269 fans | Vote

#203 : Perpétuité

L'équipe de SG-1 ayant aidé un criminel est accusée de complicité de meurtre. Bannie sur une planète reconvertie en colonie pénitentiaire, l'équipe doit s'enfuir, avec l'assistance d'une personne influente.

Popularité


4.14 - 7 votes

Titre VO
Prisoners

Titre VF
Perpétuité

Première diffusion
10.07.1998

Première diffusion en France
21.02.1999

Plus de détails

Ecrit par : Terry Curtis Fox.

Réalisé par : David Warry-Smith.

Apparition

Bonnie Bartlett (Linea)

Judy Norton (Talia)

Nicole Rudell (Infirmière)

Michael Puttonen (Simian)

Tracy Westerholm (Deuxième Technicienne)

David Bloom (L'éboueur)

Colin Lawrence (Major Warren)

Laara Sadiq (Technicien)

Ian Robison (Officier De La Sécurité)

Mark Acheson (Vishnoor)

Andrew Wheeler (Major Stan Kovacek)

David Allan Pearson (Quinta)

Reg Tupper (Médecin)

Kim Kondrashoff (Roshure)

Colleen Winton (Docteur Greene)

Woody Jeffreys (Garde)

Jim Thorburn (Deuxième Garde)

203 - PERPETUITE

 

En exploration sur une planète, Sg-1 vient en aide à un homme qui fuit le « Taldor ». Alors qu'ils se dirigent vers la Porte, un rayon les téléporte vers une salle obscure. Là, une voix leur annonce qu'ils sont prisonniers, et Daniel se souvient alors que « Taldor » signifie « Justice ». Jack essaye de négocier leur libération en vain. Ils sont jugés coupables pour avoir porté secours à un assassin et pour avoir pénétrer sur des territoires interdits. Ils sont envoyés sur une planète servant de prison :  Hadante.

Sg-1 arrive donc dans cette prison qui se trouve sous la surface. Les prisonniers sifflent. Teal'c remarque une paire de chaussures fumantes et Carter en déduit que quelqu'un était devant la Porte lorsqu'elle fut activé, et qu'il fut désintégré. Carter est encerclée et un homme du nom de Vishnoor la saisit. Mais il la relâche aussi tôt lorsque une femme lui ordonne. Cette femme les accueille et se présente sous le nom de Linéa. Elle décide de prendre Carter sous sa protection, puis elle leur souhaite la bienvenue et s'en va. Jack fait un rapide bilan de la situation et décide de trouver une source d'énergie pour actionner la Porte manuellement, faute de DHD. Sg-1 explore alors les méandres de cette prison. Jack et Sam décide alors de rejoindre Linéa pour obtenir plus d'informations.

Sur Terre, Sg-3 revient de sa mission de secours à Sg-1. Hélas cette mission fut infructueuse.

A Hadante, Jack et Sam discutent avec Linéa. Ils apprennent que la seule issue possible est la Porte. Alors ils demandent à Linéa si elle possède une forme d'électricité pour activer la Porte. Cette dernière répond affirmativement, à la grande surprise de Carter et O'Neill.

Au SGC, Sg-3 fait son débriefing de mission et rapportent avec eux l'équipement de Sg-1. Hammond apprends alors qu'ils sont emprisonnés et décide de se rendre lui même devant le Taldor pour régler diplomatiquement cette affaire avec Sg-9.

Dans la prison, Linéa fait une petite démonstration d'une réaction subatomique qu'elle maîtrise. Sam en conclut qu'il s'agit de fusion froide et qu'elle peut faire fonctionner la Porte. Linéa accepte de les aidés si elle peut les accompagner dans leur évasion. Pendant ce temps, Teal'c a rencontré quelques problèmes avec les prisonniers mais il a la situation bien en main. Jack les informe de leur plan d'évasion et de leur découverte. Soudain la porte s'active : c'est l'heure du repas. Tous les prisonniers se précipitent une fois que Linéa soit servit par Vishnoor.

Sur Terre, Hammond cherche toujours une solution diplomatique au problème mais il apprend par un membre de Sg-9 que le Toldar pratique une politique de répression poussée à l'extrême. Sg-3 souhaite intervenir en utilisant la force, mais le Général s'y oppose car cette planète pourrait possède une grande avance technologique. Hammond décide de se rendre donc sur P3X-775 pour négocier en personne.

Dans la prison, Linéa donne de la nourriture qu'elle a traité a Sam. Elle lui dit qu'elle est en prison car elle a voulu aidé lors d'une épidémie et que les médicaments qu'elle a proposé n'ont fait qu'empirer le problème. Cependant, elle accepte l'offre de Sg-1.

De son coté, Hamond s'apprête à effectué son 1er voyage par la Porte pour se rendre devant le Taldor.

Sur Hadante, Daniel cherche une planète ou se diriger pour ne pas que Sg-1 ne s'écrase sur l'iris de la Terre. Carter va confirmer à Jack l'accord qu'elle vient de passer. Daniel Choisit P3A-707. Soudain la Porte s'active. Un nouveau prisonnier la franchit. Certains prisonniers ont tenté de s'enfuir par le vortex. Daniel essaya de les en dissuader en vain. C'est alors que Vishnoor l'interpelle mais Linéa intervient. Les acolytes de Vishnoor encercle alors Jack et Daniel et ces derniers commencent à se bagarrer. Sam demande à Linéa d'intervenir, chose qu'elle fait en utilisant un petit appareil qu'elle tient au creux de sa main et qui tue Vishnoor. Teal'c aide alors Jack.

Face au Taldor, Hammond plaide en faveur de Sg-1 mais il perd cite son sang froid et menace de briser la paix qui règne entre les deux planètes.

A Hadante, Linéa soigne Daniel, puis elle soigne le nouveau prisonnier, qui est atteint de cécité, en lui appliquant un produit sur les yeux. Daniel se réveille et décide d'aller sur P2A-509 car Sg-3 y est en mission. Jack décide alors qu'ils s'évaderont après que le repas soit servi. Ils mettent leur plan à exécution, mais le prisonnier que Linéa a soigné les suit a leur insu.

De retour sur Terre, Sg-1 explique comment ils se sont enfuis, et présente Linéa au Général. Après la visite médicale, Sam montre à leur invité l'ordinateur où ils stockent leur données. En salle de débriefing, Jack raconte leurs péripéties à Hammond, quand Sg-3 ramène l'homme qui s'est enfui d'Hadante. Il leur raconte alors tout sur le passé de Linéa, « La tueuse de Monde » . Selon lui, elle aurait créer un virus mortel, puis elle aurait offert son aide pour l'éradiquer. Pendant ce temps, Linéa offre son savoir sur la fusion froide et pose beaucoup de question sur la Porte. Soudain, elle dirige son appareil vers Sam qui s'effondre aussi tôt, et fouille dans la les données de la Porte. Quelques temps plus tard, la Porte s'active. Linéa l'utilise pour s'enfuir. Dans la salle de contrôle, personne ne parvient a stopper la procédure. L'autodestruction arrive à un puis s'arrête et un message apparaît sur l'écran : «  merci de votre gentillesse, nous sommes désormais quittes ».

Perpétuité

 

Sur une planète

 

Jack : Il faut rentrer, il n'y a plus rien à voir ici. Sauf si vous me dites que vous avez fait une découverte extraordinaire, je considère cette mission achevée.

Daniel : Mais on vient tout juste d'arriver. Et on ignore ce que cette planète a à offrir.

Jack : Des arbres et de la mousse.

Daniel : Peut être à proximité de la porte des étoiles, mais plus loin.

Jack : Capitaine, aucune trace de communication radio au cours des dernières 24 heures, aucune trace chimique dans l'air indiquant la présence d'une civilisation ?

Sam : Non mon colonel.

Jack : Ah. Ah. Nous poserons quelques balises pour une surveillance aérienne. J'ai beau aimer les forets pluviales, je pense que …

Teal'c : O'Neill.

Homme : Au secours. Aidez moi. Il faut pas qu'ils me trouvent … Taldor …

Jack : Qui ?

Homme : Taldor. Il ne faut pas qu'ils me trouvent.

Jack : Daniel ?

Daniel : Taldor. Je ne vois vraiment pas ce que c'est.

Homme : S'ils me trouvent, ils vous trouveront.

Daniel : Taldor vous veux du mal.

Homme : Taldor est partout autour de nous.

Jack : C'est ça, nous sommes cerné par Taldor. Mais bon, soyez tranquille, nous sommes là. Vous allez venir avec nous. N'ayez pas peur.

Daniel : Allez venez.

Jack : Tachons d'éviter ce Taldor.

 

Homme : Taldor.

Jack : Taldor, où ça ?

Homme : Le voilà, il va nous emporter.

Jack : Comment ça ?

 

Jack : Il n'y a pas de blessé ca va ?

Voix : Vous êtes prisonniers.

Jack : Et vous, vous êtes qui ?

Daniel : La justice. Taldor ca veut dire justice. J'avais oublié.

Voix : Vous êtes entré sur d'ancien territoire interdit.

Jack : Excusez nous, nous ne savions pas que nous ne pouvions pas y entrer. Nous sommes explorateurs. Nous sommes passé par la portes des étoiles depuis la Terre.

Voix : Peu importe qui vous êtes et d'où vous venez. Vous avez aidé Roshure.

Jack : Vous parlez de cet homme ? Euh oui.

Voix : Vous êtes donc complice de son crime.

Jack : Mais quel est son crime ?

Voix : Assassinat.

Jack : Vous faites erreur. Nous ne savions pas que cette individu était un meurtrier. Il avait l'air d'être poursuivi, il nous a demandé de l'aide. Alors on l'a aidé.

Voix : Vous êtes coupable d'avoir pénétré sur d'ancien territoire interdit.

Jack : Y'en a pas un qui veut prendre le relais ?

Voix : D'avoir porté secours à un assassin.

Daniel : Nous n'avions pas l'intention de faire obstacle à voter justice. C'est une méprise.

Voix : D'avoir porté des armes sur un territoire ancien.

Sam : Nous avons des armes pour assurer notre défense.

Voix : Vous serez envoyé par la porte des étoiles.

Daniel : Merci.

Voix : A la prison Hadante

Jack : Oh non, non, non, non, non, non. Désolé il y a un malentendu, c'est une erreur.

Voix : Où vous resterez jusqu'à la fin de votre vie.

 

Générique

 

Jack : Hé. Et bien. Voilà notre Hôtel.

Daniel : Pourquoi sifflent t-ils ?

Teal'c : O'Neill.

Sam : Oh mon Dieu ?

Jack : Quoi ?

