ! »

Sam : -« Oui ! J’y ai pensé aussi mais il n’y en avait plus à l’armurerie ! »

Jack : -« C’est l’armée ici capitaine ! Nous avons toujours plus que nécessaire ! Y’en a d’autres dans la réserve C ! »

Sam : -« Comment se fait-il que j’sois pas au courant ! »

Jack : -« Voyez ça avec le général ! »

 

Hathor : -« Nous demandons à ce que la dénommée Carter soit amenée devant nous pour que nous puissions la punir sans plus tarder ! »

Daniel : -« Le capitaine Carter mérite en effet d’être punie ma reine mais elle ne sait pas ce qu’elle est en train de faire ! Je demande à ce qu’elle soit épargnée ! »

Hathor : -« Elle ne mérite aucune pitié ! Son unique pardon sera sa mort ! »

Sam : -« Je n’ai aucune envie de mourir ! »

Hathor : -« Vous avez osé nous trahir notre bien aimé ! Vous ne nous trahirez plus jamais ! Nous le jurons ! »

Daniel : -« NOOOOOOOOOON ! »

Jack : -« Il faut sortir ses hommes d’ici ! Daniel, venez, aidez-moi ! Venez ! Dépêchez-vous aller ! »

 

Haut-parleur : -« Autorisation non autorisée de la porte ! Toutes les unités au sillon d’embarquement ! Utilisation non autorisé de la porte ! »

Jack : -« Où est-elle allée ? »

Sam : -« Sur Chulak ! Il faut que nous la suivions ! »

Jack : -« Nous la suivrons… mais pas maintenant ! »

Daniel : -« Hey ! Qu’est-ce qui s’est passé ? »

Sam : -« Il faut donc qu’elle reste à proximité pour garder le contrôle ! »

Jack : -« Le contrôle de quoi ? »

Daniel : -« Attendez ! De quoi vous nous parlez ? »

 

Jack : -« Vous avez quelque chose ? »

Janet : -« Certainement rien d’utilisable ! Mais avec de la chambre, nous aurons peut-être quelques cellules dès que l’on pourra tirer quelques infos génétiques ! »

Daniel : -« Cet ADN risque d’être le mien ! »

Jack : -« Vous ? »

Sam : -« Mon général ! A vos ordres ! »

Hammond : -« Repos capitaine ! Repos docteur ! »

Sam : -« Merci mon général ! Pour ce qui s’est passé tout à l’heure, je peux vous expliquer, c’est…

Hammond : -« Capitaine, j’ai prit la décision de vous proposer toutes les deux pour une médaille ! »

Sam : -« Merci mais je peux vous expliquer… Pardon ? »

Hammond : -« Si vous n’aviez pas prit la décision de désobéir et de faire ce qui était nécessaire, nous aurions pu mettre toute la planète en danger ! Excellent travail mesdames ! »

Sam : -« Merci mon général ! »

Hammond : -« Bien ! C’est tout ! »

Jack : « Beau boulot ! »

Daniel : -« Ouai ! »

 

Générique de fin

Hathor



TEASER

EXT—EST. SHOT OF MAYAN PYRAMID

INT—UNDERGROUND CHAMBER OF PYRAMID

[It's pitch black. There are unidentified voices, and a pounding sound, like metal on rock.]

VOICES
We're almost there. Okay, now. Push it. Push!
[A square of light is revealed as a piece of stone falls. Flashlight beams cross in the darkness, then three people come down stone steps.]

DR KLEINHOUSE
Would you look at this! Many of us suspected there was another chamber, but the Mexican government wouldn't let us dig the compartment…'til now.
[The flashlight beam falls on a large, golden shape, the only thing in the chamber.]

DR COLE
What's this? It looks like a sarcophagus.
DR KLEINHOUSE
Burial chambers in Mayan temple house are very rare indeed. Here.
(Pulls out a brush)
Look for glyphs, pictographs. Something to give us a hint who's inside.
(He feels reveals pictures)
Hieroglyphics.
DR COLE
(brushing more dust off the top, revealing the shapes beneath)
My God. They're Egyptian. That doesn't make any sense. Egyptian hieroglyphics in a Mayan temple?
DR KLEINHOUSE
I read a journal article once by a young archaeologist. What was his name? Uh, Dr Jackson. Dr Daniel Jackson. He was laughed right out of academia for his preposterous ideas about a connection between various ancient civilizations.
DR COLE
Maybe Dr Jackson was onto something. I recognize one of these pictographs. It's of the goddess Hathor. The Egyptian goddess.
[DR KLEINHOUSE brushes off more dust, revealing a glowing red stone in the top of the sarcophagus, similar to the center of a DHD. DR KLEINHOUSE places his palm on the stone, and twists it. There is a grinding sound, and the top of the sarcophagus shifts. DR COLE hides behind DR KLEINHOUSE. Slowly the top slides apart, a perfectly manicured hand reaches out, then a beautiful woman, clad in an Egyptian headdress sits up, her eyes running over the invaders.]

HATHOR
(In a deep Goa'uld voice)
Where is Ra?
DR KLEINHOUSE
Uh, I…I assume you mean the god Ra?
HATHOR
(Looking displeased)
You are not Goa'uld.
DR KLEINHOUSE
(Whispers to Dr Cole)
What's that?
[HATHOR raises one hand, revealing a ribbon device on her palm. A red beam shoots of out it, and the archaeologists scream.]

INT—SGC GATE ROOM

[DANIEL is standing on one side of the sarcophagus, HAMMOND and CARTER on the other. TEAL'C is at the far end, near the Stargate; O'NEILL in the background. DANIEL runs his hand over the gold glyphs.]

