269 fans | Vote

#120 : Une dimension trop réelle

Sur un monde détruit par les Goa’uld, le Dr Jackson touche par inadvertance un artéfact alien qui le téléporte dans une autre dimension, semblable à la terre mais où rien n’est exactement comme avant.

Popularité


5 - 7 votes

Titre VO
There but for the Grace of God

Titre VF
Une dimension trop réelle

Première diffusion
20.02.1998

Première diffusion en France
17.01.1999

Vidéos

Promo épisode

Promo épisode

  

Plus de détails

Ecrit par : D. Kemper.

Réalisé par : D. Warry-Smith.

Apparitions :

Michael Kopsa

Elizabeth Hoffman (Catherine Langford)

Gary Jones (Le Sergent Walter Davis)

Laara Sadiq (Technicien)

Stuart O'connell (Marine)

Michael Kopsa (Présentateur TV)

Shawn Stewart (Jaffa)

Sg-1 arrive sur une base extraterrestre par la Porte. Teal'c constate que les Goa'ulds sont déjà passés, il y a longtemps. Carter et Jackson partent explorer le reste de la base. Jack trouve un objet. Teal'c confirme que les Goa'ulds l'ont laissé derrière eux. Il s'agit du symbole de « Korosh-ni » : il prévient que le zone visitée a été contaminée. De leur coté, Sam et Daniel trouve un laboratoire archéologique. Jack et Teal'c les y rejoignent et leur ordonnent de rentrer sur Terre. Daniel traîne un peu dans ce laboratoire. Il emporte avec lui les objets, puis en touchant l'un d'eux, il active une sorte de miroir. Il s'en approche, mais n'y voit pas son reflet, puis il le touche. Il court vers la Porte pour demander de l'aide à Sg-1 pour le transport de cet objet, mais il ne trouve personne.

Il décide de rentrer sur Terre, mais là, l'accueille n'est pas des plus amicaux. Hammond vient en salle d'embarquement. Un des soldats l'appelle Colonel et dit que Daniel prétend faire partie de Sg-1.

Quelques temps plus tard, Daniel est soumis à plusieurs tests pour vérifier qu'il n'est pas un Goa'uld. A son réveil, il est enfermé dans une cellule. Catherine le rejoint (cf. « Stargate le film » et « Le Supplice de Tantale », elle prétend ne pas le connaître. Elle le questionne. Daniel explique que c'est lui qui a percé le mystère de la Porte (cf. « Stargate, le film »). Mais elle lui révèle qu'il ne faisait pas parti de l'équipe qui a percé le secret de la Porte des Etoiles, et qu'il n'a jamais fait partie du programme. Daniel demande alors à voir le Capitaine Carter, mais Catherine lui révèle qu'elle n'est pas une militaire.

Dans le bureau du Général, O'Neill et Hammond discutent stratégie. Catherine les interrompt et conseille à Jack de parler à Daniel. Jack se dirige en salle de débriefing. Daniel ne comprend pas la situation : tout a changé, malgré quelques similitudes. Jack lui demande des informations sur les Goa'ulds, mais il lui répond qu'ils connaissent tous les deux la même chose sur eux. O'Neill ordonne de le remettre en cellule. Le Dr Jackson demande alors des détails sur la première mission sur Abydos (cf. « Stargate, le film »). Il demande si ils sont déjà allés sur Chulak (cf. « Enfants des Dieux » et « Retour sur Chulak »). Catherine demande alors les coordonnées de ce monde. Carter arrive dans la salle, mais elle non plus ne reconnaît pas le Dr Jackson. Elle annonce qu'ils ont perdu Washington et Philadelphie.

Elle l'emmène en salle de contrôle, où elle lui montre un planisphère avec toutes les villes détruites. Puis un bulletin d'information est diffusé à la télévision : depuis quelques jours, les Goa'ulds attaquent la Terre.

Plus tard, en salle de réunion, Catherine questionne Daniel sur les objets qu'il a ramené avec lui. Daniel lui dit qu'il a activé un miroir avec cet appareil, qu'il l'a touché puis qu'en traversant la Porte, il est arrivé ici. Daniel s'approche de la vitre : une bombe nucléaire va être envoyé par la Porte vers Chulak. Daniel tente de dissuader O'Neill de le faire, en vain. Daniel pense qu'il est dans une réalité alternative. Catherine pense que le miroir qu'il a touché est la porte d'accès à ces mondes alternatifs. Daniel se dirige vers un ordinateur pour vérifier si il fait bien parti de ce monde, mais il se rend compte que dans ce monde il est mort. Mais soudain une alerte est donnée : Air Force 1 a était abattu par un vaisseau Goa'uld qui se dirige vers la base pour s'y poser.

En salle de débriefing, Hammond fait le point sur les mouvements de troupes ennemies au sol. O'Neill ordonne de poursuivre l'évacuation vers le site bêta.

Dans la base, les ascenseurs sont détruits et les troupes se positionnent. En salle de réunion, Daniel écoute une transmission interstellaire que ce monde a capté, provenant du même secteur que la planète où Daniel a trouvé le miroir. Il parvient à traduire le message : « prenez garde aux destructeurs », suivi d'une sorte de code en morse : « 3, 32, 16, 8, 10 et 12 ». Daniel pense qu'il s'agit des coordonnées d'une planète Goa'uld. Daniel décide alors de montrer la vidéo de la planète pour essayer de percer ce code. En même temps, le vortex se ferme et Samantha essaye d'ouvrir un nouveau passage pour bloquer les Goa'ulds, mais la procédure est trop lente et les Goa'ulds réussissent à ouvrir un passage.

Dans les couloirs de la base, le combat entre les deux forces s'engage.

En salle de réunion, Daniel parvient à déchiffrer le code. O'Neill arrive et avec lui les mauvaises nouvelles. Hammond l'informe de la situation, et il décide d'envoyer une bombe sur la planète que Daniel a découverte. Mais ce dernier, appuyé par Carter, s'y oppose. Puis il leur montre la vidéo de sa réalité. Toutes les personnes de cette réalité n'en croient pas leurs yeux ; Puis ils voient Teal'c. Catherine dit que c'est le Jaffa qui attaque la base. Daniel leur raconte alors sa révolte contre Apophis (cf. « Enfants des Dieux »). Daniel suggère alors d'utiliser ces coordonnées pour sauver son monde, mais Jack refuse. Il propose alors de ralentir la progression des Goa'ulds en leur montrant cette vidéo, pour que Teal'c se révolte ici aussi et rejoigne les rangs de la Terre. Finalement Jack accepte de sacrifier son monde pour sauver celui de Daniel. Avant qu'il ne parte, Samantha serre Jack dans ses bras. Catherine explique à Daniel qu'ils sont fiancés.

Jack part négocier avec Teal'c. Il lui montre la vidéo de Daniel, mais le Jaffa n'y croit pas. Jack lui propose de les rejoindre pour libérer son peuple. Teal'c lui dit alors qu'avec la bombe qu'ils ont envoyés sur Chulak, tout son peuple est mort. Il pointe alors son canon vers Jack et le tue.

De son coté, Sam va chercher l'appareil permettant d'activer le miroir. Daniel lui se rend en salle d'embarquement.

Dans les couloirs de la base, le combat fait rage et on dénombre beaucoup de pertes.

En salle de réunion, Samantha est encerclée par des Jaffas. Elle tente de leur expliquer qu'elle possède un appareil leur permettant d'accéder à d'autres mondes. Elle leur donne et lâche en même temps une grenade.

Les Jaffas arrivent en salle de contrôle. Teal'c lui arrive en salle d'embarquement, mais Daniel réussit à passer la Porte, malgré ces nombreuses blessures occasionnées par la lance du Jaffa. Puis la base explose.

Daniel revient sur la planète du miroir. Il le touche et est transférer dans sa réalité. Il appelle à l'aide, et Sg-1 vient le sauver. Le Capitaine Carter trouve le papier avec les coordonnées. Daniel lui explique alors que les Goa'ulds vont envahir la Terre.

Une dimension trop réelle

Sur P3R-233.

Jack : J’adore l’ambiance qui se dégage de cet endroit.

Teal’c : Ils sont déjà passés. Ces appareils ont été endommagés par des armes Goa’uld. Je suppose que ca remonte à plusieurs décennies.

Daniel : Aucune trace de vie.

Sam : Daniel. Est-ce que vous avez déjà vu ces symboles ?

Daniel : Non. Cette planète est totalement inconnue.

Daniel : Je me demande ce qu’il y’a derrière cette porte au fond.

Jack : Allez inspecter le reste avec Carter.

Daniel et Sam partent dans la direction de la pièce en question.

Jack : Oh oh… Teal’c ? A votre avis, ca vient de chez vous ce machin ?

Teal’c : Nous devons retourner sur Terre immédiatement.

Jack : Pourquoi ? Qu’est-ce que c’est ?

Teal’c : Le masque symbole de Korosh-ni. A l’intention de tout Goa’uld ou Jaffa qui pourrait passer la porte. C’est une interdiction formelle d’approcher.

Jack : Sinon quoi ? Ca déclenche un mécanisme ?

Teal’c : Non. Ca sert à prévenir leurs explorateurs que cette zone est totalement détruite et contaminée. L’atmosphère de cette planète a été chargée de particules hautement radioactives.

Jack : Aaaah.

Teal’c : Afin que personne ne puisse survivre. Ni même la visiter.

---

Dans l’autre salle.

Daniel : Je crois que c’était un labo.

Sam : A quoi vous voyez ca ?

Daniel : Ces objets qu’ils ont dû rapporter d’autres planètes pour les étudier. Ils sont tous étiquetés. Ca c’est une idole Maya. Ca c’est un cône en argile du Lagash avec des inscriptions cunéiformes dessus.

Jack : Carter ! Daniel !

Sam : On a trouvé la boutique souvenirs mon colonel.

Jack : On rentre à la base.

Daniel : Quoi ? Mais cet endroit est une mine d’or. On n’a jamais rassemblé autant d’objets de différentes civilisations disparues.

Jack : J’m’en fiche complètement. On y va. En route.

Teal’c et Jack repartent vers la porte.

Sam : Dommage.

Et elle suit les deux autres.

Daniel : Ah bon. Vous vous en fichez.

Daniel tente de récupérer certains objets.

Jack (au loin) : Daniel on s’en va !

Daniel touche un miroir dans lequel il ne se reflète pas.

Daniel : Venez m’aider !! J’ai un trouvé un truc. C’est trop lourd, j’peux pas le porter tout seul mais il faut absolument… (Se rend compte qu’il est seul) Le prendre. Jack ? Vous êtes là ? Sam ? Teal’c ? Oh c’que ca m’agace quand ils me laissent tomber comme ca.

Il compose les coordonnées de la Terre.

---

SGC, salle d’embarquement.

Harriman : Fermez l’iris !

Daniel regarde l’iris se fermer et se retourne pour découvrir des soldats pointant leur arme sur lui.

Soldat : Main sur la tête. Exécution ou nous serons obligés de tirer.

Daniel : Qu’est-ce que ca veut dire ?

Soldat : Veuillez vous identifier.

Daniel : Daniel Jackson, SG1.

Hammond entre.

Daniel : Général ? Qu’est-ce qu’il se passe ?