Teal'c : Les blessures sont cicatrisées.

Jack : Oui. Et alors ?

Sam : Alors, alors cette personne devait se tenir devant la porte quand elle s'est ouverte. Elle a été désintégré par le vortex.

Daniel : Pourquoi faire une chose pareille ?

Sam : Ne craignez rien. Nous ne vous ferrons pas de mal. S'il vous plait, nous voulons seulement parler avec vous. Ne partez pas, nous voulons parler.

Teal'c : Capitaine Carter.

Sam : Ne craignez … Ah.

Linea : Vishnoor ! On vous a fait traverser le grand cercle.

Daniel : Oui, mais en faite …

Linea : On vous a condamné à la détention à perpétuité pour vos crime, sinon vous ne seriez pas ici. Je m'appelle Linea.

Daniel : Mon nom est Daniel et voici Jack, le capitaine Carter et Teal'c. Si c'est vous qui avez mis fin à cette attaque, je vous adresse en notre nom à tous nos remerciement.

Linea : Cette femme est dorénavant sous ma protection. Aucun homme ne pourra porter la main sur elle. Vous avez compris ?

Sam : Ne vous inquiétez pas, je …

Linea : Est ce que c'est clair Vishnoor ? Est ce que c'est clair oui ou non ? Vous alliez dire ?

Sam : Que je suis tout à fait capable de me défendre.

Linea : Ne m'en veuillez pas si je vous ai froissée, mais je sais à quel point c'est difficile d'être une femme à Hadante.

Sam : Merci.

Linea : Pour autant que ce mot ai encore le moindre sens, bienvenus.

Daniel : Oh, excusez moi, mais est ce …

Jack : Daniel. Je crois qu'on en a assez demandé à notre comité d'accueil. Ca va capitaine ?

Sam : Oui mon colonel.

Jack : Je pense que vous avez tous un aperçu de notre situation. De quoi à t-on besoin ?

Daniel : Si possible d'un transmetteur pour pouvoir rentrer.

Jack : Supposons que nous ne parvenions pas à en trouver un. Que peut on faire d'autre ?

Sam : Trouver de l'énergie pour libérer le super conducteur de la porte.

Teal'c : De façon à la faire tourner manuellement.

Sam : On y est déjà parvenu.

Jack : Bien, il nous reste à trouver une source d'énergie. Teal'c, passez devant et prenez votre air le plus méchant.

 

Jack : On est avec lui.

Daniel : On se croirait dans Botany Bay.

Jack : Où ça ?

Daniel : Botany Bay, c'est le premier nom du port de Sydney. Quand les britanniques ont colonisé l'Australie ils y ont envoyé des prisonniers du continent, c'était une cours des miracles. Celle ci est probablement plus terrifiante encore enfin …

Jack : Oui enfin une autre fois merci.

Teal'c : Peut être que Taldor pense que la porte des étoiles ne conduit qu'à cet endroit.

Sam : Où que cet endroit puisse être.

 

Homme : Tenez, il est à vous.

Daniel : C'est vous qui l'avez tué.

Homme : Oh non, non, non, non, non, c'est pas moi. Il s'est tué tout seul. C'est pas moi.

Jack : Bien sûr.

Homme : Il est à vous. Tenez.

Sam : Et en échange de quoi ?

Homme : Comme Linea. C'est un présent. Vous êtes sa protéger.

Sam : Non.

Homme : Vous êtes très fort vous, n'est ce pas ?

Teal'c : Oui, assez.

Homme : Peut être que vous défierez Vishnoor. Peu être que vous gagnerez. Je pourrai peut être devenir votre ami.

Teal'c : Peut être pas.

Jack : Ca promet. Euh Daniel, vous et Teal'c continuez d'explorer ce petit coin de paradis tandis que Carter et moi nous allons bavarder avec …

Sam : Linea.

Jack : Oui c'est ca. Il y a forcement un générateur d'énergie et c'est elle qui semble en être responsable. D'accord. Oh, Daniel. Venez voir. Croyez moi sur parole. Les signes de faiblesse de se genre, il vaut mieux les cacher en prison.

Sam : Je ne veux pas paraître pessimiste, mais sans transmetteur …

Jack : Capitaine, le général Hammond enverra une équipe de secours des qu'ils verront que nous sommes en retard.

Homme : Au secours. Au secours, ils me poursuivent. Aidez moi.

Jack : Lâchez moi. Va jouer ailleurs va.

Sam : Que vont ils lui faire d'après vous ?

Jack : Ce n'est pas notre problème, capitaine.

 

Sur Terre

 

Femme : Je reçois le signal du transmetteur de SG-3, mon général.

Hammond : Nous n'avons plus qu'à espérer qu'ils ont trouvé SG-1. Ouvrez l'iris. Envoyez les moi directement en salle de briefing.

Femme : Bien monsieur.

 

Sur une planète

 

Linea : Tôt ou tard, tout nouvel arrivant vient me voir. Vous ne venez visiblement d'aucun des États insulaire dépendant du Taldor.

Jack : Euh non, non, nous venons de la Terre. La Terre se trouve … elle se trouve très loin d'ici.

Linea : L'endroit dont vous me parler est pour moi totalement inconnu. Avez vous l'intention de me défier ?

Jack : Tout ce que nous voulons faire pour le moment, c'est nous enfuir.

Linea : Nous nous trouvons à une grande profondeur. Loin de la surface du sol. Si je ne fais pas d'erreur, nous avons tous été envoyé par l'intermédiaire du grand cercle dans un monde diffèrent. Un monde où la vie a fini par disparaître un beau jour. Cet endroit vieux de plusieurs milliers d'années en est le seul vestige. Voilà pourquoi Taldor l'a transformé en prison. Il ne lui voyait aucune autre utilité.

Sam : Donc pour résumer on ne peut en sortir que par la porte des étoiles.

Linea : Beaucoup de prisonnier croie qu'au moment où un nouveau venu arrive par la porte des étoiles, ils peuvent être aspiré par la grande vague et ainsi retourné de l'autre coté.

Jack : En réalité, ils sont tués.

Sam : Vous comprenez, cette chose qu'apparemment vous appelez la grande vague est en réalité un tourbillon instable qui se forme chaque fois que la porte s'ouvre. Tout ce qui se trouve à l'intérieur de son rayon est complètement désintégré.

Jack : Il y avait une paire de pied fumant pas très loin de la porte quand nous sommes arrivés.

Linea : Il y a deux manières et deux manières seulement de gouverner une société. Par la peur ou par l'espoir. Dans ce monde où la peur est omniprésente à chaque instant, si un prisonnier croit qu'il lui est possible de s'évader, cette croyance entretien l'espoir en lui.

Jack : Donc … c'est dans un vaine espoir, que ces pauvres gens se donnent la mort n'est ce pas.

Linea : S'ils pensent pouvoir s'évader de cette manière, de quel droit je leur dirai qu'ils se trompent.

Jack : Nous pensons avoir un meilleur moyen.

Linea : Pour ça qu'attendez vous de moi.

Sam : Nous avons besoin d'énergie.

Linea : L'énergie peut se manifester de bien des façons, certaines plus utiles que d'autre.

Jack : Pour le moment la seule qui nous intéresse c'est l'énergie électrique.

Linea : Alors nous convoitons chacun quelque chose que l'autre possède.

 

Sur Terre

 

Hammond : Ils se sont contenté de vous remettre les armes de SG-1 et leur transmetteur sans fournir la moindre explication ?

Warren : Si ce n'est qu'ils ont été condamné et expédié par la porte des étoiles dans une sorte de prison.

Hammond : Pour quel crime ?

Warren : Ils ont dit que ca ne me regardait pas et mon renvoyé par la porte des étoiles. Je voulais retourner là-bas avec mes hommes, mais …

Hammond : Non, non, vous avez bien fait de revenir à la base. Dorénavant, seul la diplomatie va pouvoir résoudre ce problème. Laissez moi régler cette affaire.

 

Sur une planète

 

Linea : J'ai longtemps pensé que le meilleur moyen d'acquérir la connaissance était de la donner. Ce sont mes activateurs.

Sam : Il s'agit d'une réaction chimique n'est ce pas ?

Linea : Beaucoup plus que ça. L'activateur pénètre jusqu'au cœur de la racine chevelure, de la sorte, il permet à la matière organique qui la compose de réagir à un niveau élémentaire.

Jack : Élémentaire, ça veut dire …

Linea : Invisible mais qui est le fondement de toute la matière.

Sam : Subatomique.

Jack : Ah.

Sam : S'agirait il de fusion froide à partir de composé organique ?

Linea : Je ne connais pas votre terminologie.

Sam : Euh, la base de toute matière, nous appelons ça les atomes, ce sont des groupes de protons, de neutrons et d'électrons. Voilà la base des divers éléments qui constituent la matière.

Linea : Mes activateurs se mélangent à la matière interne de la plante, à l'intérieur des cellules de la racine chevelure. Quand de la nouvelle matière est fabriqué, de l'énergie nouvelle est libéré. Et elle se repend à travers les vrilles de la plante.

Sam : C'est de la fusion froide mon colonel.

Jack : Hum hum.

Sam : La matière minéral organique dont est faite la plante doit servir de catalyseur et ainsi les atomes fusionnent en libérant de l'énergie.

Jack : Hum hum.

Sam : Si nous avions ça sur Terre, nous pourrions éliminer la pollution. Ce processus …

Jack : Bon, pour en revenir à cette énergie, est ce qu'elle peut faire fonctionner la porte ?

Sam : Je le pense.

Linea : Activer le grand cercle depuis ce coté mais les permutations ce chiffre en milliard. C'est incalculable.

Jack : Elle a réussi à trouver la bonne combinaison.

Linea : Vous ?

Sam : Oh, j'avais une équipe pour m'aider bien sur.

Linea : Et comment ?

Sam : Et bien, …

Jack : Bon capitaine. Une autre fois. Vous fournissez l'énergie dont nous avons besoin et nous vous emmenons avec nous.

Linea : Alors seulement vous me transmettrez vos connaissances ?

Jack : Bien sur, c'est évident.

 

Daniel : Ca va Teal'c, je crois qu'il a compris.

Teal'c : Si vous essayé encore une fois de nous faire du mal, à moi ou à n'importe lequel de mes compagnons, je ne pourrai plus répondre de mes actes.

Jack : Alors Teal'c, vous vous faites de nouveau amis ?

Teal'c : Nous n'avons rien trouvé d'intéressant.

Daniel : Mais cela dit, je suis certain que ces structures sont les ruines d'une espèce de terminal extraterrestre de la porte remontant à plus de 15 000 ans. Antérieur à toute forme de civilisations humaines. Ce qui en soit n'a pas grand intérêt pour l'instant.