DANIEL
Dr Kleinhouse and his associates were killed brutally. The Mexican authorities assume it was by crypt robbers looking to steal anything in the burial vault. Like this.
HAMMOND
And who thought to send it here?
DANIEL
Uh, Dr Kleinhouse's other associates, who were outside the pyramid. They recognized the significance of an Egyptian sarcophagus in a Mayan temple. And, since I was the only one to ever do research in cross pollinization of ancient cultures, they tracked me down.
O"NEILL
I know this thing.
DANIEL
Yeah, I recognize it too.
O'NEILL
It's like that thing that was on Ra's ship that…
DANIEL
(interupts him, nodding)…brought Sha're and I back from the dead.
HAMMOND
Well, how could it be?
DANIEL
I don't know. But if it does belong to a Goa'uld, it would explain a lot. Like why there's no one in it, and why it has Egyptian hieroglyphs on it instead of Mayan.
AIRMAN
(entering)
General Hammond, sir.
HAMMOND
What is it, airman?
AIRMAN
Sir, a person was just arrested at the mountain surface for attempting an unauthorized entrance.
HAMMOND
Happens every now and then. Let the police handle him.
AIRMAN
It's a her, sir. Major Lowell thought you would want to talk to her yourself.
HAMMOND
Why?
AIRMAN
Sir, she knew the Stargate was here.
END TEASER

INT—SGC

[HAMMOND is walking down the corridors, with DANIEL and O'NEILL behind him. They are obviously on their way to see this mysterious woman.]

AIRMAN
Sirs.
(Salutes)
[HAMMOND salutes in return. The Airman lets them into a holding cell. HATHOR, wearing an oversized trenchcoat, is standing beside the bunk, facing away from the door.]

HAMMOND
Ma'am. I'm General Hammond, U.S. Air Force.
HATHOR
Yes?
(she turns)
HAMMOND
And you are?
HATHOR
We are Hathor.
(We see that her arms are bound behind her)
You would be wise to unbind us, and kneel before your goddess.
O'NEILL
Helll-o.
DANIEL
Hathor?
HATHOR
Yes.
O'NEILL
Have you heard of her?
DANIEL
Hathor was the Egyptian goddess of fertility, inebriety and music.
O'NEILL
Sex, drugs and rock and roll?
DANIEL
In a manner of speaking, yes.
(To Hammond)
Um, are the cuffs absolutely necessary?
[HAMMOND and O'NEILL exchange a look, then HAMMOND raises a hand towards HATHOR, giving DANIEL permission to unbind her.]

DANIEL
(mutters)
I'm surprised they didn't chain her to the bed too. What's she going to do, beat us up?
(undoes handcuffs)
(To Hathor)
Sorry about that.
HATHOR
Thank you. Your efforts shall not go unrewarded.
[HATHOR takes DANIEL'S hand and raises it, breathing on him. Pink mist leaves her mouth. DANIEL looks surprised, then stunned. HATHOR smiles. DANIEL backs away and sits abruptly on the bed.]

HAMMOND
So, Ms Hathor. Would you mind telling us why exactly you were trying to get into this facility?
HATHOR
We were drawn to the Chapa'ai.
O'NEILL
Chapa'ai?
(To Daniel)
That's what your monk buddies on Chulak call the Stargate.
DANIEL
(Shaking himself)
Um, yes. It's also Abydonian and ancient Egyptian.
HAMMOND
What I want to know is what makes you think it's here, Ma'am?
HATHOR
(Testy)
We were drawn to it.
O'NEILL
We?
(Cocks one eyebrow, clearly humoring her.)
HATHOR
(To Daniel)
Where is Ra?
DANIEL
Ra is…
HAMMOND
Dr Jackson. Need to know.
[DANIEL looks confused for a moment, then pushes himself to his feet.]

DANIEL
Ra…Ra is a myth. He doesn't actually exist.
O'NEILL
Miss…Hathor. What made you think this Chapa'Ai was here?
HATHOR
The Chapa'Ai was what gave power to our father, and our husband.
HAMMOND
Who's she talking about, Dr Jackson?
DANIEL
Ummm, Hathor was both the daughter and wife of Ra in Egyptian mythology. Until Ra was said to have corrupted her.
HATHOR
(Angrily)
We were not corrupted.
DANIEL
Of course. No disrespect intended.
HATHOR
We are the mother of all pharaohs.
O'NEILL
(Humoring her)
Of course we are. General? Why don't we call county mental health and see if we can find a nice little rubber room for the lady?
HAMMOND
Crazy or not, I want to know what she knows. Dr Jackson, talk to her. See what you can find out. But don't tell her anything she doesn't already know. DANIEL
(Nods)
Okay.
[HAMMOND and O'NEILL turn to leave the room.]

HATHOR
You—with the crown of marble.
[Both men stop. O'NEILL looks at HAMMOND.]

O'NEILL
She might mean you, sir.
HATHOR
You are the ruler here?
HAMMOND
Yes, ma'am. HATHOR
May we take your hand?
HAMMOND
(Suspiciously)
Why?
HATHOR
We wish to kiss it. To bless you with fertility and joy.
O'NEILL
(Amused)
Well, you can't pass that up sir.
HAMMOND
(Clearly NOT amused)
Yes, I can.
DANIEL
Sir, it might help me if you play into her delusions. Just to keep her talking.
[HAMMOND looks at O'NEILL, who shrugs. HAMMOND goes over to HATHOR, who takes his hand in her own and raises it to her mouth. She breathes pink mist onto the General's hand. HAMMOND looks stunned, then walks back to the door, turning to look back at HATHOR, who smirks. HAMMOND and O'NEILL leave.]

[Once the door closes, HATHOR turns to DANIEL.]

HATHOR
Now. Where is Ra?
DANIEL
Ra, your husband?
HATHOR
(Eyes glowing, Goa'uld voice)
Where. Is. Ra?
DANIEL
Um, I hate to be the one to tell you, but, Ra is dead.
HATHOR
(Frowns)
How?
DANIEL
He was killed.
HATHOR
(Laughs)
This is wonderful.
DANIEL
(Smiling tentatively)
It is?
HATHOR
How did he die?
DANIEL
Uh…we killed him.
HATHOR
Then we owe your our gratitude indeed.
[She circles DANIEL, with one hand on his shoulders. He looks bemused.]