Hammond : Général ? Vous voyez des étoiles sur mon uniforme ?

Soldat : Colonel, il prétend être de SG1.

Daniel : Colonel ?

Hammond : Où est-ce que vous vous êtes procuré un désactivateur antiradar SG1 ?

Daniel : Mais de quoi vous parlez ?

Voix : Voyageur non autorisé dans le silo.

Hammond : Et tout d’abord, qui êtes-vous ?

---

Générique

---

Salle d’IRM.

Daniel : Je vous répète que je suis le docteur Daniel Jackson, SG1. Demandez à Jack O’Neil ! Ou à Samantha Carter. Je fais équipe avec eux.

Femme : L’IRM est prêt.

Daniel : Je n’suis pas un Goa’uld. Ne m’faites pas ca. Je travail avec vous. Je n’suis pas un ennemi. Je suis le docteur Daniel Jackson. J’exige de voir  le colonel O’Neil.

Soldat : Vous voulez dire le général O’Neil.

---

Salle de détention. Daniel se réveille.

Daniel : Ouvrez ! Laissez-moi parler à O’Neil !

Un soldat ouvre la porte et Catherine entre.

Daniel : Catherine ?

Catherine : Vous connaissez mon nom ?

Daniel : Bien sur. Vous ne connaissez pas le mien ?

Catherine : Docteur Daniel Jackson, linguiste, spécialisé en Egypte ancienne et célèbre pour ses thèses controversées. Et j’aimerais bien comprendre comment vous avez pu atterrir dans mon unité.

Daniel : Comment j’ai… Votre unité ? Vous allez me dire c’qui s’passe Catherine ?

Catherine : Et j’aimerais que vous m’appeliez docteur Langford. Vous portiez un localisateur à votre arrivée. Au code SG1. Où est-ce que vous l’ave obtenu ?

Daniel : Où est-ce que j’l’ai… A votre avis. Ici. Avant de partir du centre de commande. Aujourd’hui. Il y’a à peine quelques heures. En voyage de reconnaissance sur P3R-233.

Catherine : Mais enfin qu’est-ce que vous me racontez ? C’est la première fois que vous pénétrez dans cette base.

Daniel : Ah. Je vois. Euh… C’est moi qui ai décrypté les symboles. Votre équipe n’arrivait pas à traduire le cartouche trouvé à Gizeh. J’étais volontaire dans la première mission qui a traversé la porte des étoiles vers la planète Abydos. Et à moins que je délire et que je ne sois complètement dingue et bon à enfermé, je fais maintenant partie du SG1.

Catherine : Alors faites-vous examiner.

Daniel : Quoi ? C’est une blague ?

Catherine : J’ai supervisé l’équipe qui a traduit le cartouche découvert à Gizeh.

Daniel : Ils ont réussi ?

Catherine : Je l’admets. Nous nous sommes appuyés sur votre travail. Je vous ai même rencontré lors d’une conférence pour vous proposer de nous aider. Vous avez refusé.

Daniel : J’ai dit non ?

Catherine : Et brutalement qui plus est.

Daniel : J’ai été brutal ?

Catherine : (soupir) L’IRM confirme que vous n’êtes pas un Goa’uld.

Daniel : Je pourrais voir le capitaine Carter ?

Catherine : Samantha Carter ?

Daniel : Oui.

Catherine : Elle n’est pas capitaine. C’est une civile. Elle effectue des recherches en astrophysique et je n’peux pas la déranger pour le moment. Vous n’avez donc aucune explication à me fournir ?

Daniel : Enfin non ! Catherine ! Je veux dire docteur Langford. Je n’y comprends strictement rien. Ca… Ca fait deux ans que je fais parti de SG1 ! Et que vous, vous n’y êtes plus !

Catherine : Je vous demande pardon ?

Daniel : Vous avez abandonné. Ou en tout cas l’armée vous a forcée à prendre votre retraite et en ce moment vous devriez être en pleine lune de miel avec Ernest.

Catherine : Avec qui ?

Daniel : Votre ami. Celui qui a passé la porte à l’époque où votre père dirigeait les recherches en 45.

Catherine : …

---

Dans le bureau d’O’Neil.

Hammond : On a localisé que 60% des sites jusqu’à la base 3 Delta. La sonde est encore en exploration.

Catherine : Excusez-moi de vous interrompre mais c’est urgent.

Jack : Non non, je vous en prie. Qu’est-ce qu’il se passe ?

Catherine : Vous devriez parler au jeune homme qu’on a intercepté.

Jack : Maintenant ?

Catherine : Combien de temps il nous reste ?

Jack : Pourquoi ?

Catherine : Il sait des choses étonnantes. Je pense qu’il pourrait nous aider.

---

Salle de briefing.

Daniel : Jack !

Jack : Ecoutez, on risque une attaque d’une minute à l’autre. Je n’sais pas qui vous êtes mais le docteur Langford dit que vous auriez des informations.

Daniel : Alors là ca devient vraiment aberrant. Il y’a tout juste quelques heures, cette base n’avait rien à voir avec maintenant. Enfin il y’a quand même des similitudes, je veux dire… C’est… C’est toujours vous… Mais en différent.

Jack : Alors qu’est-ce que vous pouvez me dire des Goa’uld ?

Daniel : Des quoi ?

Jack : Les Goa’uld. Vous les connaissez ?

Daniel : Euh… Oui.

Jack : Ben alors je vous écoute.

Daniel : Très bien. Ca va peut-être vous paraitre complètement absurde, mais dans mon souvenir, vous étiez avec moi chaque fois qu’on a visité une nouvelle planète. Tout c’que je sais vous devez également l’savoir. Regardez, je fais parti de la mission SG1 avec vous, le capitaine Carter et Teal’c ! D’ailleurs où il est Teal’c ? Le grand balèze avec l’emblème doré, le Goa’uld typique. Vous ne pouvez pas l’avoir oublié !

Jack : Un Jaffa ?

Daniel : Oui. C’est devenu notre ami.

Jack : Flanquez-moi ce rigolo en cellule !

Catherine : Comment a-t-il franchi la porte ? Comment connait-il tout cela ?

Daniel : Et puisque vous avez résolu l’énigme de la porte sans moi, est-ce que vous êtes allé sur Abydos avec l’intention de faire sauter une bombe thermonucléaire ?

Jack : Qui vous a raconté ca ?

Daniel : Vous vouliez mourir depuis que votre fils avait eu cet accident et… Il s’est fait tué en jouant avec votre arme de service.

Catherine : Je vous jure qu’on ne lui en a pas parlé.

Daniel : Et est-ce que vous avez découvert Chu’lac ?

Catherine : Chu’lac ? Qu’est-ce que c’est ?

Daniel : La planète des jaffas. Leur planète d’origine.

Catherine : Vous avez leurs coordonnées ?

Daniel : Oui. Vous voulez que j’écrive leurs coordonnées ?

Catherine : Oui.

Daniel : Donc si aucun de vous n’est passé à Chu’lac, vous ne pouvez pas avoir fait la connaissance de notre ami Teal’c.

Jack : Teal ?

Daniel : Non. Teal’c ! C’est pas vrai… C’est un cauchemar !

Sam arrive.

Daniel : Sam !

Sam : Je le connais ?

Catherine : C’est le docteur Jackson.

Daniel : Bien sur.

Catherine : Le jeune homme qui est arrivé par la porte des étoiles.

Jack : Dernier bilan docteur ?

Sam : Nous avons perdu Washington et Philadelphie.

Daniel : Je ne comprends pas. Comment ca perdu ?

Jack : Montrez-lui.

---

Salle des commandes.

Harriman : Demandez confirmation. C’est trop faible, doit y’avoir une erreur.

Femme : Je n’crois pas qu’ils pourront faire mieux.

Catherine : Tous les points rouges que vous voyez sont les villes qu’ils ont détruites.

Homme : Docteur Carter, ils parlent du dernier raid aérien.

Tv : … Mais malgré la contre offensive des forces armées, les vaisseaux extraterrestres continuent leur progression vers l’intérieur des terres, anéantissant tout sur leur passage.

Daniel : Les Goa’uld ?

Sam : On est en guerre depuis une quinzaine de jours.

Tv : Ils détruisent ville après ville méthodiquement, éradiquant toute forme de civilisation en moins de quelques heures. Après la côte Est, c’est au tour de l’Arkansas de se préparer à l’inévitable. Car toutes nos tentatives de communication avec leurs pilotes sont restées sans réponse. C’est la plus terrible et la plus radicale de toutes les guerres qu’a connue l’humanité et qui pourrait conduire à son extinction définitive.

---

Salle de Briefing.

Daniel : Là, j’en suis au point où j’attends le moment où je vais me réveiller en sursaut dans mon lit.

Catherine : Et vous avez trouvé ca sur la planète dont vous nous parliez ?

Daniel : Euh… Oui. A l’exception du fusil et de la grenade. C’était dans une sorte de labo, où ils devaient réunir tous les objets en provenance d’autres planètes. Il y’avait aussi un grand panneau lumineux, comme une sorte de miroir qui était peut-être fait en naquada, l’un des éléments de la porte. Jack m’a appelé pour partir et j’ai touché le panneau.

Catherine : Original. A quoi ca sert ?

Daniel : Je n’en ai aucune idée.

Catherine : Vous disiez avoir touché le miroir.

Daniel : Et bien en fait j’ai d’abord touché cette chose, puis j’ai entendu un grésillement et le panneau s’est mit à briller.

Catherine : Donc cet appareil sert à l’activer.

Daniel : Et quand  j’ai touché le panneau il y’a eu un éclair. J’ai reçu une petite décharge. Une sorte de choc électrique. Et j’ai voulu rejoindre Jack, Sam et Teal’c…

Catherine : Le jaffa qui avait choisi de combattre à vos cotés ?

Daniel : Oui mais quand je suis arrivé près de la porte, ils n’étaient plus là. Personne. Donc j’en ai conclu qu’ils étaient repartis sans moi, alors j’ai enclenché les coordonnées de la Terre, j’ai activé l’écran central… Qu’est-ce qu’ils fabriquent avec cette bombe ?

Haut-parleur (Walter) : Chevron 1 enclenché.

---

Salle des commandes.

Homme : Le lancement aura lieu d’ici quelques minutes. Des techniciens sont en train de vérifier.

Harriman : Chevron 2, enclenché.

Homme : Position : 1-1.7 ; puissance à 30%

Harriman : Chevron 3, enclenché.

Sam : On ne devrait pas s’en tenir à une reconnaissance des sites grâce à la sonde sur Bêta 4 ?

Jack : Il est plus important de stopper l’attaque, puisqu’on en a l’occasion.

Daniel : Ca veut dire quoi les sites Bêta 4 ? De quoi elle parle ?

Harriman : Chevron 4, enclenché.

Catherine : Nous évacuons sur une autre planète ceux que nous pouvons : biologistes, chercheurs, chefs d’états…

Harriman : Chevron 5, enclenché.

Daniel : Vous envoyez une arme nucléaire sur Chu’lac ?

Jack : Ca vous pose un problème ?

Daniel : Les jaffas ne font qu’obéir, ce sont des esclaves.

Jack : Je vais résumer la situation dans laquelle nous sommes. Nous estimons les chances de survie de la Terre à moins de 1,5 sur un milliard.