Jack : Nous avons peut être trouvé ce que nous cherchons.

Sam : Linea peut fabriquer de l'énergie. Et qui plus est pas n'importe quelle énergie, c'est vraiment incroyable.

Daniel : Et elle nous la donnerait gratuitement ?

Jack : A condition qu'elle face partie du voyage.

Daniel : Est ce que c'est bien prudent. On ne sait meme pas pour quelle raison elle est emprisonné.

Sam : Pourquoi sommes nous emprisonné ?

Jack : Pour avoir marché en dehors des clous.

Teal'c : Une chose est certaine Linea a fait quelque chose pour mérité le respect de tous les prisonniers.

Daniel : Quand elle a ordonné à ce prisonnier de ne pas toucher Sam, j'ai vu de la peur dans les yeux du type, pas du respect.

Jack : Je suppose que vous n'avez jamais été en prison n'est ce pas, pour vous c'est bien la première fois.

Daniel : Vous, vous y êtes déjà allez j'imagine ?

Jack : Et ba oui. Chaque prison a ses propres règles de fonctionnement, des règles qui ne sont pas forcement cohérente. Linea a du faire le nécessaire si elle tenait vraiment à survivre. Tout comme nous d'ailleurs. Tient, en parlant de ca …

Sam : Mais mon colonel, il s'agit de faire marcher la porte avec une énergie totalement inconnu pour nous. Ce n'est pas comme si on branchait ensemble des fils électriques.

Jack : Les chances sont donc plutôt bonne ?

Teal'c : Sans transmetteur, nous n'aurons pas accès à la Terre. L'iris restera fermé.

Jack : Oui, c'est vrai. Daniel, vous connaissez plus de coordonnées que n'importe lequel d'entre nous alors commencez à réfléchir à différentes...

Sam : On a de la visite.

 

Vishnoor : Toi, tu mangeras en dernier.

Linea : Merci Vishnoor.

 

Sur Terre

 

Kovacek : Mon général, SG-1 a enfreint la loi sur P3X-775. Nous n'avons pas à être d'accord avec leur loi, mais peut être devrons nous les respecter.

Hammond : J'ai le sentiment qu'ils ont commis un délit involontaire.

Kovacek : Oui, nous leur avons expliqué d'ailleurs. Dans notre monde, se faire complice d'un criminel de façon inconsciente n'entraine pas de pareille peine. Cependant le Taldor est un système judiciaire ultra répressif avec pour principe fondamental l'absence total d'indulgence. Pas d'appel, les procès conduisent en général à une seule condamnation, la détention à perpétuité pour presque toutes les infractions.

Hammond : Ce n'est pas de la justice pour moi.

Kovacek : Peut être mon général, mais le fait est, qu'ils n'ont pour ainsi dire aucun crime. A part des crimes passionnel et parfois les actes d'un déséquilibré.

Warren : Mon général, SG-3 est prêt pour le départ.

Kovacek : Non, mon général. Sauf votre respect, la violence n'est pas une solution. Ils sont bien plus en avance que nous sur le plan technologique. Nous n'avons pas la moindre chance de sauver SG-1 de surcroit, il deviendrait par là nous ennemi.

Warren : Ils sont déjà devenu nos ennemis.

Kovacek : Non, je ne suis pas d'accord. Écoutez, ils ont disposé à nous recevoir. La prochaine fois, je pense que plusieurs membres du Taldor nous laisserons découvrir leur visage.

Warren : Ces gens sont des cinglés. Laissez moi repartir mon général.

Hammond : Major, à 8h précise demain matin, votre unité doit partir en mission d'exploration sur P2A-509, je compte sur vous pour être prêt à mener à bien cette mission.

Warren : A vos ordre.

Hammond : Major Kovacek, retourné sur P3X Mieux vaudrait -775. Dites à ces personnes que nous ne plaisantons pas. Mieux vaudrait que j'aille le leur dire moi même.

 

Sur une planète

 

Linea : Je traite la bouilli avant de l'ingérer. C'est meilleur que ce que vous avez recueilli au fond de la mangeoire.

Sam : Merci. Je voudrai vous demander une chose.

Linea : Mon crime.

Sam : Oui.

Linea : Il y a eu une expérience qui a eu des conséquences dramatique, même fatal.

Sam : Combien de gens sont mort ?

Linea : Des milliers. Ca a commencé par un terrible fléau qui s'est abattu sur ceux qui vous ont envoyé ici. Le temps pressait, j'ai donc proposé mes connaissances. Et au lieu de stopper la progression de la maladie, mes remèdes en on accélérés les effets.

Sam : C'est cela votre faute.

Linea : Oui.

Sam : Ca ne m'étonne pas vous savez. Nous ne méritons pas ça non plus.

Linea : Ne croyez pas que je sois innocente.

Sam : Vous voulez dire que vous assumé la responsabilité de vos actes c'est ça.

Linea : Oui. J'ai pris la décision d'accepter votre proposition.

Sam : Très bien. Je vais le dire au colonel.

Linea : Vous avez profondément modifié l'équilibre des pouvoirs, je n'ai pas le choix vous savez.

Sam : Je suis désolé, je ne comprend pas.

Linea : Maintenant ce n'est plus qu'une question de temps, bientôt Vishnoor et ces partisans mettrons vos amis au défi.

Sam : Je les préviendrai. Merci.

Linea : Dites leur par la même occasion qu'ils devront le vaincre. Les vaincus n'ont jamais une deuxième chance.

Sam : Très bien.

 

Sur Terre

 

Kovacek : il faut se dépêcher mon général. Le Taldor pense que la ponctualité est le propre des gens civilisé.

Hammond : Ah, voyez vous ça ?

Kovacek : Nous serons transporté presque immédiatement après notre arrivé à leur tal'al, c'est une espèce de parloir. Un e fois arrivé, les membres du Taldor peuvent décider de nous montrer ou pas leur visage.

Hammond : Pour quelle raison ?

Kovacek : Pour parler poliment, ils pratiquent la xénophobie. Mais pour parler franchement ce sont des gens arrogants, borné et égocentrique.

Hammond : J'ai compris major.

Kovacek : Mais ils ont l'air de vouloir établir un contact diplomatique avec nous.

Femme : Mission spécial, vous pouvez embarquer.

Hammond : Et bien, je crois que c'est à nous.

Kovacek : Comme c'est votre premier voyage mon général, permettez moi ce conseil, il est préférable de vider ses poumons avant de franchir l'horizon des évènements. Par instinct nous inspirons immédiatement après être arrivé de l'autre coté. Et c'est la raison pour laquelle...

Hammond : D'accord, je pense que je me débrouillerai. Vous êtes sue d'avoir composé les coordonnées exact.

Kovacek : Oui mon général.

Hammond : Qu'est ce que je suis obligé de faire à mon age.

 

Sur une planète

 

Daniel : Bon alors pour Cimmeria c'est impossible de même que pour Chulak.

Jack : Alors capitaine ?

Sam : Elle dit qu'elle nous donnera l'énergie si nous l'emmenons avec nous.

Jack : Bon c'est parfait, mais il faut encore trouver un point de chute.

Daniel : Je pense que P3A-707 pourrait marcher, mais reste à savoir combien de temps passerait avant …

Jack : Bon sang qu'est ce qui se passe encore. Ne restons pas là.

Daniel : Qu'est ce qu'ils font ?

Sam : Ils croient pouvoir s'échapper.

Daniel : Ils sont fou, écoutez moi, écoutez moi.

Jack : Daniel ?

Daniel : Vous ne vous sauverez pas de cette façon.

Jack : Daniel ne rester pas là, revenez.

Daniel : Vous ne vous échapperez pas, vous mourrez.

Homme : Laissez moi passer.

Vishnoor : De quoi tu te mêles petit.

Daniel : Je voulais sauver la vie de ces hommes. Ils sont mort maintenant. Ils n'ont pu s'échapper nulle part, ils ont été tué.

Linea : Vishnoor. Laisse le.

Vishnoor : C'est un défi qu'il me lance. C'est d'accord, j'accepte.

Daniel : Vous ne devriez pas le laissez faire. Roshure vient de se sacrifier.

Linea : Je n'y peux rien, c'était sa vie. Les règles sont ce quelles sont. Même moi je dois m'y conformer.

Sam : Linea arrêtez ca, vous en avez le pouvoir.

Linea : Je vous ai averti que ça finirait par arriver.

Sam : Teal'c. Teal'c. Son pouls est faible, je ne sais pas s'il vivra.

 

Voix : Vous êtes extrêmement ponctuel.

Kovacek : Merci.

Voix : Vous êtes le général Hammond ?

Hammond : Oui. Je suis responsable des gens que vous avez envoyé en prison.

Kovacek : Et bien sur par le mot responsable, le général ne veut pas dire qu'il assume la responsabilité des actes de la mission SG-1. Pardon mon général, je ne veux pas que vous alliez en prison, rejoindre nos hommes.

Hammond : Non, je l'assume au contraire, je souhaite d'ailleurs que l'on me considère comme responsable. J'ai donner l'ordre à mes hommes d'explorer ce monde, vous comprenez.

Voix : Est ce un aveu ?

Kovacek : Non.

Hammond : Si voyons. Oui, je suis coupable, et je voudrai que l'on me permette de prendre la place des membre de SG-1.

Voix : Vous leur avez donné l'ordre d'aider un assassin ?

Hammond : Non.

Voix : Dans ce cas vous êtes non coupable.

Voix : Non coupable.

Voix : L'aveu de culpabilité par procuration est rejeté.

Hammond : Si mes hommes ne sont pas tout de suite relâché, l'emprisonnement des membres de la mission SG-1 sera considéré comme un acte d'agression par nos propre autorité. Par conséquent, la paix qui règne entre nos deux mondes prendra fin ici, immédiatement.

Voix : Nos loi sont immuable

Hammond : Vos loi sont injuste.

Kovacek : Mon général, je ne pense pas que …

Hammond : Bon alors vous allez les libérer ?

Voix : C'est impossible.

Hammond : Pourquoi ?

Voix : Il n'y a pas de retour de Hadante. Pour qui que ce soit.

 

Linea : Voilà. Je pense avoir fait ce que je pouvais.

Sam : Je ne comprend pas ce qui est arrivé à Vishnoor ?

Linea : Votre ami a été plus fort que lui. Quel est votre nom ?

Simian : Simian. J'ai pris de la nourriture. Je voulais manger, je mourrai de faim. Ils m'ont envoyé ici.

Linea : Ne bougez pas. Restez tranquille.

Sam : Il est aveugle.