HATHOR
Perhaps we should choose you to be our new beloved. Together, we shall celebrate.
[HATHOR crosses the room and drops the trenchcoat, revealing an exotic Egyptian dress, with a gold halter top and orange/red skirt. Gold armbands with snakes coil around one upper arm.]

HATHOR
(Crooks her finger to DANIEL)
Come.
[DANIEL crosses the room in a daze, leaning down toward her. She looks up and more pink mist passes from her mouth. DANIEL breathes it in through his mouth and nose, then their lips join in a kiss.]

INT—SGC OBSERVATION ROOM

[The Gate room is visible through the window. O'NEILL is standing at that window. HAMMOND, TEAL'C and CARTER are behind him. Two airmen stand guard at the door.]

O'NEILL
Do we really think anyone is going to believe that woman if she goes around blabbing about a…
(he raises his hands and makes air quotes)
'Stargate'? I mean, I have a hard time believing this woman down on 73rd who walks around talking about all these little…devil people…that live in her hair. Even though she could use a little conditioner.
TEAL'C
Is not the question how does she know of the Stargate?
HAMMOND
Dr Jackson's trying to figure that out now.
[DANIEL enters, walking down the spiral staircase.]

DANIEL
I believe I have figured that out sir. She knows a hell of a lot. Either she's studied her Egyptian mythology very carefully, or…
HAMMOND
Or what, Dr Jackson?
DANIEL
Or she's actually lived it.
HAMMOND
Meaning?
DANIEL
She's a Goa'uld, sir.
CARTER
(Surprised)
What?
O'NEILL
How is she a Goa'uld?
TEAL'C
She could not have come through the Stargate. We would have been alerted.
DANIEL
She's been imprisoned in stasis on Earth for almost two thousand years.
O'NEILL
(Raises his eyebrows in disbelief)
Is…mental illness contagious?
DANIEL
(Ignoring O'Neill)
General Hammond, I think she is Hathor. Or at least the Goa'uld that took on the persona of Hathor.
CARTER
Back up. Did you say she's a Goa'uld?
DANIEL
Yes. She feels indebted to us for killing Ra, who she was trying to stop from enslaving Earth. See, she's always been a friend of humanity. See, that's how it was in the Book of the Dead. Hathor was a much-loved goddess.
HAMMOND
Are you saying she wants to help us?
DANIEL
Yes. She wants to help us defeat Apophis. And protect us from other, evil Goa'ulds.
CARTER
(Skeptical)
And you bought into all of this.
DANIEL
General, I'd like permission to have Hathor come down here and debrief us.
O'NEILL
Whoa, Danny!
(scoffing)
I don't think so.
DANIEL
General.
(Moves to stand directly in front of Hammond)
I think you sense what I do. Hathor is a friend.
[DANIEL stares at HAMMOND, who meets his eyes. DANIEL'S eyes glow pink for a moment, and HAMMOND'S eyes widen. He nods.]

HAMMOND
Yes, I do believe that. Bring her down.
CARTER
Are you kidding?
O'NEILL
Whoa, General.
HAMMOND
(Sternly)
Colonel!
O'NEILL
Sir, are you sure?
HAMMOND
Yes, Colonel.
[CARTER and O'NEILL stare at him in disbelief. TEAL'C moves across the room.]

TEAL'C
General. I have served the Goa'uld. I have yet to meet a good one.
HAMMOND
Maybe that's because you served the wrong one.
CARTER
Sir, at least close the blast door so she can't see the Gate.
[HAMMOND nods, and an airman hits the button. The blast door closes. HATHOR enters the room from the same staircase DANIEL came down.]

HATHOR
We thank you for allowing us in your court.
HAMMOND
(smiling benevolently)
You're welcome.
HATHOR
We would appreciate a drink from your water.
HAMMOND
Colonel?
O'NEILL
General? HAMMOND
Colonel, water for the lady.
(smiles at Hathor, looking besotted)
O'NEILL
Ah! Yes, of course.
[With an unhappy expression, O'NEILL pours water and carries it to HATHOR.]

HATHOR
You are the one who is responsible for destroying the vile one, Ra.
O'NEILL
I would be the one.
HATHOR
For you, we will forever hold a special place, here.
[HATHOR takes O'NEILL'S hand and raises it, placing it over her heart.]

O'NEILL
Well that's very special. Thank you.
[O'NEILL tries to pull his hand back, but HATHOR grabs it, lifting it to her mouth. She breathes pink mist on him. O'NEILL appears confused, looks around the room at his team, then goes to sit down at the table. CARTER and TEAL'C look on suspiciously as HATHOR smirks.]

TEAL'C
(Crossing the room to loom over HATHOR)
She is a Goa'uld.
HATHOR
(To Teal'c)
Jaffa. In service to Apophis, the serpent, vile creature that he is.
TEAL'C
I am no longer in the service of Apophis.
HATHOR
We despise all that Ra, Apophis and their kind do and believe.
DANIEL
It's all right. So does Teal'c.
HATHOR
Then your enemy, is our enemy. Together, we can defeat them.
TEAL'C
I will serve no Goa'uld.
[HATHOR takes TEAL'C'S hand and raises it to her mouth. She breathes pink mist on him, but he just glares at her, impervious.]

DANIEL
What do you say, General?
HAMMOND
(smiling affably)
I say we should make the lady comfortable, and welcome her.
CARTER
(Outraged)
General, sir. I have a problem with this.
DANIEL
Hathor, this is Captain Carter.
[CARTER crosses to stand before HATHOR.]

HATHOR
You are an exceedingly beautiful woman.
CARTER
Thank you. So are you.
(Suspiciously, speaking to the General, but not taking her eyes off Hathor)
General Hammond, I believe we should keep Miss Hathor under house arrest until we can better assess…
HAMMOND
(Reprimanding)
Don't be impolite, Captain.
CARTER
(Incredulous)
Impolite, Sir? She's a Goa'uld.
HAMMOND
She's a guest at this facility, Captain.
CARTER
Sir, this is crazy, it doesn't make any sense. Colonel O'Neill?
HAMMOND
(angrily)
I am in command of this facility, Captain Carter, not Colonel O'Neill. Is that understood?
CARTER
But Sir…
HAMMOND
Understood?
CARTER
Well sir, with respect, it seems that this woman has all you guys under some sort of spell or something.
HAMMOND
Are you questioning my orders, Captain?
CARTER
Yes sir, I guess I am.
(Turns to O'Neill)
Colonel O'Neill, are you going to back me up on this?
O'NEILL
Yes, Captain.
(Takes a sip of water as Carter looks relieved)
If I see that there's a problem.
[Carter's mouth drops open with surprise.]