Harriman : Chevron 6, enclenché.

Jack : Vos petits copains jaffas ont déjà éliminé la moitié du monde. Donnez-moi une seule bonne raison de ne pas riposter là où je le peux.

Harriman : Chevron 7, enclenché.

Daniel : Ils n’ont pas le choix.

Jack : Envoyez la bombe.

Harriman : Procédez au déploiement.

Haut-parleur : Cible verrouillée.

Jack : Tout le monde évacue la rampe jusqu’à ce que la prochaine tête soit chargée.

Daniel : Vous savez que les planètes Goa’uld sont principalement peuplées de civils innocents ?

Jack : A moins que cet homme n’ai d’autres renseignements utilisables, je ne veux plus le voir.

Jack quitte la salle.

Daniel : J’vais me réveiller, c’est un rêve. J’vais me réveiller, je rêve. Je rêve. Serait-il possible que… Que quelque chose ai bloqué le mécanisme de porte et qu’elle m’ai renvoyé dans une version totalement apocalyptique de l’univers d’où je viens réellement ?

Sam : Non c’est improbable. Ce système utilise l’espace-temps pour créer un couloir qui nous permet de traverser l’univers plus vite que la lumière. Il ne génère pas de réalité alternative.

Daniel : Réalité alternative ?

Sam : Et bien d’un point de vue hypothétique, on suppose qu’il existe un nombre infini de dimensions parallèles, chacune contenant une autre probabilité de la réalité.

Daniel : Et bien il faut croire que d’un point de vue pratique, je pourrais avoir découvert l’une d’elle.

Catherine : Découvert quoi ?

Daniel : C’que Sam vient de dire. Une… Une réalité alternative. Un monde parallèle. Sinon comment justifier que je vous connaisse. Que tout soit tellement pareil et différent.

Sam : D’après la théorie, il y’aurait une multitude d’univers symétriques. Certains pouvant être très éloignés, et d’autres presque parfaitement analogues mais…

Daniel : C’est la seule explication logique. J’n’ai rien à faire là. C’n’est pas mon univers. Je suis juste tombé, ha haha, dans une autre dimension.

Sam : Oui mais la porte n’a pas pu provoquer ca.

Catherine : Ca n’est peut-être pas la porte qui est à l’origine de cette erreur.

Sam : C’est quoi à votre avis ?

Catherine : Il a trouvé un miroir. Surement fabriqué en naquada sur P3R-233.

Daniel : Et tout a commencé après que j’l’ai touché.

Sam : P3R-233 ?

Daniel : Quoi, vous y êtes passé ?

Sam : Oui !

Harriman : Porte numéro 3 détruite.

Sam : Bloquez les panneaux externes et gardez l’iris verrouillé.

Femme : Docteur Carter, AF1 (Air Force One) nous envoi un message codé.

Sam : Prévenez le général O’Neil. Catherine, les voyageurs en exil doivent être briefés et prêts à partir dans la seconde.

Catherine : Bien.

Homme (au loin) : Activité anormale dans le secteur 2. Suivez la progression sur le radar. Le dernier barrage de sécurité a été forcé. Passez en alerte et coupez tous les accès aux couloirs. Dispositif 251 en position d’attente.

Daniel s’installe devant un ordinateur et cherche des informations sur lui.

Daniel : Adresse inconnue, numéro de téléphone inconnu, dernier lieu de résidence connu : Egypte en 1997.

Il va voir la carte « aux points rouges ».

Daniel : Oh oh…

Sam : Quoi ?

Daniel : Je crois que je suis mort.

Sam : Pardon ?

Daniel : Mon double dans cette réalité.

---

Hammond suivi de Jack arrivent en salle de contrôle.

Hammond : Quelle est la position des voyageurs 1 ?

Sam : L’avion du président est à 10 minutes de la base aérienne de Peterson.

Femme : Nouvelle transmission de AF1.

Sam : Dérivez-la sur décodeur et montez les haut-parleurs.

Voix : Nous sommes pris en chasse par un appareil ennemi. Impossible de nous échapper.

Harriman : Je les ai sur le radar. Contact au point 64-254.

Jack : En plus c’est un de leurs gros bâtiments.

Sam : Regardez leur rapidité.

Voix : Ils nous tirent dessus ! Aidez-nous !

Femme : Air Force 1, plus de signal.

Sam : Ils se dirigent droit sur nous.

Jack : Confirmation Harriman ?

Harriman : Trajectoire confirmée, contact dans une minute.

Jack : Trop tard. On n’a plus le temps d’évacuer la base.

Sam : Les services secrets supposent que les armes ennemies sont assez puissantes pour détruire n’importe quel centre souterrain.

Hammond : C’est trop risqué de rouvrir la porte pour s’enfuir.

Harriman : Le bâtiment ennemi ralenti. Contact visuel dans une dizaine de secondes.

Tous regardent le vaisseau mère se poser sur la montagne sur les vidéos de surveillance.

Sam : Au moins, s’ils nous tirent dessus on n’aura pas le temps de s’en apercevoir. Ils ont bombardé le nord de l’Europe avec l’équivalent d’une tête nucléaire de 200 méga tonnes.

Daniel : Ils ne veulent pas tirer.

Sam : Quoi ?

Daniel : Ils veulent atterrir.

---

Salle de briefing.

Hammond : Les caméras de surveillance ont repéré des Jaffas en train d’assembler ce qui pourrait être un canon près du tunnel principal, donc ils devraient arriver par l’entrée centrale.

Jack : Très bien. Positionnez des armes automatiques ici, et ici des hommes dans les couloirs. Je veux qu’on bloque tous les accès à ce niveau et qu’on fasse sauter les ascenseurs auxiliaires.

Hammond : Et si le commando doit se replier ?

Jack : Non. Pour eux, pas de replis possible. Envoyez tous les civils et subalternes au départ vers le site Beta 4 aussi vite que possible. Docteur Langford, ca comprend vous et votre invité.

Sam : Les Goa’uld maintiennent actuellement une porte reliant notre base à leur planète.

Daniel : Surement en représailles à cause de la bombe envoyée sur Chu’lac.

Sam : Quel qu’en soit la raison, si on ne trouve pas le moyen d’ouvrir la porte sans laisser passer leurs troupes, nous sommes coincés.

Jack : Quelle est votre idée ?

Sam : Et bien, en temps normal quand on tourne en puissance maximale, on ne peut maintenir un couloir ouvert que pendant une période de trente minutes. Il y’a peut-être la même restriction de durée sur les portes activées depuis leur monde.

Jack : Donc ils ont un temps limite ?

Sam : Je crois.

Hammond : Bien.

---

Dans un couloir du SGC.

Jack : Bon, mettons nous à l’abris. Comptez jusqu’à cinq et faites-la exploser.

Soldat : Bien mon général.

Explosion d’une porte.

Jack : Bonne chance. En route, on monte. (Dans un talkie-walkie) Prenez le niveau inférieur.

---

Salle de briefing.

Daniel : La première partie a des sonorités proche de l’égyptien.

Catherine : On ne l’avait même pas identifié.

Daniel : Ah. Ah oui c’est vrai, vous n’avez pas pu apprendre la langue d’Abydos. Mais c’est quoi exactement ?

Catherine : Une transmission interstellaire que nous avons capté il y’a trois mois environ.

Daniel : Et alors, pourquoi tenez vous tellement à ce que je l’écoute ?

Sam : Parce que ce message provient du même secteur de découpage que P3R-233.

Catherine : Là où étais le miroir.

Sam : On a envoyé une équipe là bas après avoir reçu la transmission mais ce monde avait déjà été anéanti par les Goa’uld. D’ailleurs personne n’a parlé d’un miroir.

Daniel écrit quelque chose sur un papier.

Sam : Prenez garde aux destroyers…

Catherine : Leurs militaires ont dû nous envoyer ca juste avant de mourir, pour prévenir les autres planètes de la menace Goa’uld.

Sam : Et que dit le reste ?

Daniel : Ca dit « ils viennent » mais c’est bizarre, la phrase s’arrête au milieu. Et là j’ai un petit à petit sec, comme une sorte de code en morse.

Sam : Oui divisé en six groupes. On a compté le nombre de bip. Ca fait 3-32-16-8-10 et enfin 12.

Daniel : Il y’a six nombres.

Sam : Oui.

Daniel : Ce sont les coordonnées d’une planète, il nous manque juste le point d’origine. « Prenez garde aux destroyers, ils viennent de la planète 3-32-16-8-10 et 12. »

Catherine : Les habitants de 233 auraient découvert l’endroit d’où les vaisseaux Goa’uld partaient ?

Sam : Vous voulez dire leur planète mère ?

Daniel : Ou du moins, leur base militaire. Ils ont dû attribuer un nombre à chaque symbole du cartouche. C’est un code. Ils suffit de savoir quel est le symbole qu’ils ont choisi pour représenter le numéro 1 et on commence à compter à partir de là.

Sam : Sauf que le seul symbole qui leur soit unique, c’est le point d’origine de 233.

Catherine : Et il ne figure peut-être même pas sur notre porte.

Daniel : Heureusement, quand j’y étais, j’ai eu la bonne idée de filmer.

Sam : Et la bande ?

Catherine : La porte s’est refermée.

Sam : Composez les coordonnées du site Beta 4.

Harriman : Le chevron 1 est déjà enclenché.

Sam : Si on peut tout entrer avant que les Goa’uld ne rouvrent la porte de leur côté, on arrivera peut-être à sortir d’ici.

Harriman : Chevron 2 enclenché.

Daniel : Ils peuvent ouvrir pendant qu’on entre un code ?

Sam : Oui. Il faut que les sept chevrons soient enclenchés pour couper tout contact avec d’autres portes.

Harriman : Chevron 3 enclenché.

---

Couloir du SGC.

Jack : Vous êtes prêts ?

Soldat 1 : Oui mon général. En position. On est près mon général. On les attend.

---

Salle des commandes.

Harriman : Chevron 5 enclenché.

Daniel : Plus vite, plus vite, plus vite !

Sam : Ah ! On y était presque !!

Harriman : Activation extérieur.

Catherine : A la prochaine coupure il faudra essayer d’être plus rapide.

Sam : Ca s’est joué à quelques secondes.

Catherine : Alors combien de temps ils peuvent la maintenir ouverte ?

Sam : En supposant que la dernière activation avait atteint sa durée limite et en comptant du début à la fermeture, ils ont une autonomie de 38 minutes.

Daniel : D’ici là on sera peut-être tous mort…

---

Couloir.

Jack : Dispersion !

Soldat : Vite grouillez-vous !

Jack : Fermez les issues et bloquez les portes !

Jack s’en va. Teal’c apparait.

---

Salle de briefing.

Daniel : Ce symbole doit être le point d’origine.

Hammond : Comment ca se passe là-haut mon général ?

Jack : Ils sont plus nombreux que je ne le craignais. Et au niveau de la porte ?

Sam : Toujours bloquée. Mais d’ici 25 minutes on pourra refaire une tentative.

Hammond : Et à cette occasion, le docteur Langford a de nouvelles informations qui pourraient changer les données. A ce qu’il parait on est sur le point de connaitre l’adresse d’un monde Goa’uld, probablement leur plus grand base militaire.