Linea : Oui, mais pas complètement.

Simian : Chaque jour la maladie gagne du terrain.

Linea : Ca va vous faire mal. Ses yeux voient maintenant.

Jack : Soyez le bienvenu.

Teal'c : Pas très reconnaissant.

Sam : Daniel ?

Daniel : Oh, qu'est ce qui m'est arrivé ?

Jack : Vous avez gagné votre combat, vous êtes un champion.

Daniel : C'est drôle, je ne me rappelait pas avoir particulièrement le dessus.

Sam : Moi non plus, mais le fait est là pourtant.

Daniel : P2A-509.

Jack : Vous avez prit un tout petit un coup sur la tète ?

Daniel : Non, non, SG-3 devait partir en mission sur P2A-509. Le général Hammond l'avait dit au dernier briefing. On peut retrouver SG-3 et utiliser leur transmetteurs pour rentrer au bercail.

Jack : Et cela vous est revenu comme ça d'un coup ?

Daniel : Non, ca m'est revenu quand étouffais.

Jack : Hein hein. Va pour P2A-509 dans ce cas. Linea, quand il envoi la nourriture, et si je dit envoyer c'est un doux euphémisme. Le font il de façon régulière ?

Linea : Ca se passe tous les jours à la même heure.

Jack : Nous essayerons à ce moment là. Ca marchera ?

Sam : Pendant que les prisonniers mangent, on peut activer la porte et composer manuellement le code.

 

Daniel : Qu'attendent ils pour manger ?

Teal'c : Ils croient que vous avez tué Vishnoor.

Linea : Vous devez distribuer la nourriture.

Daniel : Holà, doucement, hé oh, restez où vous êtes ? Eux d'abord.

Jack : Merci.

Daniel : Ca va, vous pouvez y aller.

 

Sam : C'est prêt.

Daniel : Destination ?

Homme : Ils s'évadent, venez vite.

 

Sur Terre

 

Hammond : Mais enfin, d'où est ce que vous sortez ?

Jack : De prison. Oui, à vrai dire, nous nous sommes évadé.

Hammond : Comment ? Mais vous n'aviez pas vos transmetteurs, ils nous ont été remis. Ca fait deux jours que SG-9 et moi même nous essayons de négocier votre libération. Sans aucun succès je dois dire.

Daniel : Nous sommes parvenu a rentrer via P2A-509.

Sam : Daniel s'est rappelé que SG-3 était en mission là-bas. Le major Warren nous a trouvé et a eu la gentillesse de nous prêter un transmetteur pour ouvrir l'iris.

Hammond : Et puis je savoir qui c'est ?

Jack : Ah, excusez moi. Général Hammond, je vous présente Linea.

Sam : Nous ne serrions pas ici sans elle mon général.

Hammond : Nous avons une grande dette envers vous madame, soyez la bienvenu au SG-C.

Linea : Je n'ai jamais vu un endroit pareil. Cela semble si diffèrent.

Teal'c : Ca l'était aussi pour moi. Pourtant je m'y sens maintenant chez moi.

Sam : Veuillez m'excuser mon général, mais si vous le permettez, j'aimerais proposer à Linea de prendre ses quartier dans la base. Elle a beaucoup à nous apprendre. A ce propos, j'ai apporté un échantillon de la racine avec laquelle ses activateurs …

Hammond : Je prendrai cela en considération capitaine. En attendant allez tous vous présenter à l'infirmerie, y compris votre hôte. En vous priant de m'excuser madame, simple précaution.

Linea : Oh, j'aurai fait la même chose.

Hammond : J'attendrai votre rapport dès que vous aurez prit un peu de repos.

Jack : A vos ordre.

Sam : Venez avec nous.

Jack : Linea, merci.

 

Linea : Vous avez parlé d'une machine capable de stocker les données.

Sam : Par ici.

Linea : Vous avez un moyen de représenter les éléments fondamentaux ?

Sam : Les molécules et les atomes ? Oui. Asseyez vous. Vous devez vous servir de ça.

Linea : Si je vous donne la composition fondamental de mes activateurs, pouvez vous les fabriquer ?

 

Jack : Et c'est à ce moment là que Daniel s'est bagarré avec cette espèce d'armoire à glace qui empestait. Et figurez vous qu'il l'a envoyé au tapis.

Hammond : Entrer.

Warren : Ce type rodait autour du camps de base mon général. Il faut que vous l'entendiez.

Jack : Mon général, c'est l'homme qui était frappé de cécité dont je vous ai parlé.

Simian : La première chose que je voie, c'est la tueuse de monde.

Hammond : Je vous demande pardon ?

Simian : Elle a crée une épidémie cette femme que vous appelez Linea. C'est elle, la tueuse.

Jack : Elle a dit à Carter qu'il y avait eu une épidémie. Elle a offert sa contribution.

Simian : Pas sa contribution, c'est elle qui l'a déclenché.

 

Linea : Et cette porte des étoiles permet d'atteindre des milliers de monde ?

Sam : En théorie, c'est même plus que ca. Nous en avons cartographié plusieurs centaine déjà. Mais pour le moment nous n'avons visité qu'une infime partie.

Scientifique : Nous avons découvert que sur la plupart des mondes appartenant à ce réseau la vie humaine est possible.

Linea : Où avez vous déposé la somme de ses connaissances ?

Sam : Dans l'ordinateur, bien sur, je vous montrerez.

Linea : Je suis profondément touché par ce que vous faites Samantha. Tous cela ne sera pas oublié

 

Simian : Nos états insulaire étaient en guerre. Elle a crée une maladie. Qu'elle même ne pouvait pas contracter. Une terrible maladie.

Hammond : Continuez.

Simian : La moité de notre peuple en est mort. Cette femme a promis de sauver l'autre moitié, mais alors la maladie s'est répandue d'ile en ile. La moitié d'un monde à disparue quand on a arrêté la tueuse.

 

Hammond : Bon sang. Qu'est ce qui se passe ?

Homme : Activation non autorisé de la porte.

Femme : Chevron 1, chevron2, chevron 3.

Hammond : Stoppez le compte à rebours. Et envoyez une équipe en salle d'embarquement.

Femme : Il est verrouillé mon général.

Hammond : Déverrouillez le. O'Neill effectuez l'opération manuellement.

Femme : Chevron 5, chevron 6 .

Daniel : Où est Linea ?

Scientifique : Quand nous avons repris conscience elle avait disparue.

Femme : Chevron 7. La séquence d'activation du cadrant est achevé.

Hammond : Vous avez perdue connaissance ?

Scientifique : Oui pendant quelques minutes.

Femme : La manœuvre d'abandon manuel est in-effective mon général.

Haut parleur : Embarquement imminent. Compte à rebours avant destruction 34 secondes.

Hammond : Ne vous approchez pas de cette porte. Fermez la.

Haut parleur : Autodestruction dans 30 secondes.

Jack : Notre code est rejeté mon général.

Hammond : Dans ce cas, fermez l'iris.

Haut parleur : Autodestruction dans 20 secondes.

Hammond : Essayez de fermer tout le système.

Sam : Plus rien ne répond.

Femme : Vérification des commandes de défaillance du système automatique.

Sam : Elle s'est servi de l'ordinateur, elle a toutes les coordonnées à présent.

Haut parleur : Autodestruction dans 10 secondes.

Femme : Débrayage manuel inopérant

Haut parleur : dans 9, 8, 7.

Femme : Les codes ont été effacé.

Haut parleur : 6, 5, 4

Hammond : C'est pas vrai.

Sam : Je n'y comprend rien, c'est insensé.

Haut parleur : 3, 2, 1.

Femme : Système inopérant.

Homme : Nouvelle tentative de débrayage du système automatique.

Femme : Commande in-effective.

Jack : Réintroduisez les coordonnées. Je demande la permission d'aller à la poursuite de cette …

Femme : La totalité du système est en panne.

Homme : Aucun des générateurs de secours ne réponds.

Jack : Nous allons le remettre en marche.

Sam : Mon colonel ? Lisez ca. Merci de votre gentillesse. Toute nos dettes sont maintenant payé. Nous l'avons laissée partir.

Daniel : La tueuse de monde.

FIN

Prisoners



TEASER

EXT—ALIEN WORLD FOREST, DAY

[SG-1 are walking through the forest. Daniel is taking video of everything.]

O'NEILL
(obviously frustrated)
All right kids. We're due back, unless you can tell me you've discovered something Earth shattering, I'm ready to bag this one.
DANIEL
We practically just got here. We have no idea what this planet has to offer.
O'NEILL
Trees and moss.
DANIEL
Well, a few miles from the Stargate, granted, but—
O'NEILL
Captain, any signs of radio traffic in the last twenty-four hours? Any chemical traces in the air to indicate civilization?
CARTER
None, sir.
[Daniel raises a finger and starts to protest and O'Neill interrupts, raising his own finger.]

O'NEILL
Ah! Ah! We'll, ah…flag it for an aerial survey. As much as I love a good rain forest…
TEAL'C
(off camera, alerting them)
O'Neill.
[They hear muffled sounds coming from behind O'Neill. They all look. A man stumbles into view and falls to his knees.]

ROSHURE
Help me. They find me…Taldor.
O'NEILL
Who?
ROSHURE
Taldor. They find me now.
O'NEILL
Daniel?
DANIEL
Tal…ah? I don't…I have no idea.
ROSHURE
They find me. They find you.
DANIEL
Taldor is bad?
ROSHURE
All around us now.
O'NEILL
(humoring him)
All right, all right. We're surrounded by Taldor. Fine. Just relax. Come with us. Come on.
[O'Neill helps the man up and he and Daniel walk off deeper into the forest. Teal'c and Carter keep watch.]

O'NEILL
All right…Keep an eye out for Taldor, I guess.
[SG-1 is walking back to the Stargate. There are loud metallic sounds overhead and all around.]

ROSHURE
(frightened)
Taldor.
O'NEILL
What the hell is that?
ROSHURE
It comes for us.
O'NEILL
(shouting now over the noise)
What?
[A beam of light encircles them all from overhead.]

INT—THE TALDOR PLANET—THE TAL'AL (SPEAKING ROOM)

[SG-1 and the stranger are beamed into a very large, dark room. The light still encompasses them. Their weapons are gone.]

O'NEILL
(looking at each team member)
Everybody all right?
FEMALE VOICE
(off-camera)
You are prisoners.
O'NEILL
And you are?
[He tries to see who they're talking to.]

DANIEL
Taldor! Taldor means justice.
[O'Neill glares at him, and Daniel shrugs.]