HAMMOND
Thank you, Colonel.
(Smiling again at Hathor)
Now, if you'll follow me, I would be honored to give you a tour of our facility.
[HATHOR returns the smile, but she stares at Carter, her gaze stony. When HAMMOND and HATHOR leave; DANIEL follows.]

INT—SGC GUEST QUARTERS

[DANIEL opens the door and leads HATHOR into the room. It's much nicer than the holding cell she was in before.]

DANIEL
This is the guest quarters.
HAMMOND and O'NEILL follow them into the room.
HATHOR
This will do fine.
HAMMOND
We'll post a couple guards outside.
HATHOR
Guards? To protect us or…to protect everyone else?
[HATHOR stands close to HAMMOND and breathes out more pink mist. He breathes it in, and stares at her.]

HAMMOND
(over his shoulder, his eyes not leaving Hathor)
Colonel?
O'NEILL
Sir.
HAMMOND
Let's forget the guards.
O'NEILL
(doubtfully)
Are you sure, General?
HATHOR
You can trust us, Colonel.
(She moves to stand in front of O'NEILL)
O'NEILL
Oh, that's not in question, Ma'am. But it is our policy to secure…all quarters…for…(Hathor leans in and breathes the pink mist on him. His words stumble to a halt and he shakes his head with confusion)
The Guards probably aren't necessary.
HATHOR
Our thanks to you.
O'NEILL
Uh…(clears throat)…I suppose we should let you get some…rest.
HAMMOND
Yes.
[HAMMOND and O'NEILL leave the room. DANIEL moves to follow.]

HATHOR
Dr Jackson? Please remain. We have other questions.
DANIEL
(closes the door)
Sure.
HATHOR
It is time that you become our chosen one.
DANIEL
(Walks across the room to stand before her)
Chosen one?
HATHOR
(Intently)
Will you always honor us?
DANIEL
Yes.
HATHOR
Would you…die for us?
DANIEL
Die?
(He blinks. Hathor smiles)
Yes.
INT—SGC CORRIDOR, LEVEL 25

[CARTER leaves the stairway, walking into O'NEILL. She follows him down the corridor.]

CARTER
Colonel, there you are.
O'NEILL
Here I am, Captain.
CARTER
I wanted to have a word with you, sir, about Hathor, if you don't mind.
O'NEILL
Fascinating lady, isn't she?
CARTER
A little too fascinating, don't you think?
O'NEILL
What do you mean?
CARTER
Well, sir. She seems to have you all so…infatuated.
O'NEILL
Us all?
CARTER
Yes, sir. The men. Don't you think it's a little dangerous to be giving a Goa'uld such royal treatment?
O'NEILL
Ah, relax Captain. She's on our side.
CARTER
So she says.
[O'NEILL looks at CARTER disapprovingly.]

O'NEILL
Captain, if you don't mind my saying so, you're treating her exactly the way you hate to see people treat Teal'c. A bit of a double standard, don't you think?
CARTER
Teal'c has proven who's side he's on. She hasn't.
O'NEILL
Carter, have you ever heard the old saying: 'My enemy's enemy is my friend'?
CARTER
Yes, sir. But even when the CIA grants sanctuary to an enemy turncoat, they never trust him. They watch him like a hawk.
O'NEILL
Daniel's watching her right now.
(He pats Carter on the shoulder)
Relax.
[As O'NEILL walks away, CARTER stares at the spot where he had touched her.]

INT—SGC—GATE ROOM

[The sarcophagus is in the middle of the room. HATHOR and DANIEL enter.]

HATHOR
Tell us, our beloved, what are the questions swelling in your mind?
[HATHOR runs one hand along the sarcophagus, moving toward the Gate.]

DANIEL
I spent years studying you as a student, and now I'm…I'm with you. Do you know that you're described in history as the most beautiful woman ever was or ever will be, able to control men with just your beauty?
HATHOR
(Looks up at the Gate possessively)
We are pleased to see you, old friend. It won't be long until you will serve us once again.
(to Daniel)
Tell us, do you believe this to be true, now that you have come to know us?
DANIEL
Well, I certainly have a deeper understanding of it now.
HATHOR
We are the queen of the gods. We are the mother of all gods.
DANIEL
Yes.
(He looks confused)
What does that mean, exactly?
HATHOR
From us, all others come.
DANIEL
I don't understand.
HATHOR
The Jaffa. He has a Goa'uld child in his belly?
DANIEL
A larva. Yes.
HATHOR
Did you ever wonder from whence the children come?
DANIEL
Are you saying that they come from you?
HATHOR
Yes. And others, like us.
DANIEL
My god. You're like a queen bee. You create the Goa'ulds.
[DANIEL looks shocked. HATHOR smiles.]

INT SGC—INFIRMARY

[CARTER is typing on a computer in one of the offices. DR FRAISER, who is walking down the corridor, sees her and stops, then enters the room.]