Jack : On enverra d’abord une bombe.

Daniel : Euh excusez-moi. Je sais que vous me considérez tous comme un intrus dans cette histoire, mais à quoi ca vous avancerait ? Sans parler du fait que ca ne changera rien à la situation actuelle. Comment être sur qu’ils n’ont pas une sorte d’iris comme le votre. A mon avis, ce n’est qu’une perte de temps.

Sam : Oui. Si la porte se libère, il est clair qu’on aura le droit qu’à un seul essai. Si on utilise notre seule opportunité pour nous reliez à un monde Goa’uld, on ne sortira jamais d’ici vivant.

Ils regardent la vidéo de Daniel.

Catherine : Oh mon dieu, c’est vrai.

Jack : Qu’est-ce que c’est qu’ca ?

Daniel : Vous dans ma réalité.

Sam : Et on est en train de se regarder évoluer dans une dimension parallèle. Une autre hypothèse de notre univers qui existe quelque part. Oh c’est incroyable.

Jack : Normalement ca n’est qu’une pure spéculation.

Sam : Ca ne l’est plus. On a la preuve tangible de ce que Einstein avait pressenti il y’a des années…

Hammond : Et lui, qui est-ce ?

Daniel : Le fameux Teal’c. Le grand balèze avec un emblème sur la tête et toujours glacial en apparence.

Catherine : Je viens de l’apercevoir sur l’écran de contrôle. C’est le Jaffa qui a mené l’invasion de la base.

Daniel : Lors de notre première rencontre, c’était encore le bras droit d’Apophis, donc dans votre monde on lui confie les mission les plus importantes. Je sais que ca va vous sembler égoïste mais là d’où je viens, la guerre n’a pas encore commencé, dans ma réalité, la Terre a encore une chance de survivre.

Jack : Vous voulez bien m’expliquer ?

Daniel : Je me dis que si ces coordonnées conduisent vraiment au lieu où sont stockées toutes leurs armes, et que je réussi à transmettre cette information chez moi, dans mon monde, on pourra peut-être détruire cette planète avant qu’il ne soit trop tard.

Sam : Bon, mais qu’est-ce qui vous fait croire que les Goa’uld vont essayer d’attaquer dans votre univers puisqu’il est différent ?

Daniel : Nous les pistons depuis un certains temps, ca ne fait absolument aucun doute.

Jack : Vous êtes malade ! Vous comprenez ce que ca veut dire ? Vous nous demandez d’abandonner ce qui est surement notre seule chance de riposter contre les Goa’uld afin d’épargner nos doubles dans une, une quoi déjà ?

Sam : Réalité alternative.

Daniel : Ca ne concerne pas que vous. Ca concerne tout l’univers.

Jack : Votre univers !

Daniel : Le Jack O’Neil que je connais aurait accepté.

Jack : Et bien apparemment lui et moi n’avons rien en commun.

Daniel : Non c’est ce que je constate. Ecoutez, en venant ici j’ai pu voir ce qui risque de nous arriver dans un avenir proche. Ca veut dire qu’à l’heure actuelle, j’ai la possibilité d’empêcher l’extermination de mon monde si vous acceptez de m’aider !

Jack : Combien de temps encore ?

Sam : 22 minutes.

Jack : Voilà, donc c’est réglé. Il n’y’a plus besoin d’en débattre, on arrivera jamais à les retenir aussi longtemps.

Daniel : Il y’a peut-être un moyen de les ralentir un peu.

Jack : Comment ?

Daniel : Pas comment, avec qui.

---

Couloir. Teal’c observe les autres Jaffas transporter les armes.

---

Salle de briefing.

Jack : Waouw. Vous plaisantez j’espère.

Daniel : Vous en avez eu la preuve sur la bande. Dans ma dimension, Jack O’Neil a convaincu Teal’c de trahir Apophis pour rejoindre notre équipe. Et Teal’c a tout sacrifié dans l’espoir infime de libérer son peuple de l’esclavage.

Jack : Etant donné les circonstances, je ne crois pas être en position de lui offrir mon aide. N’oubliez pas qu’on a envoyé une bombe sur sa planète. Il ne reste peut-être plus grand monde à libérer.

Daniel : Pas dans cet univers là !

Jack : Et vous pensez vraiment qu’il va gober une histoire pareille ?

Daniel : Je suis sur qu’il comprendra, il est très intelligent.

Sam : Chaque fois vous partez du principe qu’il est strictement identique au Jaffa que vous connaissez.

Catherine : Tout n’est pas forcément pareil.

Daniel : Non, il y’a des différences. Mais… Dans l’ensemble c’est assez proche. Ecoutez, je me rends compte que cela va au-delà de tout ce qui est imaginable. Si c’est trop vous demander, je comprendrais. Ce sont vos vies, c’est votre univers.

Jack : S’il faut juste gagner un peu de temps, ca ira. Même dix minutes, ca sera toujours ca de prit.

Catherine : Je pense que le plan de ce Jaffa à vos côtés devrait capter son attention.

Hammond : Vous allez philosopher avec ce type sur les réalités alternatives ?

Jack : …

Sam : Qui vous dit qu’il a raison à propos du Jaffa ?

Jack : Il avait bien raison pour mon fils.

Daniel donne la bande vidéo à Jack.

Daniel : Merci général.

Jack : Si je ne vous revois pas, je vous souhaite bonne chance.

Sam : Jack ! Faites attention.

Jack : N’ayez pas peur.

Catherine : Est-ce qu’ils sont déjà fiancés dans votre univers ?

Daniel : Non.

---

Salle d’embarquement.

Hammond : Ils nous encerclent. Ils ont forcé tous nos barrages et peuvent entrer d’un instant à l’autre. Mais le compte à rebours a commencé. Nous devons encore attendre un quart d’heure avant de pouvoir ouvrir la porte et éventuellement nous enfuir. C’est pourquoi il faut impérativement les empêcher d’accéder à la salle de contrôle ou à tout dispositif commandant la porte. Est-ce que c’est clair ?

Soldats : Ouais mon colonel !

Hammond : Je suis fier et je suis honoré d’avoir pu servir ma patrie aux côtés d’hommes de courage comme vous.

---

Couloir.

Teal’c : Kree-sha !

Jack : Ne tirez pas ! Non ! Je ne suis pas armé. Je viens me rendre.

Teal’c : Et vous êtes ?

Jack : Général Jack O’Neil, commandant de cette base. Et vous êtes Teal’c, n’est-ce pas ?

Jaffa : Haga-sha !

Teal’c : Arga-Kree !

Jack : Vous vous demandez comment je vous connais ? J’ai une drôle d’histoire à vous raconter.

---

Salle de contrôle.

Sam : Voilà. J’ai réduit le temps de mémorisation de cinq secondes. Maintenant il n’y’a plus qu’à attendre que le couloir se déstabilise.

Hammond : Harriman, on va avoir besoin de toute la main d’œuvre disponible. Nous allons activer la séquence d’autodestruction deux minutes après l’estimation la plus large de la prochaine possibilité d’ouverture. Si les Goa’uld veulent la base en un seul morceau, ils vont avoir une surprise.

Ordinateur : Séquence d’autodestruction activée.

Sam : Ouh.

---

Couloir.

Teal’c : Comment avez-vous obtenu ce montage ?

Jack : Je sais, moi aussi j’ai eu du mal à y croire. Mais vous êtes tellement en avance sur nous que vos scientifiques ont dû emmètre des théories sur les dimensions parallèles.

Teal’c : C’est impossible.

Jack : Dans ce cas, comment vous expliquez que ce Daniel connaisse votre nom ? Il dit que le Jaffa de la vidéo, donc vous, votre réplique dans son monde, rêve de mener les esclaves à la révolte.

Teal’c : Mensonges.

Jack : Ecoutez-moi. Bon, je sais qu’à première vu ca a l’air insensé. Mais vous aussi vous avez le pouvoir de changer votre condition. Et nous sommes prêts à vous y aider. Ce Daniel qui vous connait, dit que le Teal’c de son monde est un homme bien. Et qu’il a prit les armes contre ses chefs, pour libérer son peuple, pour libérer sa famille. Votre femme. Votre fils, Ryac.

Teal’c : Je viens de recevoir un communiqué de ma planète. Vous avez envoyé une bombe sur Chu’lac à travers la porte des étoiles. Ils sont tous mort. Mon peuple. Ma femme et mon fils.

---

Salle de contrôle.

Catherine : Huit minutes. Descendez, vous partez ensemble.

Sam : Catherine !

Catherine : Discutez pas ! Ils ont besoin de vous sur Beta 4.

Daniel : Vous ne venez pas avec nous ?

Catherine : Si j’ai le temps j’essaierais de vous rejoindre. Allez dépêchez-vous.

Daniel : Si c’est bien ce miroir qui a ouvert un passage entre nos mondes, je pourrais vous expédier des troupes en renfort, ou même vous faire venir dans ma dimension.

Catherine : Attendez ! Vous aurez besoin de l’appareil que vous avez rapporté pour activer le miroir.

Sam : Allez-y, je vais le chercher.

Daniel : Merci.

Catherine : Vous m’avez permis d’épouser Ernest dans votre monde. Ce qui fait que monde parallèle ou pas, nous sommes quittes.

---

Couloirs.

Harriman : Repliez-vous ! Tous à l’abri vite !

---

Catherine (en haut-parleur) : Deux minutes !

---

Salle de briefing.

Sam : Je viens passer un accord. Ma vie contre des renseignements très importants sur un appareil qui vous aiderait à envahir plusieurs mondes en même temps. Ca, c’est la commande qui actionne un tunnel inter dimensionnel. Et je sais comment la faire fonctionner !

Jaffa : Masa-tre-ak !

Sam : Tenez. Voilà. J’ai aussi de quoi nous envoyez tous en enfer.

---

Salle de contrôle.

Catherine : Le temps est dépassé !

Une explosion détruit la salle de briefing.

Catherine : Mon dieu.

---

Salle d’embarquement.

Daniel : Dépêche-toi !

Haut-parleur : Autodestruction dans une minute.

Teal’c entre dans la salle.

Haut-parleur : Autodestruction dans trente secondes.

Daniel passe la porte.

Haut-parleur : Autodestruction dans dix secondes. Neuf. Huit. Sept. Six. Cinq. Quatre. Trois. Deux. Un.

---

Sur P3R-233.

Jack : Quelque chose ?

Sam : Aucune trace.

Daniel : Au secours !

Jack : Daniel ! Vous êtes blessé ? Qu’est-ce qui vous est arrivé ?

Teal’c : C’est une brulure provoquée par l’une de nos armes.

Sam prend un papier de la main de Daniel.

Sam : On dirait les coordonnées d’une planète.

Jack : Aidez-moi à le ramener sur Terre.

Daniel : Non ! Il y’aura la guerre et ils sont cent fois plus nombreux. Ils vont nous envahir. Oui. C’est imminent.

 

 

There But For The Grace Of God



TEASER

INT—STARGATE ROOM—P3R-233

[SG-1 enters a darkened room through the Stargate. The team has to use flashlights to see.]

O'NEILL
(brightly)
Good morning, campers.
[Daniel is videotaping the room's interior.]