DANIEL
It just came to me.
MALE VOICE
(off-camera)
You trespass on ancient grounds.
O'NEILL
Hey, look. We didn't mean to trespass. We're explorers, we came through the Stargate from Earth.
FEMALE VOICE
It does not matter who you are or where you are from; you helped Roshure.
O'NEILL
What? Who? This guy?
(points to Roshure kneeling submissively on the ground)
Yeah?
MALE VOICE
Then you share in his crime.
O'NEILL
What crime?
[He starts to get aggravated.]

FEMALE VOICE
Murder.
O'NEILL
All right, look. We don't know anything about a murder. He was running from something. He stopped for help. We helped.
MALE VOICE
For the crimes of trespass on ancient grounds…
O'NEILL
(to his team)
Anybody wanna to jump in here?
FEMALE VOICE
…of aiding a murder…
DANIEL
We had no intention of interfering with your justice system.
MALE VOICE
…of carrying weapon upon ancient grounds.
CARTER
We're trained to defend ourselves.
FEMALE VOICE
You will be sent through the Stargate.
[O'Neill shrugs his shoulders agreeably.]

DANIEL
Thank you.
MALE VOICE
To the prison Hadante…
O'NEILL
Ah, Na no no no no no…This is just a misunderstanding.
FEMALE VOICE
…for the remainder of your lives.
[There are stunned reactions from each of the team members.]

END TEASER

OPENING CREDITS

INT—ALIEN PRISON STARGATE

[SG-1 and the stranger are thrown through the Stargate. Roshure runs off into the prison.]

O'NEILL
Hey!
[They rise to their feet. They are in an underground prison, what looks like tree roots can be seen, and humans whistling is heard. O'Neill tucks his hat into his coat.]

O'NEILL
Well, this sucks.
[The resident prisoners enter the Gate area whistling and cautiously approach the new arrivals.]

DANIEL
Why are they whistling?
TEAL'C
(looking down)
O'Neill.
[Carter walks over and looks at what Teal'c has found: a burning pair of feet still in their shoes.]

CARTER
Oh my God.
O'NEILL
What?
[Close-up view of smoking crisp shoes.]

TEAL'C
The wounds are cauterized.
O'NEILL
Yeah? So?
CARTER
So, whoever it was must have been standing in front of the Gate when it opened. Disintegrated by the vortex.
[One of the prisoners (Scavenger) is hiding behind them beside the Gate.]

DANIEL
Why would anyone do that?
[The Scavenger runs up and grabs the crispy shoes, stands up to look Carter straight in the eye and shrinks away from her.]

CARTER
(friendly)
It's okay.
[He backs off and Carter follows.]

CARTER
We aren't going to hurt you. We just want to talk to you. Please
TEAL'C
(warningly)
Captain Carter!
[Carter is suddenly grabbed from behind by a very large, ugly man. She struggles. Hitting him with a backwards head-butt, she attempts to kick him in the shins. All the other prisoners just stand around and watch.]

LINEA
Vishnor.
[He drops Carter quickly, while she turns around to defend herself. Vishnor wipes some blood from his busted lip as the crowd of prisoners break open to reveal an older lady approaching SG-1.]

LINEA
You have been sent through the great circle
DANIEL
Well, yes but that was…
LINEA
You have been sentenced to life imprisonment here for your crimes or you would not be here. I am Linea.
DANIEL
Well, I am Daniel. This is Jack, Captain Carter and Teal'c. If you're the one that stopped this attack, ah, then I suppose we are grateful.
[Linea turns and puts a possessive hand on Carter's shoulder.]

LINEA
(to the other prisoners)
This woman is under my protection. She is not to be taken by any man.
CARTER
It's all right.
[Linea raises a hand to stop Carter from speaking, directing her attention to Vishnor.]

LINEA
Is that clear Vishnor?
(repeating after he doesn't answer)
Is that clear?
[Vishnor backs off and the others walk away.]

LINEA
(to Carter)
You were saying?
CARTER
Ah… ah, that I can take care of myself.
LINEA
I mean you no disrespect. But I know what it is to be a woman in Hadante.
CARTER
(nods and mouths)
Thank you.
LINEA
(turns back to the men of SG-1)
For what little it is worth, welcome.
DANIEL
Oh, ah, excuse me but…
O'NEILL
Daniel, I think that's about it for the welcome wagon.
(to Carter)
You all right?
CARTER
Yes, sir.
O'NEILL
Okay, kids. This is our situation. What do we need?
DANIEL
Well. A dial-home-device would be nice.
O'NEILL
Okay, let's assume we don't find one of those. What else?
CARTER
Power to free up the super conductive ring on the Stargate.
TEAL'C
So that we may dial the Gate manually.
CARTER
It's worked before.
O'NEILL
Right. So we're looking for a power source. Teal'c, look scary and take point.
[They start to walk away from the immediate Gate area. Teal'c leads, but the rest get separated momentarily by two prisoners blocking their way.]

O'NEILL
(to the other prisoners and pointing to Teal'c)
We're with him.
[They squeeze past the menacing prisoners. They walk until they find an alcove.]

DANIEL
It's like we're in Botany Bay.
O'NEILL
What?
DANIEL
Oh, the original name for Sydney Harbor. When the British first colonized Australia, they turned it into a continental prison that was half a world away.
[Realization of how far away they are from home hits Daniel.]

DANIEL
Of course this is probably more than…that.
[O'Neill comfortingly pats Daniel's shoulder.]

O'NEILL
It's okay, Daniel. It's okay.
TEAL'C
Perhaps the Taldor believe Stargate only goes here.
CARTER
Wherever here is.
[They continue to walk down a few corridors deeper into the prison and they come across the prisoner who'd grabbed the dead prisoner's shoes from the Stargate area. The scavenger is dragging a dead prisoner.]

SCAVENGER
(to Carter)
Here. I give.
DANIEL
You killed him?
SCAVENGER
No, no, no, no, not me. Killed himself. Not me.
O'NEILL
(not believing him)
Right.
[The Scavenger rips a necklace off the dead prisoner.]

SCAVENGER
Here. For you.
CARTER
In exchange for?
SCAVENGER
Like Linea, a gift. For the protected one.
[Carter refuses with a gesture. He turns to Teal'c.]

SCAVENGER
You are very strong. Yes?
TEAL'C
Yes. I am.
SCAVENGER
Maybe you challenge Vishnor? Maybe you win. Maybe…I be your friend.
TEAL'C
Maybe not.
[The prisoner looks disappointed then continues on his way with the dead body.]

O'NEILL
(watching the man drag the body away)
Okay…
(to Daniel)
Daniel, you and Teal'c keep looking around Botany Bay here. Carter and I are going to have a little chat with…
(looks to Carter)
CARTER
Linea.
O'NEILL
Right. Something's generating the power around here, and she seems to be in charge. Right?
[O'Neill looks around again as Daniel nods numbly. He and Teal'c start to walk away, and O'Neill catches Daniel's arm.]

O'NEILL
Oh, Daniel.
(he motions Daniel to come closer)
You gotta trust me on this.
[O'Neill reaches up and removes Daniel's glasses, placing them in Daniel's jacket breast pocket.]

O'NEILL
Signs of weakness are not a good thing in prison.
[O'Neill pats Daniel on the arm, and Daniel and Teal'c leave. O'Neill and Carter proceed through the corridor to find Linea.]

CARTER
You know, sir, without our remote transmitters—
O'NEILL
Captain. General Hammond will send another SG team as soon as we're overdue.
ROSHURE
(runs up and gets in O'Neill's face)
Help. Help me, please! They're after me! Please!
[He grabs O'Neill by the jacket lapels. O'Neill pulls Roshure's hands off.]

O'NEILL
Get off! Get outta here!
[He throws him to the ground. Roshure then gets up and runs off. A few of the other prisoners run between Carter and O'Neill, chasing Roshure.]

CARTER
What do you think they're going to do to him?
O'NEILL
Not our problem, Captain.
[O'Neill turns and walks away. Carter follows him.]

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN EXTRANCE, DAY

INT—SGC CONTROL ROOM

[A technician sits at her monitor.]

FEMALE TECHNICIAN
We're getting SG-3's remote transmitter signal, sir.
HAMMOND
Let's hope they found SG-1. Open the iris.
INT—SGC GATE ROOM

[As Hammond looks on, the iris opens. SG-3 come through in camouflage. Major Warren leads his men down the ramp, looks directly at Hammond through the window and solemnly shakes his head.]

INT—SGC CONTROL ROOM

HAMMOND
(disappointed)
Have them report directly to the briefing room.
FEMALE TECHNICIAN
Yes, sir.
INT—THE PRISON HADANTE, LINEA'S QUARTERS

[Linea is putting the stopper in bottle of a strange luminescent liquid. Her quarters are very much like a lab with shelves holding bottles of liquids and other makeshift lab equipment. O'Neill and Carter stand in the doorway and Linea seems to sense their presence.]

LINEA
Sooner or later, all new arrivals come here.
(she turns to face them)
You're not from any of the island states under the Taldor.
O'NEILL
Uh…no. We're from Earth. Earth is…well, it's way out there.
LINEA
Then you are from a place of which I have no knowledge. Do you intend to challenge me?
O'NEILL
Well, all we really want to do right now is get out of here.
LINEA
(smirks)
Get out of here? We are deep underground.
(she puts the bottle on a shelf)
It is my understanding that the great circle transported us to an entirely different world. One that once teemed with life, but no more. This place, thousands of years old, is all that remains. That's why the Taldor turned it into a prison. They could see no other use.
CARTER
So, bottom line is the Stargate is the only way in or out.
LINEA
Many here believe that when a prisoner comes through the…"Stargate", they can be caught in the circle's great wave and returned to the other side.
[Carter and O'Neill look at each other.]

O'NEILL
(clears his throat)
Actually…they die.
[Linea tilts her head trying to understand.]

CARTER
You see, what—what you just referred to as "The Great Wave" is actually an unstable vortex generated when the Gate first opens. Anything inside its radius is completely disintegrated.
O'NEILL
There's a pair of smoking feet standing in place when we got here.
LINEA
(sitting down)
There are two ways and two ways only to control a society: through fear or through hope. In this world, fear is a constant. The belief in escape, whether founded or not, allows hope.
O'NEILL
So… out of hope…
(O'Neill and Carter sit down)
…these people are killing themselves?
LINEA
If they believe it is escape, who am I to say it is not?
O'NEILL
Well, we have a better way.
LINEA
What would you ask of me?
CARTER
We need power.
LINEA
There are many forms of power, my dear. Some more subtle than others.
O'NEILL
For the moment, we just need the electrical kind.
LINEA
Then we both have something the other wants.
[Carter looks at O'Neill who maintains eye contact with Linea.]