DR FRAISER
Captain Carter? What are you doing?
CARTER
Have you noticed the way the men on the base are acting?
DR FRAISER
Yes. Thank you.
(sounding annoyed)
You noticed too?
CARTER
It all seems to be tied into the arrival of this Hathor person…or, whatever she is. I'm researching her right now on the Net.
DR FRAISER
What have you found?
CARTER
This is really Daniel's field, so I'm kinda starting from scratch. This one academic webpage theorizes that a bunch of the sex goddesses from different cultures were actually all the same woman. Hathor. The Greeks identified her with Aphrodite, there's Ishtar of Babylon, Astarte of Syria, Ceres of Rome…
DR FRAISER
Sounds like she got around.
CARTER
Yeah, in most of the mythology. And she's pretty loved in all of it. Except for a late period in Ancient Egypt where, according to one of the stories, she was sent by Ra to destroy mankind. And then he changed his mind, and they became enemies.
DR FRAISER
So, then when she says she's Ra's enemy, she may not be lying.
CARTER
Yeah. But here's the interesting thing.
(Intently)
According to the stories, this woman had magical powers over men. She was supposed to be able to seduce them into doing anything for her. In almost every case, it describes them as 'drunk with her presence'.
DR FRAISER
Well, that would be how I'd describe our boys.
CARTER
Yeah, Now, I figure she's using some form of Goa'uld technology. Any ideas?
DR FRAISER
My guess would be some sort of chemical we've never seen. A…a sort of super pheromones combined with something like sodium pentathol, probably airborne delivery.
CARTER
Great. How do we reverse it in the men?
DR FRAISER
Oh, it may not be reversible. And if it is, it may take years.
CARTER
(worried)
We probably don't even have days before this Goa'uld does whatever it is she's trying to do.
DR FRAISER
So what do you suggest, Captain?
CARTER
(firmly)
I suggest we neutralize her.
INT — SGC GUEST QUARTERS

[DANIEL leads HATHOR into the room.]

DANIEL
So you actually create the larvae. How?
HATHOR
We must first have the code of life from the juices of the species intended as the host.
DANIEL
Code of life?
HATHOR
In order to ensure compatibility for the Goa'uld child and the host.
DANIEL
DNA. You mean you need DNA to prevent rejection.
HATHOR
The code of life.
(smirking)
We do so enjoy the method of procuring the code in your species.
(She removes Daniel's glasses, and runs her hands through his hair)
It is much more pleasurable than most.
DANIEL
I bet.
HATHOR
Since you are to be our first pharaoh,
(she pushes Daniel's jacket from his shoulders and off his arms)
you will honor us by being the one to contribute the code.
[HATHOR places one hand on the back of DANIEL'S neck.]

DANIEL
You want me to help you create more Goa'ulds?
[HATHOR leans in to kiss DANIEL, but he reaches up and puts his hand on her arm, trying to push her away. They are at an impass for seconds, then HATHOR breathes pink mist out, and DANIEL inhales it. His hand drops, and he stands stock-still, looking mesmerized.]

HATHOR
Now that Ra is gone, we are finally free to rule this planet. With you, our beloved, at our side. For all eternity.
[HATHOR places her hands on DANIEL'S face and pulls him into a kiss.]

INT—SGC CONTROL ROOM

[CARTER pulls several weapons out of a storage locker in the corner, handing them out to the women standing around. There's one Gate technician, three soldiers and Dr Fraiser.]

CARTER
Okay, here's what we know. This creature, who calls herself Hathor, is admittedly a Goa'uld, or some form of Goa'uld. So she has who knows what kinds of weapons or defenses. That means it might take a lot of firepower to neutralize her and we need to come at her from multiple flanks.
(Hands Fraiser a gun)
You know how to use this, don't you?
DR FRAISER
(Doubtfully)
Well, yeah. I've had some training, but I haven't touched one of these in years.
CARTER
Well, don't worry. All you do is point and pull the trigger and be careful not to hurt any of our own men. They're all pretty loopy right now, so that shouldn't be a problem.
[TEAL'C enters the room.]

TEAL'C
Captain Carter.
(The women whirl around, aiming their weapons at him)
We must speak of Hathor.
CARTER
Keep your hands where I can see them Teal'c.
TEAL'C
(Holding his hands out to his sides)
Do you not trust me, Captain Carter?
CARTER
All of the men on this base are under Hathor's control, from what I can tell. And, I hate to break it to you Teal'c, but you are male.
TEAL'C
I am a Jaffa. The Goa'uld I carry within me protects me from Hathor's powers. It is only together that we may stop her.
CARTER
From doing what, exactly?
TEAL'C
It is legend among the Jaffa that the original Goa'uld larvae come from the queen Goa'ulds.
CARTER
And you think Hathor's one of them?
TEAL'C
Yes. If I am correct, this base will become her nest. From here, she will populate your world with new Goa'uld. I cannot permit this to happen. Captain Carter, we cannot permit this to happen.
[CARTER nods and takes off the gun she has slung over her shoulder, handing it to TEAL'C.]

CARTER
Glad you're with us, Teal'c.
INT—SGC CORRIDORS

[CARTER leads the way through the corridors, DR FRAISER and TEAL'C behind her.]

DR FRAISER
Is this really necessary? I mean, somebody's bound to come on base and see what's going on.
CARTER
(Sounding disgusted)
Yeah, and if they're male, they'll be under Hathor's control before they can think about it. Besides, when was the last time you saw a new woman get assigned here?
[CARTER kicks open the door to the Guest Quarters and enters. She scans the room, but there is no sign of HATHOR. The room is in disarray; a lamp tipped over and the bedcovers thrown on the floor. DANIEL is sitting on the edge of the bed, staring into space.]

CARTER
(Cautiously)
Daniel? You okay? Where is she, Daniel?
[DANIEL does not respond. One of the female airmen enters.]

FEMALE AIRMAN
Captain, we found her. She was spotted going into the locker room.
CARTER
All right, let's go.
(She leans down to look at Daniel's face with concern)
Daniel, you okay?
FEMALE AIRMAN
(Urgently)
Captain?
[They leave. Behind them, DANIEL continues to star into space blankly. TEAL'C looks in with a frown before following the women.]

INT—SGC LOCKER ROOM

[CARTER and DR FRAISER enter cautiously, their guns ready. Behind them, the other female soldiers scan the corridors. CARTER gives the women hand signals, directing them to surround their target.]

[Inside the locker room, HATHOR reclines in a steaming hot tub. The water bubbles around her. She is, apparently, alone. CARTER approaches cautiously. HATHOR'S eyes fly open.]

HATHOR
Ring'tel nok.
[HAMMOND, O'NEILL and several other SGC male personnel enter the room, surrounding the hot tub. Some are carrying weapons, which they aim at the female soldiers.]