TEAL'C
There is damage. It appears to have been done by Goa'uld weaponry. I do not believe this battle took place recently.
DANIEL
No bodies.
CARTER
(Examining some sort of device)
Daniel. Do you recognize any of these symbols?
[Daniel goes to where Carter is looking.]

DANIEL
No. This place is definitely alien.
[The team continue to search the interior. Daniel is viewing something through his camera.]

DANIEL
Wonder what's behind curtain number two.
O'NEILL
Take Carter, and check it out.
[Carter and Daniel leave the room, while O'Neill and Teal'c continue to look around. O'Neill sees a large dark symbol.]

O'NEILL
Whoa. Teal'c, you ever see anything like this before?
TEAL'C
{Sees what O'Neill is looking at.)
We must return to Earth as quickly as possible.
O'NEILL
Why? What is it?
TEAL'C
It is the symbol of Korosh-ni. It is for any Goa'uld or Jaffa who may pass through the Gate. Loosely translated it means, "Turn back."
O'NEILL
Does it…elaborate?
TEAL'C
It is place on worlds Goa'uld destroyers have wiped out and left contaminated. This planet's entire surface will be, in your terms, radioactive.
O'NEILL
Ah.
TEAL'C
No one will be left alive. This place is not safe.
INT—ARTIFACT ROOM P3R-233

[Daniel and Carter enter the room and start looking around]

DANIEL
I think this is a lab.
CARTER
How do you know?
DANIEL
(Examining items on a long table.)
These are thing that they brought back through the Stargate from other planets to study. They're all tagged. This is a Turkanese mask. This is a clay cone from Lagash with cuneiform symbols on it.
O'NEILL
(Calling from outside the room)
Carter! Daniel!
CARTER
Found a souvenir shop, sir.
[O'Neill and Teal'c enter the room.]

O'NEILL
We're outa here.
DANIEL
What? Why? Thi—This place is a treasure chest of artifacts from diverse human cultures.
O'NEILL
Daniel, I don't want to hear it. Let's go.
[O'Neill, Carter and Teal'c leave the room.]

DANIEL
You don't want to…hear it.
[Frustrated, Daniel, unhooks his pack and starts pulling artifacts off the table to place in his pack. Picking up and examining one device, he hears a noise as a mirror-like structure behind him activates. Daniel turns to look at it and moves closer to it. Waving a hand in front of the mirror, there is no reflection.]

O'NEILL
(Calling from outside the room)
Daniel! We're leaving. Let's go.
[Daniel reaches out a hand and touches the surface of the mirror, and an electrical charge disburses over him. The light in the room changes, and Daniel examines his hand.]

INT—ALTERNATE UNIVERSE (AU) STARGATE ROOM P3R-233

[Daniel runs into the room.]

DANIEL
Guys, I need a hand with this thing. It's too heavy for me to move, but we have to take it…back.
(He cannot see his team in the room.)
Jack? Sam? Teal'c?
[The Stargate is dark.]

Oh, I really hate it when this happens.
[Daniel goes to the DHD and starts inputting Earth's Gate address.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[Daniel is on the ramp, having just stepped through the Gate and he turns to face the event horizon. The klaxons are sounding.]

AIRMAN OVER P.A.
Close the iris!
[Daniel watches the iris close and he turns around, starting to walk down the ramp when he sees about a dozen SF's arming their weapons they have trained on him. He stops short and looks at them warily.]

SF
Hands on your head. Now! Or we will open fire.
DANIEL
(Putting his hands on his head.
What's going on?
SF
Identify yourself.
DANIEL
(Confused.)
Daniel Jackson, SG-1.
[Hammond enters the Gate room and walks toward Daniel.]

DANIEL
General, what's this all about?
HAMMOND
General? You see stars anywhere on my uniform?
SF
Colonel. He says he's on SG-1
DANIEL
Colonel?
[An SF begins to handcuff Daniel's hands behind his back.]

HAMMOND
How did you get an SG-1 remote iris deactivation device?
DANIEL
What are you talking about?
[The klaxons begin to sound.]

AIRMAN OVER P.A.
Unauthorized incoming travelers.
HAMMOND
Who the hell are you?
[A puzzled Daniel can only stare as the scene fades out.]

END TEASER
ROLL OPENING CREDITS
INT—AU SGC INFIRMARY

[A doctor is filling a syringe from a vile. Daniel is heard protesting out in the hallway as the doors burst open and the SF's drag him into the MRI room.]

DANIEL
I'm Dr. Daniel Jackson, SG-1! I need to see Jack O'Neill! Ask Sam Carter! Come on!
DOCTOR
On the bed.
[They haul him up on the MRI bed. His hands are cuffed in front and both SF's restrain him on the table.]

DANIEL
I am not a Goa'uld!
(He sees the doctor with the syringe.)
Don't give me that! Where's Dr. Fraiser? Don't give me that.
(Daniel is injected.)
Ahhhh!
(Breathing deeply.)
I am Dr. Daniel Jackson. I need to see Colonel O'Neill.
SF
You mean General O'Neill?
[Daniel is seemingly unable to speak anymore as he sees a familiar person in the infirmary before passes out.]

INT—SGC HOLDING CELL

[Daniel slowly wakes up and sits up to examine his surroundings. Standing, he finds his glasses on a table and puts them on, then goes to the door. It's locked.]

DANIEL
(knocking)
Hello!
(kicks the door.)
I have to speak to someone!
[He pounds on the door again, then walks away shaking his hand as if in pain. Through the window a Marine is seen approaching. The door is unlocked, the Marine walks in followed by Catherine Langford.]

DANIEL
Catherine!
CATHERINE
You know me?
DANIEL
Of course. You don't know me?
CATHERINE
Dr. Daniel Jackson. Linguist, Ancient Egyptian Historian. Better known for some of your more radical ideas. At the moment, I am more interested in how you came through my Stargate.
DANIEL
How I— Your Stargate? What the hell is going on here, Catherine?
CATHERINE
I prefer you address me as Dr. Langford. You were wearing a remote device when you came through the Gate. You had SG-1's code. How did you obtain it?
DANIEL
How did I— How do you think I did it? I left from here: Stargate Command. Today. A few hours ago. I went through on a mission to—to—to P3R-233.
CATHERINE
What are you talking about? You've never been in this facility until now.
DANIEL
(chuckles)
Okay, um. *I* figured out how to work the Stargate. You recruited me to translate the cartouche found at Giza. *I* went through on the first mission through the Stargate to Abydos. And unless the last two years have been some wacky, wacky dream, I am a member of SG-1.
CATHERINE
Not as far as I'm concerned.
DANIEL
Wh—what?
CATHERINE
I supervised the team that translated the cartouche found at Giza.
DANIEL
You did?
CATHERINE
I admit we referenced your work occasionally. I even went to meet you at one of your seminars to ask you to joins us. But you said no.
DANIEL
I did?
CATHERINE
You were quite rude, actually.
DANIEL
Oh, I was?
CATHERINE
(Sighs and looks at a report.)
The MRI confirms you are not a Goa'uld.
DANIEL
Could I see Captain Carter?
CATHERINE
Samantha Carter?
DANIEL
Yes!
CATHERINE
She's not in the military. She's a doctor. Ph.D. Astrophysics. She's attending to more important business at the moment. Don't you have any explanation for this?
DANIEL
(Scoffs)
No! God, no! Catherine—! I— I mean, Dr. Langford— No, this doesn't make any sense. I—I *know* you! I belong here! You…don't.
CATHERINE
(offended)
Excuse me?
DANIEL
You were retired. Uh, at least the Air Force made you retire. You are supposed to be at home, living happily ever after with Ernest.
CATHERINE
(Shocked)
What?
DANIEL
The man you were supposed to marry in 1945.
[Catherine is stunned speechless.]

INT—AU SGC—GENERAL O'NEILL'S OFFICE

[Colonel Hammond is addressing General O'Neill.]

HAMMOND
We've only got 50 percent of the list through to the beta site, General. Voyager is still en route.
[Catherine walks in.]

CATHERINE
Excuse me, I know you're a little busy right now.
O'NEILL
It's all right, Catherine. What is it?
CATHERINE
I think you should meet the young man who came through the Gate, Jack.
O'NEILL
Now?
CATHERINE
How much time do we have?
O'NEILL
Why?
CATHERINE
(a bit freaked out)
He…knows things.
[O'Neill leaves the room leaving Hammond.]

INT—AU SGC BRIEFING ROOM

[Daniel is standing nervously at the table. A guard is posted at the wall. Daniel looks up.]

DANIEL
Jack!
O'NEILL
Look, we're in the middle of a situation right now. I don't know who you are, but Dr. Langford says you might be able to help us?
DANIEL
Okay. This is starting to get a little bit spooky. Now, a few hours ago, everything about this place was different. I mean, well, I mean, not complete different. I mean, you're still you…sort of.
[O'Neill looks at Catherine, puzzled, then looks back at Daniel.]

O'NEILL
What can you tell me about the Goa'ulds?
DANIEL
What?
O'NEILL
The Goa'uld. You know who they are?
DANIEL
Uhhhh. Yeah?
O'NEILL
Tell me what you know.
DANIEL
Okay. Now, maybe I've completely lost my mind here,
(Daniel moves toward O'Neill and the guard steps closer to Daniel)
but as far as I'm concerned, we know each other very well. You know everything that I know.
[O'Neill just stares at him.]

DANIEL
(Daniel pulls at his jacket sleeve where the SG-1 patch is.)
Look, I'm a member of SG-1 with you, Captain Carter, and Teal'c!
(Daniel looks around suddenly.)
Wher— where is Teal'c?
[O'Neill looks at him.]

DANIEL
Uh, big guy. Gold emblem on his head. Goa'uld in his stomach. You can't miss him.
O'NEILL
A Jaffa?
DANIEL
Yes. He's our—our friend?
O'NEILL
(disgustedly)
Get this man out of here, now!
CATHERINE
(Follows O'Neill)
How'd he come through the Gate? How does he know the things he knows?
DANIEL
(The guard has a hold of Daniel.)
According to Dr. Langford, you solved the Gate without me. Did you still go to Abydos with the intention of blowing up a nuclear device?
O'NEILL
(Looks at Daniel more intently.)
How did you know that?
DANIEL
You were willing to commit suicide because your son had recently died. He— he shot himself with your gun, right?
[O'Neill looks now at Catherine.]

CATHERINE
I swear I didn't tell him anything.
[O'Neill moves back into the room.]

DANIEL
So, did you still go to Chulak?
CATHERINE
What is Chulak.
DANIEL
The Jaffa home world.
CATHERINE
Do you know the symbols?
DANIEL
Yes.
[Catherine moves to the table and opens up a notebook.]

DANIEL
What, do you want me to write it down?
CATHERINE
(impatiently)
Yes!
DANIEL
(Sighs and starts to write down the symbols.)
So, if you've never been to Chulak, you've probably never even met Teal'c.
O'NEILL
Teal?
DANIEL
No, Teal'c!
(finishes writing, and throws down the pen and walks away from the table)
Oh, everything's screwed up. Why?
[Carter, wearing civilian clothes and long hair, makes her way up the steps to the briefing room. Daniel turns and sees her.]

DANIEL
Sam!
[She stops short when she sees him, then looks at O'Neill.]