INT—SGC BRIEFING ROOM

[Weapons and packs lie upon on the conference table. General Hammond picks one up.]

HAMMOND
They just handed you SG-1's weapons and remote transmitters and offered no further explanation?
WARREN
Only that they have been accused of a crime and sent through the Stargate to some sort of prison.
HAMMOND
What crime?
WARREN
They said it wasn't my concern and sent me straight to the Stargate. I was going to take my men back—
HAMMOND
No, you did the right thing returning to base. From what you tell me, this has become a diplomatic problem. That means SG-9.
INT—THE PRISON HADANTE, LINEA'S QUARTERS

[Carter and O'Neill are still seated facing Linea.]

LINEA
I've long believed that the best way to get knowledge is to give it.
[She pulls a couple of small bottles from a shelf and returns to the table. There is a plant like object on it.]

LINEA
These are my activators.
[She slowly puts a couple of drops onto the plant, and it starts to turn green and glow from within.]

CARTER
(intrigued)
Is this a chemical reaction?
LINEA
Much more.
[O'Neill looks under the table.]

LINEA
The liquid permeates the hard core of the terra-root and allows for the organic material within to interact on a basic level.
O'NEILL
Basic? Meaning?
LINEA
That which we cannot see, but of which all is made.
[O'Neill turns slightly to Carter, questioning.]

CARTER
Subatomic.
O'NEILL
Ah.
CARTER
(to Linea)
Are we talking about organically based cold fusion?
LINEA
I do not know your terminology.
CARTER
Uh, what you call basics, we call atoms. Groups of protons, neutrons, and electrons. These are the basic building blocks of all matter.
LINEA
My activators spirit these materials to combine within the cells of the terra-root. When new material is made, new energy is released, flowing through the tendrils of the plant.
CARTER
Colonel, that's cold fusion.
O'NEILL
Mmm?
CARTER
Whatever organic material the roots are made of serves as a catalyst, causing the atoms of her chemicals to fuse together. If we had this on Earth…
[O'Neill pinches the bridge of his nose.]

CARTER
…we'd practically eliminate pollution—
O'NEILL
Captain. Back to basics. Will it power the Stargate?
CARTER
(looks at Linea)
It might.
LINEA
Activate the great circle from this side? The permutations number in the billions. It's incalculable.
O'NEILL
Well, actually,
(indicating Carter with a nod of his head)
she figured it out.
LINEA
You?
CARTER
Oh, it was a team effort, really—
LINEA
How?
CARTER
Ah, well—
O'NEILL
(standing)
Tell you what, provide the power we need, and we'll take you with us.
LINEA
Only then will you share the knowledge?
O'NEILL
That's the deal.
INT—THE PRISON HADANTE, A PASSAGEWAY

[Teal'c has a prisoner braced up against the wall by the neck with his left hand and is choking him. Daniel worriedly looks on.]

DANIEL
Teal'c, I—I think he's had enough.
TEAL'C
If you once again try to physically harm myself, or any of my companions, my patience with you will expire.
[Teal'c drops the prisoner, and the prisoner stumbles away clutching his throat. Carter and O'Neill walk up.]

O'NEILL
Well, Teal'c…Making friends, are you?
TEAL'C
We found nothing of use.
DANIEL
Although I am fairly certain that this structure is the ruins of some sort of alien Gate terminal. Probably over 15,000 years old. That almost certainly pre-dates human civilization.
(O'Neill looks dully at Daniel)
Which is not of any use, per se.
O'NEILL
We may have found what we need.
CARTER
Linea has a power source. And just not any power source either; this is incredible.
DANIEL
And she's just going to hand it over?
[Carter looks at O'Neill, who shrugs.]

O'NEILL
If we take her back with us.
DANIEL
Well can we just do that? I mean, we don't even know what she's in here for.
CARTER
What are we in here for?
O'NEILL
(sarcastically)
Jaywalking, I think?
TEAL'C
Clearly, Linea has done something to earn the respect of these prisoners.
DANIEL
Well, when she warned that man to stay way from Sam, I saw fear in his eyes. Not respect.
O'NEILL
(sarcastically, to Daniel)
I'm just going to assume you've never been in prison before.
DANIEL
Oh, right. And—and you have?
[O'Neill stares at Daniel.]

O'NEILL
(pointedly at Daniel)
Oh, yeah. Any place like this has its own set of rules, and they don't have to make sense. Linea's obviously done whatever she's needed to do to survive. Just like we are.
(O'Neill touches Carter on the arm)
Speaking of which?
CARTER
Well, Colonel, we're talking about powering one completely alien device with another. I mean, it's not like splicing together a few wires.
O'NEILL
I'll take that as a maybe?
TEAL'C
Without remote transmitters, we still have no access to Earth. The iris will be closed.
O'NEILL
Okay.
(sighs)
Daniel, you know more addresses than any of us, start thinking of alternatives.
[The Stargate powers up, drawing their attention.]

CARTER
Incoming.
INT—THE PRISON HADANTE, GATE ROOM

[Chevrons lock in place as prisoners gather in the room. Some shuffle toward the Gate dragging a large chute and vat. All of them carry bowls. The team watch as the prisoners pass by. Vishnor walks up to O'Neill and points at him menacingly.]

VISHNOR
You eat last.
[O'Neill waves off what is clearly a whiff of bad breath as Vishnor walks away. The Gate kawooshes open, and the prisoners move to position the chute and vat on the steps of the Gate. SG-1 stand away from the group and watch, then a thick grey substance pours through the Gate, down the chute and into the vat. The prisoners clamor around it, grunting in anticipation, but Vishnor pulls a few of them out of the way and stands guard as he and the assembled turn to where Linea is standing. The Gate shuts down and Linea walks to the vat with her bowl, the prisoners making a path for her. She hands her bowl to Vishnor who bows to her, then scoops some of the gruel out, handing the bowl back to her.]

LINEA
Thank you, Vishnor.
[Vishnor is handed his bowl by another prisoner and scoops some out for himself, and as he turns away, the others push in to get their portions. After scooping each runs back into the depths of the prison. The Scavenger is at the vat scooping out the gruel with his fingers, eating it. He then motions SG-1 over to partake. He offers his bowl of slop to O'Neill. O'Neill takes it, takes a sniff and grimaces. Dipping two fingers into the slop he passes it to Carter, and Carter is already grimacing from the smell. She dips and passes it to Teal'c, sniffing the concoction with revulsion.]

INT—SGC BRIEFING ROOM

[Major Kovacek addresses General Hammond. Major Warren stands next to the General.]

KOVACEK
Sir, SG1 broke the law on P3X-775. We don't have to agree with their law, but we may have to respect it.
HAMMOND
Sounds to me like they just made an honest mistake.
KOVACEK
We tried to explain that sir. On our world, unknowingly abetting a criminal doesn't merit this kind of punishment. However the Taldor, they're the judicial body, they believe in zero tolerance almost religiously. No appeals process, essentially, a single sentence: life imprisonment for nearly all offenses.
HAMMOND
That doesn't sound like justice to me.
KOVACEK
Perhaps not, sir, but the fact is they have virtually no crime. Just crimes of passion, sometimes the occasional sociopath.
WARREN
General, sir, SG-3 is prepared and willing to go in.
KOVACEK
No sir, with all due respect, force isn't the answer, sir. They're far more technologically advanced than we are. We couldn't possibly succeed in extracting SG-1, and we'd just be making an enemy.
WARREN
They've already made an enemy.
KOVACEK
No. I disagree. Sir, they are open to relations with us. In fact next time, I think several members of the Taldor are going to allow us see their faces.
WARREN
Sir, This is nuts. Let my team go back.
HAMMOND
(to Major Warren)
Major, as of 0800 tomorrow, your unit is scheduled for standard recon of P2A-509. I expect you to be ready to carry out your mission.
WARREN
(reluctantly)
Yes. sir.
[Warren leaves the briefing room.]

HAMMOND
Major Kovacek, return to P3X-775. Let them know we mean business.
(Pauses, reconsidering)
Better yet, I'll tell them myself.
[Kovacek looks at the general, then turns and leaves. Hammond walks over to look down at the Stargate.]

INT—THE PRISON HADANTE, LINEA'S QUARTERS

[A blue, luminous waterfall cascades down part of a rocky wall. Linea is seated by it adding some drops from a nondescript bottle of liquid into her bowl of gruel. Carter walks in.]

LINEA
I treat it before ingesting. It is quite better than what you scraped from the bottom of the barrel.
[Carter sits next to Linea on the rocky out-cropping, and Linea hands Carter her bowl of food.]

CARTER
(surprised)
Uh, thank you. Actually, I came to ask you something.
LINEA
My crime.
CARTER
Yeah.
LINEA
There was an experiment with tragic consequences. People died.
CARTER
How many people?
LINEA
Thousands. It began with a terrible plague among the people who sent you here. Time was short; I offered my knowledge. Instead of inhibiting the diseases progress, my medicine accelerated its effects.
CARTER
And they blamed you.
LINEA
Yes.
CARTER
I'm not surprised. We didn't deserve this either.
LINEA
Do not think that I am innocent.
CARTER
What you're saying is that you take responsibility for your actions?
LINEA
Yes.
[Linea stands and walks over to her terra-root.]

LINEA
I have decided to accept your offer.
CARTER
(standing also)
Great. I'll tell the colonel.
LINEA
You have altered the balance of power here. I have no choice.
CARTER
I'm sorry, I don't understand.
LINEA
It's only a matter of time before Vishnor and his followers challenge your friends.
CARTER
I'll warn them. Thank you.
LINEA
Tell them also, that if they fail, they will not live to try again.
CARTER
(startled)
Okay.
[Carter leaves Linea.]

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN ENTRANCE

INT—SGC CORRIDOR

[Hammond and Kovacek are kitted out in fatigues and walking hurriedly.]

KOVACEK
We better hurry, sir. The Taldor believe punctuality is emblematic as civilized behavior.
HAMMOND
They do, do they?
KOVACEK
We'll be transported almost immediately to upon our arrival to their Tal'al, or speaking area. Once there, the Taldor may or may not be willing to show you their actual face.
HAMMOND
Why's that?
KOVACEK
To put it politely, sir, they're xenophobic. To put it frankly, they're arrogant, narrow-minded, self-centered—
HAMMOND
I get the picture.
[They enter the Gate room; the Stargate is already active.]

KOVACEK
But they do seem to want to maintain diplomatic contact.
FEMALE TECHNICIAN VOICE
Special envoy, you may embark when ready.
[The Major and General walk up the ramp. Seen through the watery surface, Hammond pauses for a moment before the event horizon.]