HAMMOND
Stand down, Captain Carter. Unless you plan to kill us.
[CARTER looks shocked.]

O'NEILL
Is this any way to treat a guest, Captain?
[Male soldiers surround the group of female soldiers and TEAL'C. Guns click, and CARTER'S band drop their weapons. HATHOR smiles.]

INT SGC HOLDING CELL

[CARTER stands at the door. DR FRAISER paces. Two female airmen are seated at the table, talking; one sits on a bed.]

CARTER
It must be a pretty powerful drug Hathor's using. Colonel O'Neill is Special Forces trained to fight mind control techniques.
DR FRAISER
Well, not Goa'uld techniques, apparently.
CARTER
Yup.
(She leans her head back against the wall)
Well, Mama said there'd be days like this.
DR FRAISER
Really? My ex-husband said that.
(Imitates a southern accent)
'You outa your mind, honey-buns? There is a reason they call it this man's Army'.
(Rolls her eyes and grins.)
CARTER
(Laughs)
'This man's Army'? Your husband actually said that?
DR FRAISER
Yeah, so of course I explained to him that it wasn't the Army, it was the Air Force, and they've had women for decades.
CARTER
(Shakes her head, looking rueful)
Man. I think maybe it's just me, but I can't figure out how feel like one of the guys with these guys, you know what I mean? I always feel like I'm The Girl.
DR FRAISER
(looks excited)
That's it.
CARTER
What?
DR FRAISER
You just gave me an idea on how to get us out of here. Look, if Hathor's control drug is hormone-driven like I suspect, that means she's making the men…libidinous.
CARTER
(Doubtfully)
Okay. Why do I get the feeling I don't like where this is going?
INT —SGC GUEST QUARTERS

[HATHOR is standing in the room. O'NEILL enters.]

O'NEILL
Excuse me, Ma'am. I'm,uh…I'm sorry to barge in on you like this, but I'd like to ask you some questions.
HATHOR
About?
O'NEILL
About you, actually. See, you've…You've got me a little off-balance, and that's very unnatural for me.
HATHOR
We are told by the one that you call Daniel that you are responsible for ridding us from the vile one, Ra.
O'NEILL
(nods)
Yeah, well we kinda touched on that earlier. But I'd like to be the one asking the questions right now, if you don't mind.
HATHOR
(Gazes up at him)
We must praise you and gift you a great honor.
O'NEILL
Yeah. I'm sure that'd be just great, but not right…
[HATHOR breathes out more of the pink mist, which O'NEILL inhales. His face loses all animation as he stares at her, standing stock still. HATHOR unbuttons his shirt, pushing it open to reveal his bare stomach.]

[HATHOR yanks off her dress to reveal a intricate contraption wrapped around her middle. In the center is a glowing red object. HATHOR presses herself against O'NEILL, and the red glow intensifies. She wraps her arms around him, and he stands in her grasp. HATHOR'S expression is blissful, while O'NEILL's face is hidden in her shoulder.]

HATHOR
Do not worry yourself. You will enjoy the richness that come with what we are giving you.
[O'NEILL flinches in pain.]

HATHOR
You will cherish the good health and long life that goes with being…
[HATHOR pushes O'NEILL away from her, and he hits the wall. He is sweating, his face contorted in pain.]

HATHOR
(Goa'uld voice)
Hathor's first, new, Jaffa.
[HATHOR smiles, and O'NEILL looks down to his stomach. He reaches down with trembling hands to touch the X cut into it—a Jaffa pouch.]

INT—SGC HOLDING CELL

[CARTER and DR FRAISER stand in front of the door.]

CARTER
(Grimacing)
You know, using seduction wasn't in any of the AF Training manuals I ever read.
DR FRAISER
What? You think the Pentagon anticipated a 4,000 year old alien walking onto a base and drugging all the men to make them…
CARTER
Libidinous?
DR FRAISER
Yeah.
CARTER
I suppose the do train us to take advantage of the enemy's weakness.
DR FRAISER
Exactly.
[Both women smile.]

CARTER
(sighs)
All right, let's do it.
[DR FRAISER knocks on the door.]

DR FRAISER
(Shouting)
Airman, open up! We've got something for you.
AIRMAN
What?
DR FRAISER
(Coyly)
Why don't you come in here and see for yourself?
AIRMAN
No can do. We only take orders from Hathor.
DR FRAISER
Gentlemen, there are five women in here,
(suggestively)
very alone.
Carter
(Rolling her eyes)
Why do I feel like I'm in a women behind bars movie?
[DR FRAISER crosses to the bunks. She and one of the female airmen take off their jackets and look sultry.]

AIRMAN
What are you suggesting, ladies?
DR FRAISER
(Smirking)
Whatever you want, Airman.
[The soldier leers and motions to his companion and enters the room. The first soldier bends over to kiss DR FRAISER, while the second one grins at the female airman. CARTER grabs his face as he enters the room, smiling at him. He leers back, and she decks him with her elbow. The female soldier he was smiling at grabs the airman bent over DR FRAISER while FRAISER grabs his gun. CARTER gets the other man's gun.]

CARTER
Feel like a woman, Doc?
DR FRAISER
(wiping her face)
Oh, yeah.
CARTER
Let's tie them up.
INT—SGC CORRIDORS

[Two of CARTER's band walk down the corridor. An airman stops them, cocking his gun.]

AIRMAN
Hold it right there, ladies.
[One of the female solders hits him on the head with her rifle. Just as she's smiling at her compatriots in relief, HAMMOND moves in behind her, aiming a pistol.]

HAMMOND
Drop your weapon!
[CARTER hits HAMMOND with the but of her rifle. He drops to the floor, unconscious.]

CARTER
(Shakes her head)
Yeah, my career is over.
DR FRAISER
Don't worry about it. I can fix him up as good as new when this thing's over.
CARTER
Great. So he can bring me up on charges.
[DR FRAISER checks HAMMOND while CARTER lets TEAL'C out of his cell.]