CARTER
Who is this?
CATHERINE
Dr. Jackson.
DANIEL
Of course.
CATHERINE
The young man who came through the Stargate with the SG-1 remote code.
O'NEILL
Report, Doctor?
CARTER
We've lost Washington and Philadelphia, sir.
DANIEL
(looking from one person to the next)
I'm sorry. What do you mean by lost?
[Carter looks to O'Neill for guidance.]

O'NEILL
(Shrugs)
Show him.
[Carter makes a hand gesture to follow her, and all leave the room.]

INT—AU SGC STARGATE CONTROL ROOM

[Carter, Catherine, and Daniel descend the stairs and enter.]

DAVIS
We're locking in coordinates.
[Carter leads them to a map on the wall with various red markings on it.]

CATHERINE
Every one of those red dots is a destroyed city.
[The map depicts Europe and it major cities with red dots covering them. Daniel looks at Catherine.]

SGC MAN VOICE OVER
Dr. Carter. There's another report coming on.
[The group move over to a television monitor.]

TV ANCHORMAN VOICE OVER
All military efforts to engage the alien ships have proven inconsequential.
DANIEL
The Goa'ulds?
CARTER
The Ships appeared four days ago.
TV ANCHORMAN
As is Europe, Asia, and Africa, they have slowly begun systematically annihilating all signs of civilization.
[The television shows images of structures burning and explosions.]

TV ANCHORMAN
Starting on the East Coast and moving west with frightening inevitability. There has been no response to attempted communications with the aliens.
[Close up on Daniel as he watches intently the news of the destruction of this version of Earth.]

TV ANCHORMAN
Thus far, they have left no survivors in the wake of their seemingly unstoppable wave of destruction.
INT—AU SGC BRIEFING ROOM

[Daniel is pacing around the room]

DANIEL
I feel like a victim of the biggest practical joke ever.
CATHERINE
You got all this on the alien planet you talked about?
DANIEL
Uh…. Yeah, with the exception of the gun and the grenade. I found this lab. They obviously collect things that they found on other planets. There was this mirror, like a slab of rock. Could have been made of naquadah, the Gate element. I don't know. Jack called me, said we were leaving, I touched the mirror.
CATHERINE
(Examining the handheld device that Daniel activated the mirror with earlier.)
Interesting. What is it?
DANIEL
I have no idea.
CATHERINE
You said you touched a mirror.
DANIEL
Well, Actually I touched that thing first. It turned on. I heard a noise. That's when I noticed the shimmering.
CATHERINE
Maybe this is what controls it.
DANIEL
When I touched the mirror, there was this surge. It was like getting an electrical shock just for a second. And—and then I went to find Jack, Sam, and Teal'c.
CATHERINE
He's the Jaffa you say is on SG-1 with you?
DANIEL
Yes! But I couldn't find them. It was like they were just gone. So I— I figured that maybe they left without me. So I—I dialed in Earth's address, I came though, and I—
(Daniel is standing by the briefing room window and looks down on to the Gate room when he hears the Stargate activate.)
What the hell are they doing down there?
[Catherine gets up from her seat and joins Daniel at the window. Gazing down on to the ramp, they see soldiers and technicians standing around a nuclear device on the ramp, poised for deployment.]

AIRMAN OVER P.A.
Chevron One encoded.
INT—AU SGC STARGATE CONTROL ROOM

[Daniel and Catherine are hurriedly making their way down the stairs.]

AIRMAN OVER P.A.
Chevron Two encoded.
[Daniel walks over to where Carter is seated and looks out at the Gate.]

AIRMAN OVER P.A.
Chevron Three encoded.
CARTER
(to O'Neill, who is at the other end of the room.)
Sir, isn't our mission to get the genesis list through to the beta site?
O'NEILL
I think we'll try to stop the attack on Earth first.
DANIEL
(to Catherine)
What is this Genesis list? Beta site? What does she mean?
AIRMAN OVER P.A.
Chevron Four encoded. CATHERINE
We're evacuating everyone we can to another planet: World leaders, Scientists, doctors.
AIRMAN OVER P.A.
Chevron Five encoded.
MAN, VOICEOVER
Let's commence the seismic enlargement, 85 percent.
[Daniel notices his paper where he'd written down the address to Chulak is in front of the technician at the Gate control panel who is inputting the coordinates.]

DANIEL
(to O'Neill)
You're sending a nuclear weapon to Chulak?
O'NEILL
You got a problem with that?
DANIEL
The Jaffa aren't your enemy. They're just slaves.
O'NEILL
(impatiently)
All right. Try to comprehend what's going on here. We estimate the death toll to Earth as 1.5 billion.
AIRMAN OVER P.A.
Chevron Six engaged.
O'NEILL
Who do you think is flying those ships trying to blow up our world, hmm? You give me one good reason why I shouldn't be striking back.
AIRMAN
Chevron Seven locked.
[The wormhole engages and Daniel can only stare at O'Neill.]

DANIEL
You have no choice.
O'NEILL
(turns away from Daniel)
Send the bomb.
AIRMAN
(into the microphone)
Proceed with deployment.
INT—AU SGC GATE ROOM

[The bomb is sent via remote control through the event horizon.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[All watch as the iris closes.]

AIRMAN OVER P.A.
Iris is locked.
O'NEILL
Proceed with evacuation until that next warhead is ready.
DANIEL
(incredulously, to O'Neill)
You know there are innocent human beings on most of the Goa'uld planets, don't you?
O'NEILL
(to Catherine)
Unless this man has more information we can use, I don't want to see him again.
[O'Neill stalks out of the room, while Carter and Catherine look at Daniel.]

DANIEL
(looks at Catherine, then sighs heavily.)
This isn't happening. This is nuts. This isn't happening. This isn't happening.
[He walks away and puts a hand to his head while he thinks.]

DANIEL
Is it— is it possible that the Stargate malfunctioned or went haywire, and—and—and I came through into a totally screwed-up different version of Earth?
CARTER
No, I doubt that. The Stargate uses space/time to create a wormhole that allows us to travel across great distances, but it doesn't take you to an alternate reality.
DANIEL
Alternate reality?
CARTER
Well, basically, scientists have theorized that there are an infinite number of dimensions, each containing a different possible version of reality.
DANIEL
Well, it sounds like I theoretically, possibly, actually found one.
CATHERINE
One what?
DANIEL
What Sam said. A—A—A alternate reality. A parallel plane. Wouldn't that explain why everything here is the same, but…different?
CARTER
Okay, the theory is that there are an infinite number of alternate realities, some of them are very different, and some are almost identical.
DANIEL
That has to be what this is.
(He looks from Carter to Catherine.)
So this isn't my world at all. This is some sort of—
(chuckles)
other dimension?
CARTER
Yeah, but the Stargate wouldn't cause that.
CATHERINE
(pensively)
Maybe it wasn't the Stargate that caused it.
CARTER
What are you suggesting?
CATHERINE
He found a mirror, possibly made of naquadah on P3R-233.
DANIEL
All of this started to happen after I touched it.
CARTER
P3R-233?
DANIEL
What, have you been there?
CARTER
Yes.
[The Stargate whirrs into motion.]

AIRMAN
Offworld activation.
CARTER
Close the blast doors and keep the iris sealed.
FEMALE TECHNICIAN
We're receiving coded transmissions from Air Force One.
CARTER
Notify General O'Neill. Catherine, the rest of the Genesis travelers will have to be briefed and ready to go.
CATHERINE
Right.
[Both Carter and Catherine walk away as the control buzzes with activity. Daniel looks around and spots an unmanned computer terminal. Walking over to it, he sits down and types in a few commands. The screen reads "Find:" and he types in "Jackson, Daniel." Momentarily, he sees his picture on screen with details.]

DANIEL
(reading)
"Current address unknown, phone number unknown, last place of residence, Egypt as of 1997."
[Turning away from the computer, he sees something and rises. Carter is working at a control panel, as Daniel goes over to the wall map and looks it over.]

DANIEL
Uh oh.
[Carter looks up and sees him.]

CARTER
What?
DANIEL
(motioning to the map)
I think I'm dead.
CARTER
What?
DANIEL
The me in this reality.
[Cut to Hammond and O'Neill coming down the stairs.]

HAMMOND
What is Voyager' status, doctor?
CARTER
The President's plane is ten minutes from Peterson Air Force Base.
FEMALE TECHNICIAN
Another coded transmission in progress.
CARTER
Relay it through the decoder and patch it through the speaker.
[Carter walks away from Daniel and over to where Hammond and O'Neill are standing. O'Neill has a phone to his ear.]

MAN'S VOICE OVER RADIO TRANSMISSION
Enemy craft—pursuit cannot evade.
AIRMAN
Surface radar is tracking.
[Daniel comes over and joins them as they track Air Force One's progress on the radar screen.]

O'NEILL
That's one of their big ones.
CARTER
Look how fast it's moving.
MAN'S VOICE OVER RADIO TRANSMISSION
Under fire! Help…us!
[Tight shot of the radar screen as a large blip moves in on Air Force One's smaller blip. There is rapid beeping as the screen displays "AIRFORCE 1 TRACKING LOST." There is silence in the room as they look on.]

CARTER
It's heading straight for us.
O'NEILL
Confirm, Airman.
AIRMAN
Trajectory confirmed. ETA, one minute.
O'NEILL
Damn it! Evacuation gave us away.
CARTER
Intelligence has confirmed that the enemy ships have the firepower to reach us, even this far underground.
HAMMOND
And we're stuck here as long as the Gate's under attack.
AIRMAN
Enemy ship is slowing down. Visual tracking in ten seconds.
[Hammond, Daniel, Carter, and O'Neill look up at the monitors as they see the entrance of Cheyenne Mountain become cloaked in the shadow of a Goa'uld mother ship. Goa'uld fighters are seen buzzing around the mountainside.]

CARTER
If they fire on us, chances are we won't even feel it. Blasts on the East Coast were the equivalent of 200 Megaton nuclear warheads.
DANIEL
It's not going to fire.
CARTER
What?
DANIEL
It's landing.
[All in the room look at the monitor as the mother ship lowers itself over the mountaintop.]

INT—AU SGC BRIEFING ROOM

[Daniel, Carter, Catherine, Hammond, O'Neill, and a few other military men are standing at the table reviewing battle plans.]

HAMMOND
The surveillance cameras outside the main tunnel entrance show Jaffa assembling what appears to be a weapon. Looks like they're coming in the font door. Sir.
O'NEILL
(points over schematics of the mountain.)
All right, position automatic weapons here and here, men in all these halls. Cut off every access to this level. Blow the secondary elevator shaft now.
HAMMOND
If the men at the surface have to fall back—
O'NEILL
There's only going to be one way down. I want all nonessential personnel through the Gate to the beta site, ASAP. Dr. Langford, that includes you and our…guest.
CARTER
Sir, the Goa'ulds have been keeping a wormhole established from offworld.
DANIEL
That's probably because you sent that bomb through to Chulak.
CARTER
The point is, unless we get another window of opportunity to open the Gate from here, we're all stuck.
O'NEILL
Recommendations?
CARTER
Well, under normal circumstances, when we have full power, we can only keep a wormhole established for about a half hour. There may be a restriction on how long the Goa'ulds can keep theirs active from offworld.
O'NEILL
So there's a time limit?
CARTER
Right.
[O'Neill looks from Carter to Hammond, then leaves the room.]