HAMMOND
(taking a deep breath)
Well, here goes.
KOVACEK
Since this is your first time, sir, a quick word of advice: it's better to exhale just prior crossing the event horizon. One's instinct is to inhale immediately upon arriving on the other side. Also—
HAMMOND
I think I'll figure it out on the way.
(leans in slightly to Kovacek)
You're sure they dialed the correct address?
KOVACEK
Yes sir.
HAMMOND
(purses his lips)
Things I do for these people.
[The General and Kovacek step through.]

INT—THE PRISON HADANTE

[Daniel is sitting on the ground and scratches out two lines in the dirt. O'Neill is sitting on some stairs looking down at the list written in the dirt.]

DANIEL
Okay, so Cimmeria's out. So is Chulak.
[Carter walks in and joins them.]

O'NEILL
Captain?
CARTER
She says she'll give us power as long as we take her with us.
O'NEILL
Well, that's fine, but we still need a destination.
[Carter kneels down next to Daniel.]

DANIEL
Okay, well, P3A-707 might work, but there's no telling how long we'd be there before—
[The Stargate powers up, drawing their attention.]

O'NEILL
Oh, for crying out loud. Let's go.
[Carter gets up and dodges behind a larger root, and O'Neill follows pulling Daniel to his feet. They move a short distance to look at the Gate as the chevrons lock into place. A few prisoners run past them toward the Gate. One is Roshure.]

DANIEL
What's going on?
CARTER
They think it's a way to escape.
DANIEL
(shocked)
What?
[Daniel rushes up to Roshure.]

DANIEL
Excuse me. Listen to me.
O'NEILL
Daniel!
[Daniel stands between the three prisoners and the Gate, right in the path of the vortex. The chevrons continue to lock.]

DANIEL
Look, this won't save you.
O'NEILL
Daniel, get out of there!!
DANIEL
(to the prisoners)
You won't escape. You'll die.
ROSHURE
(grabbing Daniel by the shoulders)
Out of my way!
[He throws Daniel aside and he falls at Vishnor's feet just before the vortex explodes and engulfs the three prisoners. Daniel, Carter and O'Neill's react to the deaths of the three and then a new prisoner is thrown in from the Gate, falling and rolling down the steps to the ground. They all look at the new prisoner as he rises and the Stargate shuts down. The new prisoner is obviously blind. The whistling commences as other prisons assemble at the Gate, and Vishnor sneers at Daniel.]

VISHNOR
(menacingly)
How dare you interfere.
[O'Neill and Carter move in closer, seeing Daniel threatened.]

DANIEL
I was trying to save those men's lives. They're dead now. They haven't escaped anywhere. They're dead.
LINEA
Vishnor.
[The assembled prisoners turn to see Linea, who walks up to them.]

LINEA
Leave him.
VISHNOR
(to Linea)
He challenges me. I accept.
[Daniel steps towards Linea.]

DANIEL
How can you let this happen? Roshure just threw his life away.
LINEA
It was his life. The rules are the rules. Even I must obey them.
[Linea walks away. Vishnor grabs Daniel into a vicious bear hug from behind, while one of the other prisoners comes up behind O'Neill and wraps a cord around his neck. Another brandishes a sharp implement in front of Carter, but he goes after O'Neill, who is in the grasp of the other prisoner. Everyone is avoiding Carter. Carter rushes over to Linea.]

CARTER
Linea, you can stop this.
LINEA
(dispassionately)
I told you this was going to happen.
CARTER
(yelling over the crowd)
Teal'c! Teal'c!
INT—THE PRISON HADANTE, A PASSAGEWAY

[Teal'c stops and turns as he hears Carter cry out.]

INT—THE PRISON HADANTE, GATE ROOM

[O'Neill is still in the grips of the men trying to kill him, while Carter is blocked by other prisoners and prevented from helping. Vishnor has Daniel in a chokehold and as Daniel passes out. Linea raises some sort of handheld device and it activates. Hit by some energy that it sends out, Vishnor groans and collapses, and he and Daniel fall to the ground. Teal'c enters the room and kidney punches the man who has O'Neill in a chokehold. Freed, O'Neill joins Teal'c in fighting off the mob, and Teal'c is stabbed in the side. Linea shuts down her device. The crowd subdued, Carter bursts through the men who had been blocking her way and rushes to Daniel's side. O'Neill and Teal'c follow.]

[Daniel is curled up unconscious on the steps near the Stargate. The body of Vishnor lies nearby.]

CARTER
(checking Daniel's pulse)
He's still alive. But just barely.
[She cards her fingers through Daniel's hair.]

INT—TALDOR PLANET—THE TAL'AL (SPEAKING AREA)

[Hammond and Kovacek stand under the bright light.]

FEMALE VOICE
You are most punctual.
KOVACEK
Thank you.
MALE VOICE
You are the one called General Hammond?
HAMMOND
Yes. I am responsible for those people you have imprisoned.
KOVACEK
Ah, by the use of the word "responsible", the general is in no way assuming accountability for the actions of SG-1.
(quietly to the General)
Begging your pardon, sir, but I don't want you to end up in prison along with them.
HAMMOND
On the contrary, I would gladly hold myself responsible. I ordered them to this world in the first place.
FEMALE VOICE
Is this an admission of guilt?
KOVACEK
No.
HAMMOND
(to the Major)
Yes, it is.
(to the Taldor)
As a matter of fact, if you would allow me to take the place of SG-1—
MALE VOICE
You ordered them to aid a murderer?
HAMMOND
No.
FEMALE VOICE
Then you're not guilty.
MALE VOICE
Not guilty.
FEMALE VOICE
Assumption of guilt by proxy is rejected.
HAMMOND
(strongly)
If my people are not released, the imprisonment of the members of SG-1 will be considered a hostile act. Peaceful relations between our two worlds will end, right here, right now.
MALE VOICE
Our law is immutable.
HAMMOND
Your law is unjust.
KOVACEK
Sir, I'm not sure if this is—
HAMMOND
(demanding)
What's it going to be?
FEMALE VOICE
Release is impossible.
HAMMOND
(angrily)
Why?
MALE VOICE
There are no returns from Hadante…for anyone.
[Hammond glares at Kovacek in frustration.]

INT—THE PRISON HADANTE, LINEA'S QUARTERS

[Daniel is lying unconscious on the bed. Linea is sitting on the edge of the bed is tending to him. She places a few drops of her "activators" into his mouth.]

LINEA
There. I have done what I can.
[She stands up and moves over to the newest prison arrival. Carter is also seated on the bed. O'Neill and Teal'c look on.]

CARTER
(to Linea)
I don't understand what happened.
LINEA
Your friend prevailed.
[Carter's eyes widen in disbelief as Daniel stirs slightly on the bed. Teal'c seems doubtful, as well.]

LINEA
(to the blind prisoner)
What is your name?
SIMIAN
Simian. I took food. I was hungry, starving. They sent me here.
LINEA
Hold still.
[Linea leans his head back and examines his eyes.]

CARTER
He's blind.
LINEA
Yes. But not always so.
SIMIAN
It was taken from me a little each day.
[Linea selects one of her activators.]

LINEA
(to Simian)
There will be pain.
[She places drops into his eyes, Simian claws at them, momentarily moaning in pain. Then he blinks and opens them fully, now able to see. He looks up somewhat excitedly, then, upon seeing Linea, he shrinks in fear, whimpers, and starts to run away, stopping for a moment at the door, looking back, then turning to run off again. All watch him.]

LINEA
His eyes now see.
O'NEILL
(to the retreating figure)
You're welcome.
TEAL'C
He does not seem grateful.
DANIEL
Uhh…
CARTER
(turns to face him)
Daniel?
[Slowly, Daniel rises from the bed, still weak.]

DANIEL
Unh. What happened?
[Going over to the bed, O'Neill sits down next to him and rubs Daniel's arm.]

O'NEILL
(in an Irish brogue)
Well, ya actually won a fight, Danny-boy.
DANIEL
I don't particularly remember getting the upper hand.
CARTER
Neither do I, but you must have.
DANIEL
P2A-509.
[Carter and O'Neill exchange glances.]

O'NEILL
(to Daniel)
Little brain damage along the way?
DANIEL
No, uh-uh, SG-3 was scheduled to go on a mission to P2A-509. General Hammond said so in our last planning briefing. We rendezvous with SG-3, and we use their remote transmitters to get home.
O'NEILL
And this just came to you?
DANIEL
No. This came to me while I was suffocating.
O'NEILL
Then P2A-509 it is.
(getting to his feet)
Linea? Do they send food—and I'll use that term loosely—does it come through Gate on a regular basis?
LINEA
Every day, at the same time.
O'NEILL
All right. That's our window.
(to Carter)
Will that work?
CARTER
(Nodding)
Power the Gate and manually dial in while the other prisoners are off eating.
INT—HADANTE GATE ROOM

[Gate activates and prisoners position the chute and the vat as before. The food pours in from the wormhole, and SG-1 and Linea stand by with their bowls in hand. All the other prisoners just stand back waiting.]

DANIEL
What are they waiting for?
TEAL'C
They believe you killed Vishnor.
LINEA
You must distribute the food.
[Daniel cautiously walks up to the vat. Linea follows close behind with her bowl. Daniel turns and takes Linea's bowl from her, dips and bows to her as he returns her bowl. As she walks away, the others prisoners begin to crowd the vat.]

DANIEL
Whoa! Whoa! Hey! Hey! Hey! Hey! Hey! Hey!
[The prisoners stop, and Daniel points uncertainly to his teammates.]

DANIEL
They're first.
[His teammates look from one to the other, and Daniel motions with his head to move on over to the vat. O'Neill gestures to Carter to go first, and Carter goes and dips her bowl and moves off. Teal'c is next, he looks down at the slop, gives Daniel a half glance and moves off without partaking. O'Neill moves up and glowers at Daniel.]

O'NEILL
Thank you.
[Daniel smiles amusedly as O'Neill bends down and scoops out some food. When O'Neill is upright again, he stares at Daniel for a moment, who flashes a smile at him, then walks away. Daniel scoops a bowl for himself, then turns and looks at the prisoners.]

DANIEL
Okay, well, I guess—
[The others all shout and jostle him trying to get at the food, and Daniel scoots out of the way. The prisoners all scoop and run. As soon as they're out of sight, SG-1 and Linea start rigging up the Stargate, wrapping it with the Terra-root. Linea drips her activators on the Terra-root plant. Simian walks in and sees what they're doing. The Terra-root plants are powering up and glowing.]