TEAL'C
I am pleased to see you, Captain Carter.
CARTER
I'm glad someone is.
(To female airman)
Lock these guys up and stay here.
(hands Teal'c a gun)
Okay?
INT—SGC LOCKER ROOM

[CARTER moves around wall, aiming her rifle.]

CARTER
Okay, let Teal'c and me take the lead.
DR FRAISER
No argument there.
CARTER
On three.
(She starts to count, but Teal'c simply moves past her.)
[With TEAL'C in the lead, they move into the locker room. This time, the hot tub is full of squealing Goa'uld larvae moving beneath the surface. There is a light coming from the bottom of the tub. O'NEILL is laying on the ground at the base, uncomfortably draped across the steps.]

[CARTER approaches cautiously, reaching out to check on O'NEILL. He doesn't move as she touches his hand. As CARTER aims her rifle in the hot tub, there is a sound. She moves to hide with DR FRAISER and TEAL'C behind a half-wall as HATHOR rises from the tub. HATHOR gets out of the water, totally dry, and goes to O'NEILL. She rolls him over, and lifts him to his feet.]

HATHOR
Do not worry, child. You will soon receive your Goa'uld. And then, you will begin to feel strong again.
[HATHOR moves O'NEILL like a puppet, and he seems not to notice. She helps him into the tub full of larvae. CARTER and DR FRAISER exchange a horrified glance.]

HATHOR
The strongest of the larvae will soon find your womb and move into it.
[She lifts several larvae out of the water and holds them in front of O'Neill. He stares at them, his expression empty.]

HATHOR
At that moment, you will begin your service to us.
(Goa'uld voice)
Enjoy.
[HATHOR walks out of the room.]

CARTER
(Determined)
Let's get him out of there.
[CARTER, DR FRAISER and TEAL'C move forward. TEAL'C hands CARTER his weapon and lifts O'NEILL out of the tub.]

CARTER
(moves under O'Neill's arm to take some of his weight)
Okay Colonel, we gotcha. Okay.
[They carry O'NEILL to a bench.]

DR FRAISER
(Handing guns to Carter)
Here, take this.
(She reaches her hand into the new Jaffa pouch and feels around)
Yeaguh….No. Nothing went in there yet.
CARTER
This is a good thing.
DR FRAISER
(Doubtfully)
Uh, maybe.
TEAL'C
He no longer has an immune system. Without a Goa'uld larvae, he will soon die.
[O'NEILL'S eyes are open, but he doesn't seem to register their presence.]

INT—SGC CORRIDOR TO GATE ROOM

[CARTER and DR FRAISER move down the corridor. TEAL'C follows them, with O'NEILL draped across his shoulders.]

DR FRAISER
Shouldn't we be taking him to the infirmary?
TEAL'C
You said you do not have the technology to help him.
DR FRAISER
Well, we could at least make him comfortable.
TEAL'C
The Goa'ulds have the technology, and Hathor may have brought it to us.
CARTER
The sarcophagus.
[CARTER runs a card through the access panel, and the door to the Gate room slides open. With the door closed, CARTER and TEAL'C place O'NEILL in the sarcophagus. TEAL'C moves to the control panel.]

TEAL'C
I have seen the Goa'uld chamber do many miracles.
[He turns a lever, closing O'NEILL inside the sarcophagus. CARTER and DR FRAISER look on, worried. Suddenly, the door opens and two airmen enter, firing guns. CARTER, DR FRAISER and TEAL'C move for cover, firing back. DR FRAISER is hit high in the shoulder, TEAL'C in the thigh and arm. CARTER crawls behind sarcophagus as HATHOR enters the room. The sarcophagus begins to open.]

HATHOR
(shouting)
Stop! You will harm our new Jaffa.
[The airmen stop firing as O'NEILL sits up.]

O'NEILL
Argh. What's going on?
[HATHOR raises the hand with the ribbon device. O'NEILL jumps out of the sarcophagus as a beam of energy hits it. He lands beside CARTER. The beam hits the sarcophagus.]

CARTER
Colonel!
(She hands him a weapon.)
[Blue lightning is playing over the surface of the sarcophagus. An ominous whining starts, increasing in pitch and volume quickly. HATHOR swirls around and stalks out of the room, the airmen behind her.]

O'NEILL
I don't think this is good.
(Motions for the others to leave through another door.)
[As the door is closing, the sarcophagus explodes, throwing O'NEILL, CARTER, DR FRAISER and TEAL'C to the ground.]

O'NEILL
You all right?
CARTER
Yeah, good to have you back, Colonel.
O'NEILL
What, I left?
[DR FRAISER struggles to her feet, holding her arm. She and TEAL'C stand in the doorway while CARTER and O'NEILL go back into the Gate room. It's a smoking mess. Bits of sarcophagus litter the room, still burning.]

O'NEILL
Wow.
CARTER
Colonel.
O'NEILL
Yeah?
CARTER
(Looking down toward his stomach)
Do you mind if I have a look?
O'NEILL
(Affronted)
At what?
CARTER
You were uh…um…(looks down again)
Let's just say you were wounded.
[O'NEILL holds his jacket open, revealing a normal, human stomach.]

CARTER
Wow. That's a miracle.
O'NEILL
(Looking down and frowning)
Crunches.
DR FRAISER
Too bad she blew up that sarcophagus. We could use one of those things in the infirmary right about now.
O'NEILL
Get yourselves down there right away.
CARTER
(to O'Neill)
Now what?
O'NEILL
Now, you and I go for that Goa'uld.
CARTER
Well, how? She's guarded by our own men. We can't exactly go in shooting.
O'NEILL
We can with tranquilizer guns.
CARTER
I thought of that, sir. But there weren't any in the armory.
O'NEILL
(looks back at Carter)
This is the military, Captain. We always have more than we need. There's a supply in lockup C.
CARTER
It'd be nice if someone told me that.
O'NEILL
Your tax dollar at work.
INT—SGC LOCKER ROOM

[HATHOR is back in the hot tub, which is now swarming with larvae. DANIEL is at her side, gazing up at her with a combination of concern and adoration. Four large airmen are standing around them, on guard.]