INT—AU SGC HALLWAY

[O'Neill places a pack of C4 on an elevator door.]

O'NEILL
Start it up. Give it a count of five, then blow it.
MARINE
Yes, sir.
[O'Neill and the men take cover around a corner, and the elevator shaft blows up. O'Neill and the men then separate.]

O'NEILL
Good luck.
(heads for another elevator with two more marines.)
Let's go. Take it up.
MARINE
Yes, sir.
[They enter the elevator and the doors close as O'Neill barks an indistinct order into his radio/mic.]

INT—AU SGC BRIEFING

[Daniel is adjusting the controls of a tape player. He has a headphone to one ear.]

DANIEL
The first part sounds like a derivation of Ancient Egyptian.
CATHERINE
We couldn't recognize it.
DANIEL
(to Catherine)
Oh, you didn't learn how to speak it aloud on Abydos.
[Catherine looks at Carter.]

DANIEL
(stops the tape)
Where did this come from?
CATHERINE
It's a deep-space transmission our receivers picked up about three months ago.
DANIEL
So…why are you showing this to me now?
CARTER
Because the transmission originated from the same quadrant of space as P3R-233
CATHERINE
Where your mirror is.
[Explosions can be heard and the lights in the room flicker.]

CARTER
We went to 233 after we received the transmission, but the civilization had been destroyed by the Goa'ulds. We didn't find any mirror, though.
[Daniel takes a pen and starts to write on the paper.]

CARTER
(reading his writing)
"Beware the destroyers."
CATHERINE
Some of the 233 aliens must have sent out the warning before their civilization was destroyed by the Goa'ulds.
CARTER
[watching Daniel write.)
What does the rest say?
DANIEL
It just says, "They come from…" but th—the sentence is incomplete. There's just more sounds, pulses or beats of some kind.
CARTER
Yeah. We've analyzed them.
[More explosions.]

CARTER
They're divided into groups: 3, 32, 16, 8, 10 and 12.
[Daniel writes them down and looks at them.]

DANIEL
That's six numbers.
CARTER
Yeah.
DANIEL
That's a Stargate address, just without the point of origin.
[Carter looks at Catherine.]

DANIEL
(reads)
"Beware the destroyers. They come from 3, 32, 16, 8, 10 and 12."
CATHERINE
Could the aliens on 233 found out where the Goa'uld attack originated from?
CARTER
What, like a Goa'uld home world?
DANIEL
Or at least a—a military base. They must have assigned a number to each symbol on the Stargate. It's a code! All we need to do is figure out which symbol the aliens used to represent the number one and start counting from there.
CARTER
Well, the only unique symbol they would have is the point of origin for 233.
CATHERINE
But that symbol may not even be on our Stargate.
DANIEL
Except I have the alien Gate on tape.
CARTER
What?
[Daniel pulls out his video camera. In the meantime, the Gate is rumbling and Catherine rises to see what's going on.]

CATHERINE
The Gate is off.
[All three race to the stairs.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[Carter, Catherine, and Daniel are hurrying down the stairs.]

CARTER
Start dialing the Gate for the beta site!
AIRMAN
Chevron one's already encoded.
CARTER
If we can dial in before the Goal'ulds can reestablish a wormhole, we'll be able to get out of here.
AIRMAN
Chevron Two encoded.
DANIEL
Can they dial in here once we've started dialing out?
CARTER
Yes. We have to get the seventh chevron locked in order to stop an incoming wormhole.
AIRMAN
Chevron Three encoded.
INT—SGC HALLWAY DOOR A-2, LEVEL 2

[O'Neill is leading troops through the halls]

O'NEILL
Everybody ready?
MAN
Sir!
MAN #2
Let's do it, boys!
MAN #3
Right, sir!
MAN #4
Yes, sir!
[O'Neill locks his weapon and the men take their positions in the hall. The door blasts open, and the men open fire on the doorway.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[The Stargate is spinning.]

AIRMAN
Chevron five encoded.
[Daniel, Catherine, and Carter look on at the Gate spins.]

DANIEL
Come on, come on, come on.
[As the sixth symbol is about to engage, the Gate shuts down.]

CARTER
(Frustrated)
No!
AIRMAN
Offworld activation!
CATHERINE
You're going to have to make the computer dial in faster for the next time.
CARTER
I'll see what I can do.
CATHERINE
How long can the Goa'uld keep the wormhole active?
CARTER
Well, based on the start and end of their last activation, it looks like they can keep one established from offworld for 38 minutes.
DANIEL
We may not have that much time.
INT—AU SGC HALLWAY A2, LEVEL 2

[Jaffa warriors are making their way into the hallway with staff weapons firing. SGC personnel are returning fire.]

O'NEILL
Fall back!
MAN
Fall back!
[SGC personnel make their way back down the hall.]

MAN
Go! Go!
[They continue to fire on the Jaffa as they make their way through the hallway.]

O'NEILL
Seal it off and move down
[At the doorway, a Serpent Guard enters the hall. The helmet opens and Teal'c is revealed behind the mask.]

INT—AU SGC BRIEFING ROOM

[A television monitor shows the 233's Stargate and its seventh chevron.]

DANIEL
This symbol has to be the point of origin.
[Daniel is writing down the symbols on paper. Hammond, Catherine, and Carter are in the room as O'Neill walks in.]

HAMMOND
How's it going up there, General?
O'NEILL
Getting' the crap beat out of us. How's it going here?
CARTER
I'm estimating it will be 25 before we can try to open the Gate again.
HAMMOND
And when we do, Dr. Langford here has presented us with an interesting dilemma. She seems to think we've been handed the address to a Goa'uld home world possibly where this attack originated.
O'NEILL
We'll send a bomb through.
DANIEL
Excuse me?
(tears off the paper from the tablet)
Um, I know you think of me as an outsider here, but what good will that do? I mean, forget the fact that it won't change what's happening here, how do you know they don't have some kind of iris like yours? I mean, this could all be for nothing.
CARTER
Yeah, we probably only have one shot at dialing out. If we use that one opportunity to dial a Goa'uld world, we'll never get out of here ourselves.
[Cut to Daniel's videotape on the monitor. AU SGC personnel look on as they see their doubles wondering through the Stargate room on P3R-233.]

CATHERINE
My God!
O'NEILL
(moving closer to the monitor)
What the hell's that?
DANIEL
(smiling)
My reality.
CARTER
(amused)
We are actually looking at ourselves in a parallel universe.
(chuckles)
Another version of our lives that— that actually exists. It's incredible.
O'NEILL
It's supposed to be theoretical.
CARTER
Not anymore. What first began with Einstein's theories about relativity—
HAMMOND
(points at the screen)
Who is this?
[The video zooms in on Teal'c.]

DANIEL
(Fondly)
That is Teal'c. Big guy, gold emblem on his head, Goa'uld in his…stomach.
CATHERINE
We just saw him on the security camera. He's the Jaffa that led the invasion into the base.
DANIEL
Well, he was, and probably still is, the First Prime of Apophis. He would be charged with the most important mission. Look, this is going to sound pretty selfish, but where I come from none of this has happened yet. In my reality, the Earth that I know still has a chance.
O'NEILL
You want to explain that?
DANIEL
If this address really does lead to the Goa'uld world where this attack originated and I can get this information back to my world, then maybe I can stop this before it starts there.
CARTER
Wh—What makes you think the Goa'ulds are even going to try attacking Earth in your universe?
DANIEL
Oh, I'd say we've pissed the Goa'uld off just as much as you have, probably even more.
O'NEILL
All right. W—Wait a minute. Let me get this straight. You want us to give up what might be our last chance to strike back at the Goa'ulds so we can save ourselves in a— in a—
(to Carter)
Wh—what?
CARTER
Alternate reality.
DANIEL
Not just yourselves, everyone on Earth.
O'NEILL
Your Earth!
DANIEL
The Jack O'Neill that I know would do it.
O'NEILL
Well, apparently, you and I have never met.
DANIEL
No…I guess not.
[O'Neill looks intently at him.]

DANIEL
Look, all I know is that because I came here, I have seen what can happen.
(Strongly)
Now I have a chance to keep this from happening to the Earth that I come from, if you help me.
[Hammond and Catherine look at O'Neill and O'Neill looks pensive. He looks to Carter.]

O'NEILL
(sighs)
How much time, Doctor?
[Lights flicker.]

CARTER
22 minutes.
O'NEILL
All right, so the argument is academic. We can never hold them that long anyway.
DANIEL
(Thinking)
Well, maybe we can buy some time.
O'NEILL
How?
DANIEL
Not how. Who.
INT—AU SGC HALLWAY

[A Jaffa is lowering a large staff weapon through a hole in the ceiling to a lower floor where Teal'c is supervising the operation. He moves into a hallway.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[Teal'c image appears on a security monitor. Teal'c turns and takes aim at the camera and discharges his staff weapon. Catherine, Daniel, O'Neill, Carter, and Hammond watch.]

O'NEILL
Whoa.
(chuckles lightly and turns to Daniel)
You're kidding, right?
DANIEL
You saw the videotape. In my reality, Jack O'Neill convinced Teal'c to betray Apophis to save our lives. Teal'c gave up everything for the slim chance that we could help free his people from slavery.
O'NEILL
It doesn't exactly look like we could help him do anything right now. Keep in mind that we just sent a bomb off to his planet. There might not be anything left for him to save.
DANIEL
Not in this universe.
[O'Neill turns away, and Daniel turns to Catherine, then back while O'Neill thinks about it.]

O'NEILL
You expect me to explain all this to him, don't you?
DANIEL
He's very smart. I'll bet he'll understand.
CARTER
How do you know he's even remotely the same Jaffa you know in your universe?
CATHERINE
Not everything's the same here.
DANIEL
No, it's not. But it is close. Look, I know what I am asking here, it's insane.
(softly)
Look, if you don't want to help, I understand. It's your lives and it's your world.
[O'Neill looks at him as Carter and Hammond look on, resigned.]

O'NEILL
(shaking his head)
All I really have to do is buy a little time, a few minutes to get the Gate open, right?
CATHERINE
That videotape of that Jaffa and you together should catch his attention.
[Daniel looks around and goes to the television monitor.]

HAMMOND
You're going to talk to this guy about alternate realities?
[O'Neill just shakes his head slightly.]

CARTER
(walks up to O'Neill)
Do you really think he's right about this Jaffa?
O'NEILL
He was right about my son.
[Daniel comes back and hands him the video camera. O'Neill takes it and looks at him.]

DANIEL
(sincerely)
Thank you.
[O'Neill again shakes his head, disbelievingly, then looks at the assembled group.]

O'NEILL
I think this is where you all wish me good luck.
[O'Neill turns and walks away.]

CARTER
Jack.
[Carter walks over to O'Neill as he turns, and they embrace. Daniel stares dumbfoundedly at the two of them, then turns to look at Catherine.]