CARTER
Okay, that's it.
O'NEILL
(to Daniel)
Address?
[Simian ducks behind a wall still watching SG-1 and Linea while the other prisoners eat. The Stargate activates while the Scavenger also looks on. Daniel steps up and runs through the Gate first, with Carter helping Linea, Teal'c and O'Neill go through. Carter takes Linea's hand and they go through the Gate. Simian steps out from the shadows.]

SCAVENGER
(yelling)
Escape! Escape!
[Other prisoners hear, and rush to the Gate. Simian runs and throws himself at the event horizon. The Scavenger is joined by the other prisoners as they rush for the Gate, but the wormhole collapses on them. They stand dejected and groaning in frustration.]

SCAVENGER
No!
[The others walk away.]

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN ENTRANCE

INT—SGC GATE ROOM

[With klaxons sounding, General Hammond enters the Gate room. The wormhole collapses and SG-1 and Linea are walking down the ramp. They stop before Hammond.]

HAMMOND
Where in the name of heaven did you come from?
O'NEILL
Prison, actually. We just broke out.
HAMMOND
(flabbergasted)
Well, how? Your remote transmitters have been returned to us. SG-9 and I have spent the last two days trying to negotiate your release. With no luck, I might add.
DANIEL
Well, actually, we returned via P2A-509.
CARTER
Daniel remembered that SG-3 would be there, sir. Major Warren found us and was good enough to let us borrow a transmitter to open the iris.
HAMMOND
(Indicating Linea)
And if I may ask?
O'NEILL
Oh, I'm sorry. General Hammond, this is Linea.
CARTER
We wouldn't have gotten out without her, sir.
[Linea nods a greeting.]

HAMMOND
Then we owe you a great debt, ma'am. Welcome to the SGC.
LINEA
I've never seen such a place. It seems so alien.
TEAL'C
So it was with me, but over time it has become—home.
CARTER
General Hammond, sir, with your permission I'd like to offer Linea quarters here at the base.
[General Hammond looks to O'Neill to see his take on the request—O'Neill is at best unsure.]

CARTER
There is a great deal she has to teach us. In fact, I brought back samples of her root with Linea's activators can generate—
HAMMOND
I'll take that into consideration, Captain. In the meantime, I'd like you all to report to the infirmary, including your guest.
[Daniel and Teal'c move off to the infirmary.]

HAMMOND
Begging your pardon ma'am, it's merely precautionary.
LINEA
I would do the same.
HAMMOND
We'll debrief after you've all had a chance to rest.
O'NEILL
Yes sir.
(taking Linea's hand)
Linea, Thank you.
[Linea smiles and nods, then follows Carter.]

INT—SGC, CARTER'S LAB

[Carter and Linea are standing wearing clean fatigues, while Dr. Greene looks on.]

LINEA
You spoke of a machine for storing data.
CARTER
Yeah. Right here.
[Indicating the computer, Carter sits down and logs in.]

LINEA
You have a way of representing the basics?
CARTER
Molecules and atoms. Yes. Sit down.
[Carter rises, offering Linea her chair. Linea sits down at the computer, and Carter hands her a pen mouse.]

CARTER
Just use this.
LINEA
If I give you the basic structure of my activators, can you fabricate them?
[Carter smiles her assent.]

INT—SGC BRIEFING ROOM

[Hammond is at the head of the table. O'Neill and Daniel are either side of him and Teal'c is standing off to the side. O'Neill's neck shows bruising from the cord that was used to try to strangle him.]

O'NEILL
Of course, that was about the time Daniel picked a fight with this big, smelly guy. He actually won.
[There is a poounding on the door.]

HAMMOND
Enter.
[Major Warren enters, leading Simian into the room. Simian is cuffed.]

WARREN
I found him lurking near our base camp, sir. You need to hear this.
O'NEILL
General, this is the…former blind man I was telling you about.
SIMIAN
(to O'Neill)
The first thing I see, The Destroyer of Worlds.
HAMMOND
Excuse me?
SIMIAN
(to Hammond)
She created a sickness. The one you call Linea. She—the Destroyer.
[O'Neill and Daniel exchange confused glances.]

O'NEILL
(to Hammond)
Uh, she told Carter there was a plague. She offered to help.
SIMIAN
Not help. She started it.
INT—SGC, CARTER'S LAB

[On the computer screen are animated molecules.]

LINEA
And this Stargate system spans thousands of worlds?
CARTER
Theoretically, even more than that. We've charted several hundred already, so far we've only visited a fraction of them.
DR. GREENE
We've discovered that most of the worlds in the network can sustain human life.
LINEA
Where is the repository of this knowledge?
CARTER
It's all in the computers. I'll show you.
LINEA
I'm in your debt, Samantha. This shall not be forgotten.
[She raises the handheld device used earlier against Vishnor. Carter's eyes open wide with shock.]

INT—SGC BRIEFING ROOM

[Simian is seated under guard at the table.]

SIMIAN
Our island states were at war, she created a sickness, one that she couldn't get herself. A terrible sickness.
HAMMOND
Go on.
SIMIAN
Half our people died. She came, promised to save the rest. By then it had spread, island to island. By the time they caught her, she had destroyed half a world.
[O'Neill looks on worriedly.]

INT—SGC—CARTER'S LAB

[Linea is quickly scanning the computer files for Stargate addresses. She's typing like an expert; Carter and the Doctor and the guard are collapsed on the floor near her.]

INT—SGC CORRIDOR

[Hammond, O'Neill, Teal'c and Daniel are walking. When they hear the klaxons go off and the Stargate dialing, they break into a run.]

INT—SGC CONTROL ROOM

[Hammond rushes in and runs up the stairs. O'Neill, Teal'c and Daniel are close behind.]

HAMMOND
What's going on?
FEMALE TECHNICIAN
Unauthorized Gate activation.
[A view of the computer monitor indicates chevrons locking in place.]

HAMMOND
Abort countdown. Get a team to the Gate room.
FEMALE TECHNICIAN
It's sealed, sir.
HAMMOND
Unseal it. Colonel O'Neill, effect the manual override.
[O'Neill nods his agreement and starts to type at a keyboard while more chevrons lock. Carter and Dr. Greene run into the room.]

DANIEL
(to Carter)
Where's Linea?
DR. GREENE
We came to, she was gone.
FEMALE TECHNICIAN
(as chevrons finish locking)
Wormhole has been activated.
HAMMOND
You were unconscious?
DR. GREENE
Only for a few minutes.
FEMALE TECHNICIAN
The abort command is not responding, sir.
[A monitor counts down from 34 seconds. Carter takes a seat at one of the computers to help. The blast door raises. Linea is on the ramp at the event horizon.]

HAMMOND
(Into the microphone)
Step away from that Gate.
(to technician)
Shut it down.
[The female technician enters a code.]

COMPUTER VOICE
Self-destruct in 30 seconds.
[The technician's monitor flashes "Access Denied".]

O'NEILL
It won't take our code, sir.
HAMMOND
Close the iris.
COMPUTER VOICE
Self-destruct in 20 seconds.
[Linea looks back from the event horizon.]

HAMMOND
Try shutting the whole system down.
CARTER
We can't sir. She's gone into the computer. She got the coordinates. Everything.
[Linea stands there still, then turns and walks into the event horizon.]

COMPUTER VOICE
Self-destruct in 10 seconds.
[The technician is desperately keying in numbers.]

COMPUTER VOICE
9… 8…
[The monitor continues to read "Access Denied".]

FEMALE TECHNICIAN
(shaking her head)
The codes have been erased.
COMPUTER VOICE
5…
CARTER
This doesn't make any sense.
[O'Neill looks at her.]

COMPUTER VOICE
4…3…2…1
[The Gate shuts down, and they all wait for a few moments, but nothing happens. Hammond looks at O'Neill, and O'Neill to Hammond.]

O'NEILL
(To the technician)
Redial those coordinates. Request permission to go after her.
HAMMOND
(simultaneously)
Granted.
[Suddenly, the room darkens as the system blacks out.]

FEMALE TECHNICIAN
The entire system just crashed.
O'NEILL
Well, get it back up!
CARTER
Colonel?
[Carter's computer screen displays a message being typed out. The message says "Thank you for your kindness. All debts have now been paid." They stare dumbfounded at the screen.]

CARTER
(anxious)
We let her out.
DANIEL
The Destroyer of Worlds.
[They all look out at the darkened Gate room ominously. Fade to black]

FADE OUT

END CREDITS

Kikavu ?

Au total, 98 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Zankaneli 
25.01.2024 vers 07h

pilato 
23.06.2023 vers 23h

Reeboss 
21.07.2022 vers 20h

SkullCos 
20.03.2022 vers 03h

lolo0669 
13.02.2022 vers 14h

Kar026 
30.08.2021 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Angelgym34 
blanblan54 
poupette67 
serieserie 
Activité récente
Actualités
Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video

Stargate la porte des étoiles : le film, disponible sur Prime Video
La plateforme Prime Video étoffe une nouvelle fois son catalogue. En effet, sa cinémathèque...

Calendrier de Mars 2023

Calendrier de Mars 2023
Ouverture non programmée de la Porte des étoiles, ah si, une identification au dernier moment, c'est...

Calendrier : Février 2024

Calendrier : Février 2024
Attention la Porte des étoiles vient de s'ouvrir et le calendrier de Février vient d'être livré...

Samantha en lice pour le nouveau sondage du quartier The X-Files !

Samantha en lice pour le nouveau sondage du quartier The X-Files !
Dana Scully, médecin légsite et scientifique attitrée du Service des affaires non classées, en a...

Stargate la porte des étoiles : le film à l'origine de la série rediffusé le 24 janvier sur 6ter

Stargate la porte des étoiles : le film à l'origine de la série rediffusé le 24 janvier sur 6ter
6ter va rediffuser le film à l'origine de la série, Stargate, la porte des étoiles le mercredi 24...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Locksley, 25.03.2024 à 20:10

Pas beaucoup de promo... Et si vous en profitiez pour commenter les news ou pour faire vivre les topics ? Bonne soirée sur la citadelle !

choup37, 26.03.2024 à 10:09

La bande-annonce de la nouvelle saison de Doctor Who est sortie! Nouvelle saison, nouveau docteur, nouvelle compagne, venez les découvrir

Sas1608, Avant-hier à 18:25

Pour les 20 ans de la série, le quartier de Desperate Housewives change de design ! Venez voir ça !

mnoandco, Hier à 19:49

Nouveau design sur Discovery of Witches, n'hésitez pas un faire un p'tit détour même sans connaître la série.

Sas1608, Aujourd'hui à 07:38

Nouveau design saison 20 sur le quartier de Grey's Anatomy. Venez donner vos avis . Bonne journée !

Viens chatter !