HATHOR
(in a Goa'uld voice)
We demand that the woman you call Carter be brought before us so that we might gain retribution.
DANIEL
Captain Carter does deserve to be punished, my queen, but she does not know what she is doing. I beg of you to show mercy.
[O'NEILL and CARTER sneak into the room, armed with tranquilizer guns.]

HATHOR
(in Goa'uld voice)
She deserves no mercy from us. She will make amends with her death.
[O'NEILL nods at CARTER. They both rise and fire, hitting all four airmen, who collapse to the floor.]

CARTER
I don't think so.
[HATHOR raises the ribbon device. A blue beam shoots out, throwing CARTER across the room to hit the wall. She falls to the floor. HATHOR looks at O'NEILL.]

HATHOR
(in Goa'uld voice, furious)
You have failed us, our love. You will not fail us, again.
[HATHOR'S eyes glow as she stares at O'NEILL. He stands there, frozen, staring back. HATHOR raises the ribbon device again. It glows red. CARTER appears and fires her pistol at HATHOR, hitting her several times. HATHOR falls under the water. The water boils, and the tub bursts into flames.]

DANIEL
(Shouting desperately)
Nooooo!
[Burning larvae fall out of the tub and to the floor. CARTER and O'NEILL rush to pick up the first two fallen airmen.]

O'NEILL
Get these airmen out of here. Daniel, move it. Let's go!
[DANIEL stands frozen, staring at the burning tub. As CARTER and O'NEILL drag the third and fourth airmen out of the room, a shape, disguised by the flames, climbs out of the tub and walks to the doorway. It's HATHOR. No one sees her. O'NEILL and CARTER come back, each taking one of DANIEL'S arms.]

O'NEILL
Come on, Danny.
[As they rush him from the room, two of the female soldiers come in with fire extinguishers and start to spray the burning tub.]

AUTOMATED VOICE
Unauthorized Gate activation. All hands to the Gate room. Unauthorized Gate activation.
[O'NEILL and CARTER rush into the Observation room. CARTER hits the control for the blast door. It rises, to reveal HATHOR, looking none the worse for wear, standing in front of a wormhole. HATHOR turns and stares at them for a moment, before stepping through Stargate.]

O'NEILL
Where did she go?
CARTER
Chulak. We have to go after her.
[The wormhole shuts down.]

O'NEILL
We will. Not right now.
DANIEL
(looking confused)
Hey. What's going on? I must have…blacked out.
CARTER
I guess she needs to stay in proximity to keep control. O'NEILL
(Blankly)
Control what?
[CARTER frowns, and looks back at DANIEL.]

DANIEL
What? What are you talking about?
INT—SGC LOCKER ROOM

[Later. DR FRAISER, her arm in a sling, is bending over to the floor, taking samples of the gooey substance that dripped from the hot tub. CARTER is assisting her. O'NEILL DANIEL, and TEAL'C, in civilian clothing, enter the room.]

O'NEILL
Did you find anything?
DR FRAISER
Probably nothing we can use. Maybe we'll at least get a cellular level analysis on the Goa'ulds, maybe we even find some DNA information.
DANIEL
(Uncomfortably)
A lot of that will probably be mine. O'NEILL
Ew.
DANIEL
Yeah.
[HAMMOND enters. CARTER and DR FRAISER jump to their feet.]

CARTER
(Nervously)
General Hammond, sir.
HAMMOND
At ease, Captain. At ease, Doctor.
CARTER
Thank you sir. About your head, I'd like to explain that if I could.
HAMMOND
Captain, I'm putting you and Dr Fraiser up for a commendation medal.
CARTER
Well, thank you sir, but I can explain…(She stops in confusion, looking over at Fraiser)
You are?
HAMMOND
If you hadn't kept your wits about you and done whatever was necessary, we could have put this entire planet at risk. Good job, ladies.
[DR FRAISER smiles. CARTER looks relieved.]

CARTER
Thank you, sir.
HAMMOND
(with a smile)
Well, that's all.
[CARTER tries not to look too pleased, but she can't hide her smile.]

O'NEILL
(grinning)
Nice job.
DANIEL
Yeah.
[CARTER ducks her head and smiles.]

Kikavu ?

Au total, 100 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Zankaneli 
23.01.2024 vers 07h

pilato 
19.06.2023 vers 02h

Reeboss 
19.07.2022 vers 20h

SkullCos 
20.03.2022 vers 03h

lolo0669 
13.02.2022 vers 14h

Kar026 
30.08.2021 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Angelgym34 
poupette67 
serieserie 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Calendrier du mois d'Avril 2024

Calendrier du mois d'Avril 2024
Ouverture de la Porte des étoiles, ça doit la livraison du calendrier, mais c'est bizarre, il y a...

Richard Dean Anderson à Paris pour le Comic Con France

Richard Dean Anderson à Paris pour le Comic Con France
Le Comic con, un événement international dédié à l'univers des mangas, du cinéma et de la télévision...

Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video

Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video
La plateforme Prime Video étoffe une nouvelle fois son catalogue. En effet, sa cinémathèque...

Calendrier de Mars 2023

Calendrier de Mars 2023
Ouverture non programmée de la Porte des étoiles, ah si, une identification au dernier moment, c'est...

Calendrier : Février 2024

Calendrier : Février 2024
Attention la Porte des étoiles vient de s'ouvrir et le calendrier de Février vient d'être livré...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

choup37, 15.04.2024 à 10:15

Il manque 3 votes pour valider la nouvelle bannière Kaamelott... Clic clic clic

chrismaz66, 15.04.2024 à 11:46

Oui cliquez;-) et venez jouer à l'animation Kaamelott qui démarre là maintenant et ce jusqu'à la fin du mois ! Bonne chance à tous ^^

Supersympa, 16.04.2024 à 14:31

Bonjour à tous ! Nouveau survivor sur le quartier Person of Interest ayant pour thème l'équipe de Washington (saison 5) de la Machine.

choup37, Hier à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, Hier à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

Viens chatter !