CATHERING
I take it they're not engaged in your reality.
DANIEL
No.
[Daniel turns back and watches as O'Neill turns and leaves.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[Hammond is addressing the troops]

HAMMOND
The enemy will most likely penetrate this level any time now. But every minute counts. If and when we get the Stargate open from our end, we will retreat through it. But until then, we must keep them away from the control room and the Stargate at any cost. Understood?
MEN
Yes, sir!
HAMMOND
Your efforts and your dedication have always made me proud to serve with all of you.
MAN
Bravo Company, move out! Formation three.
INT—AU SGC HALLWAY

[The Jaffa are positioning their staff cannon at a door. Teal'c looks on when the door opens. Teal'c turns around, staff weapon drawn.]

TEAL'C
Kree Shak!
O'NEILL
Don't shoot! I'm unarmed!
(Pulls his cap off.)
I surrender.
[The Jaffa continue to point their staffs at O'Neill, while Teal'c strides over to him and glares at him.]

TEAL'C
And you are?
O'NEILL
General Jack O'Neill, Commander of this base. You're Teal'c, right?
JAFFA WARRIOR
Hagga shak!
TEAL'C
(holds a hand up to the warrior)
Ha're kree.
O'NEILL
You'll be wondering how I know your name.
(Teal'c glowers at him.)
I've got quite a story to tell you.
[Teal'c considers his words.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[Carter, Catherine, and the Airman are seated at the control.]

CARTER
Okay, I've got the dial—in time down another five seconds. Now all we need is that wormhole to destabilize.
HAMMOND
Airman, we're going to need all the help we can get out there.
[The Airman leaves his post at the controls.]

HAMMOND
(to Carter)
We should set the base autodestruct sequence to go off two minutes past the estimated window of opportunity for us to open the Stargate. If the Goa'ulds want this place in one piece, I intend to disappoint them.
[Carter inputs the orders into the computer as Catherine takes the seat vacated by the Airman. Momentarily, the computer displays the autodestruct message.]

COMPUTER'S VOICE
Destruct sequence activated.
[Carter and Catherine look at the screen.]

INT—AU SGC—A ROOM SOMEWHERE ON BASE

[A television monitor replays the images of Teal'c walking around the Stargate room on P3R-233. O'Neill is at the controls of the video camera.]

TEAL'C
What sort of deception is this?
[Teal'c continues to stare at the monitor.]

O'NEILL
I know it's a little hard to believe. But you guys are pretty advanced. You must know this alternate reality thing is possible, right?
TEAL'C
(looks at O'Neill)
I do not.
O'NEILL
Well, then how did this Daniel guy know your name? He says the guy in this video—you, I guess, in his world—hates being a slave to the Goa'ulds.
TEAL'C
(uncertainly)
Lies.
[Teal'c turns away from O'Neill clearly disturbed by what he's been told.]

O'NEILL
Look, I know this sounds insane. But you have a chance to change things in his world. We just need a little time, that's all.
(He watches Teal'c ponder the idea.)
This guy Daniel says the Teal'c in his world is a good man, that he betrayed the Goa'uld for a chance to free his people, to free his family. Your wife. Your son, Ryac.
[Teal'c turns to face O'Neill, anger in his eyes.]

TEAL'C
We received word from my home world. You sent a weapon of destruction there through your Stargate.
[O'Neill closes his eyes.]

TEAL'C
(icily)
My people, my family are dead.
[Teal'c moves around to the Staff cannon, maneuvers it into position, and as O'Neill looks on, Teal'c fires.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[Catherine is at the controls. Daniel and Carter are there, as well.]

CATHERINE
Four minutes. You two better get into the Gate room.
CARTER
Catherine—
CATHERINE.
Not arguments, Doctor. They need you at the beta site.
DANIEL
What about you?
CATHERINE
Soon as I start the dial-in process, I'll join you. Go!
DANIEL
If this mirror really is a doorway between our dimensions, I might be able to send help to you from my reality or have you come through to my Earth.
CATHERINE
Wait a second. If that device you brought is a remote control to the mirror, you may need it.
CARTER
Go ahead. I'll get it.
[Daniel watches Carter leave, then turns back to Catherine who is inputting information into the computer.]

DANIEL
Thank you.
CATHERINE
(Looks at Daniel warmly.)
You helped reunite me with Ernest in the other world?
[Daniel shrugs.]

CATHERINE
I guess in the grand scheme of things, we're even.
[Daniel looks at her for a few moments, nods, then heads down the stairs to the Gate room. Catherine watches him leave.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[An explosion is heard and Daniel runs into the Gate room from the hallway. Daniel sees Catherine through the windows of the control room as she sits at the controls.]

INT—AU SGC HALLWAY

[The hallway is darkened, red lights flashing. Jaffa scramble in and take position to fire on SGC personnel who have taken up defensive positions in the corridor defending the Gate room and control room. Hammond and the Airman and other soldiers are firing upon Jaffa.]

AIRMAN
Fall back, Colonel! We have to fall back!
[Hammond continues to fire until his weapon jams and he is eventually shot by a staff weapon. Jaffa warriors step over Hammond's dead body and head down the hallways toward the control room.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[Daniel turns his gaze from the Gate to Catherine in the booth.]

CATHERINE
(through the speakers)
Two minutes!
INT—AU SGC BRIEFING ROOM

[Carter has her hands in the air and is surrounded by Jaffa warriors aiming their weapons at her. In her hand, she holds the mirror's remote control device. Explosions are going off in the background.]

CARTER
I surrender! I have information that can help Apophis. There is technology that he will want to know about. This is a remote control to an interdimensional portal. I can tell Apophis how to find it.
JAFFA WARRIOR
Macha Tre'ac
CARTER
(cautiously hands the device to the Jaffa warrior.)
Thank you.
{She pulls a grenade out of her pocket.)
Oh, yea. I also wish to blow us all to hell.
[She holds up the grenade, the pin pulled.]

INT—AU SGC CONTROL ROOM

[Catherine is still seated at the controls.]

CATHERINE
Time's up!
[There is an explosion overhead, and Catherine turns to look up the stairwell.]

INT—AU SGC GATE ROOM

[The blast doors are closed as Daniel waits for the dial-in program to begin. A staff weapon blast at the door draws Daniel's attention, then the Stargate's incoming wormhole shuts down. Immediately the dial-in program starts.]

DANIEL
(looks at the Gate)
Come on!
[The iris opens and Daniel turns toward the control room just as Catherine is surrounded by Jaffa. The blast shield closes on the scene as he watches, while the Stargate whirrs and spins locking the third chevron code. Another staff blast at the door is heard, and Daniel backs up toward the ramp.]

COMPUTER VOICE
Autodestruct in one minute.
[The computer displays the autodestruct countdown, and the Gate room's blast door is blown open. The fifth chevron locks in as Daniel stands waiting. Then Teal'c steps through the hole in the door and enters the Gate room weapon raised and aimed at Daniel. Daniel stares at him, while Teal'c stares back.]

COMPUTER VOICE
Autodestruct in thirty seconds.
[Teal'c appears to hesitate, then the outgoing wormhole establishes itself. Daniel turns to it, and runs up the ramp. Teal'c charges his weapon, and fires, hitting Daniel just as he enters the event horizon. The blast shield to the control room raises and the Jaffa are working on the computer in an attempt to shut down the autodestruct.]

COMPUTER VOICE
Autodestruct in ten seconds, nine, eight, seven…
[Teal'c stands in the Gate room awaiting the inevitable as the computer counts down.]

COMPUTER VOICE
…six, five, four, three, two, one.
[The scene fades to white.]

INT—AU P3R-233 STARGATE ROOM

[Daniel tumbles through the Gate and down the stairs. Crawling around the floor, he finally stands. His upper right arm is wounded. Holding on to it and coughing, he heads toward the artifact room.]

INT—AU P3R-233 ARTIFACT ROOM

[Daniel walks in and sees the mirror. It is still active. Rushing up to it, he holds his left hand up and touches the surface. The energy surges over him.]

INT—P3R-233 STARGATE ROOM

[SG-1 and other SGC personnel are searching the Gate room for Daniel using flashlights. O'Neill walks in from another room.]

O'NEILL
Any luck?
CARTER
Nothing.
[Daniel is heard crying out. O'Neill, Carter, and Teal'c turn in that direction and hurry toward where they heard him.]

INT—P3R-233 ARTIFACT ROOM

[Daniel is lying on the floor in front of the mirror, clutching his arm. The mirror is dark.]

O'NEILL
Daniel!
[O'Neill races in and kneels down by Daniel. Carter and Teal'c follow.]

O'NEILL
(examining Daniel's shoulder wound.)
What the hell is this?
TEAL'C
It appears to have been caused by a staff weapon.
[Carter gently pulls a piece of paper out of Daniel's hand.]

CARTER
This looks like a Stargate address.
[O'Neill looks at Daniel.]

O'NEILL
All right. Let's get him back to Earth.
[O'Neill starts to pull him up, but Daniel suddenly clutches his arm.]

DANIEL
No, Jack!
(breathing heavily)
We're all in very big trouble.
[O'Neill, Teal'c, and Carter look at him and each other, puzzled.]

DANIEL
They're coming! They're coming.

Kikavu ?

Au total, 100 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Zankaneli 
24.01.2024 vers 07h

pilato 
20.06.2023 vers 20h

Reeboss 
19.07.2022 vers 20h

SkullCos 
20.03.2022 vers 03h

lolo0669 
13.02.2022 vers 14h

Kar026 
30.08.2021 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Angelgym34 
langedu74 
makkura 
poupette67 
serieserie 
Activité récente
Actualités
Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video

Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video
La plateforme Prime Video étoffe une nouvelle fois son catalogue. En effet, sa cinémathèque...

Calendrier de Mars 2023

Calendrier de Mars 2023
Ouverture non programmée de la Porte des étoiles, ah si, une identification au dernier moment, c'est...

Calendrier : Février 2024

Calendrier : Février 2024
Attention la Porte des étoiles vient de s'ouvrir et le calendrier de Février vient d'être livré...

Samantha en lice pour le nouveau sondage du quartier The X-Files !

Samantha en lice pour le nouveau sondage du quartier The X-Files !
Dana Scully, médecin légsite et scientifique attitrée du Service des affaires non classées, en a...

Stargate la porte des étoiles : le film à l'origine de la série rediffusé le 24 janvier sur 6ter

Stargate la porte des étoiles : le film à l'origine de la série rediffusé le 24 janvier sur 6ter
6ter va rediffuser le film à l'origine de la série, Stargate, la porte des étoiles le mercredi 24...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Locksley, 25.03.2024 à 20:10

Pas beaucoup de promo... Et si vous en profitiez pour commenter les news ou pour faire vivre les topics ? Bonne soirée sur la citadelle !

choup37, 26.03.2024 à 10:09

La bande-annonce de la nouvelle saison de Doctor Who est sortie! Nouvelle saison, nouveau docteur, nouvelle compagne, venez les découvrir

Sas1608, Avant-hier à 18:25

Pour les 20 ans de la série, le quartier de Desperate Housewives change de design ! Venez voir ça !

mnoandco, Hier à 19:49

Nouveau design sur Discovery of Witches, n'hésitez pas un faire un p'tit détour même sans connaître la série.

Sas1608, Aujourd'hui à 07:38

Nouveau design saison 20 sur le quartier de Grey's Anatomy. Venez donner vos avis . Bonne journée !

Viens chatter !